کاوازاکی قوی‌ترین موتور چهارچرخ آفرود جهان را معرفی می‌کند

بازار موتور های چهارچرخ آفرود (Side-by-Side یا SxS) شاهد ورود قدرتمندانه کاوازاکی با رونمایی از پروژه جدید خود به نام Project H2 است. به گزارش تکناک، این موتور به عنوان قوی‌ترین SxS جهان به زودی به طور رسمی معرفی می‌شود و انتظار می‌رود سلطه Polaris و Can-Am را که سال‌ها بر این بازار حکمفرما بودند، […] نوشته کاوازاکی قوی‌ترین موتور چهارچرخ آفرود جهان را معرفی می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۴ - 11:04
 2
کاوازاکی قوی‌ترین موتور چهارچرخ آفرود جهان را معرفی می‌کند

بازار موتور های چهارچرخ آفرود (Side-by-Side یا SxS) شاهد ورود قدرتمندانه کاوازاکی با رونمایی از پروژه جدید خود به نام Project H2 است.

به گزارش تکناک، این موتور به عنوان قوی‌ترین SxS جهان به زودی به طور رسمی معرفی می‌شود و انتظار می‌رود سلطه Polaris و Can-Am را که سال‌ها بر این بازار حکمفرما بودند، به چالش بکشد.

کاوازاکی که در سال ۱۹۸۸ با معرفی Mule 1000 به عنوان یکی از بنیان‌گذاران این دسته شناخته شد و در دهه ۲۰۰۰ نیز با سری Teryx جایگاه خود را در بازار موتورهای چهارچرخ تفریحی تثبیت کرده بود، تاکنون از ورود به رقابت‌های شدید قدرت و سرعت پرهیز کرده بود. اما اکنون با Project H2، این شرکت ژاپنی قصد دارد با محصولی انقلابی وارد رقابت مستقیم با بزرگان این صنعت شود.

در سال ۲۰۰۸ شرکت Polaris با معرفی Ranger RZR 800 و موتور دوقلوی ۷۶۰ سی‌سی با توان ۵۲ اسب‌بخار، مفهوم جدیدی از موتورهای آفرود اسپرت را ارائه داد. طراحی باریک این موتور و قابلیت دستیابی به سرعت ۸۹ کیلومتر در ساعت، مسیر را برای رقبا باز کرد.

چهار سال بعد، در سال ۲۰۱۳، Can-Am با معرفی Maverick 1000R و موتور Rotax V-twin با توان ۱۰۱ اسب‌بخار گوی رقابت را از Polaris ربود. Polaris نیز در سال ۲۰۱۴ با RZR XP 1000 و توان ۱۰۷ اسب‌بخار به این چالش پاسخ داد. در ادامه، Can-Am در سال ۲۰۱۵ با Maverick X ds Turbo و توان ۱۲۱ اسب‌بخار، نخستین SxS مجهز به توربو را روانه بازار کرد.

کاوازاکی در سال ۲۰۱۹ با مدل Teryx KRX 1000 و توان ۱۱۲ اسب‌بخار، اولین SxS تماماً اسپرت خود را معرفی کرد اما هنوز فاصله زیادی با مدل‌های رقیب داشت. در سال ۲۰۲۲، Polaris با معرفی RZR Pro R با توان ۲۲۵ اسب‌بخار و قابلیت دستیابی به سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت، استانداردهای جدیدی را تعریف کرد. اما Can-Am در سال ۲۰۲۳ با Maverick R و توان ۲۴۰ اسب‌بخار و سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت، تاج پادشاهی را بازپس گرفت.

اکنون کاوازاکی با همان موتور افسانه‌ای ۹۹۸ سی‌سی چهار سیلندر خطی سوپرشارژ که ابتدا در Ninja H2R (با توان ۳۰۰ اسب‌بخار) و سپس در Ninja H2 جاده‌ای (با توان ۲۰۰ اسب‌بخار) استفاده شده بود، وارد این رقابت شده است. Project H2 با توان ۲۵۰ اسب‌بخار و ردلاین ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه وارد میدان می‌شود و به گفته کارشناسان می‌تواند نظم فعلی بازار را به هم بزند.

البته کاوازاکی اعلام کرده است که این عدد بر اساس استاندارد ISO 4106 و نه استاندارد معمول SAE اندازه‌گیری شده و ممکن است نسبت به اندازه‌گیری‌های رقبا اندکی تفاوت داشته باشد. هنوز مشخص نیست هدف کاوازاکی صرفاً عبور از قدرت Can-Am Maverick R باشد یا تمرکز بر ارائه یک محصول همه‌جانبه و بی‌نقص است.

کاوازاکی فعلاً اطلاعات بیشتری در خصوص این پروژه سری منتشر نکرده و تنها یک تیزر کوتاه از این موتور را به نمایش گذاشته است. با این حال، سابقه رقابت‌ها نشان می‌دهد که Polaris و Can-Am احتمالاً به زودی پاسخ خود را به بازار ارائه خواهند کرد.

نوشته کاوازاکی قوی‌ترین موتور چهارچرخ آفرود جهان را معرفی می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow