کوالکام تولید کامپیوتر کوچک مبتنی بر Windows on Arm را متوقف کرد

شرکت کوالکام، یکی از غول‌های صنعت تراشه، به طور ناگهانی تولید کامپیوتر کوچک (مینی پی‌سی) مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون الایت را متوقف کرد. این تصمیم به این معنی است که کاربران فعلی و آینده این دستگاه دیگر نمی‌توانند به پشتیبانی نرم‌افزاری و توسعه‌های آتی آن دسترسی داشته باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی […] منبع خبر کوالکام تولید کامپیوتر کوچک مبتنی بر Windows on Arm را متوقف کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  4
کوالکام تولید کامپیوتر کوچک مبتنی بر Windows on Arm را متوقف کرد

شرکت کوالکام، یکی از غول‌های صنعت تراشه، به طور ناگهانی تولید کامپیوتر کوچک (مینی پی‌سی) مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون الایت را متوقف کرد. این تصمیم به این معنی است که کاربران فعلی و آینده این دستگاه دیگر نمی‌توانند به پشتیبانی نرم‌افزاری و توسعه‌های آتی آن دسترسی داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، کوالکام در ایمیلی به کاربران این دستگاه اعلام کرده است که عملکرد اسنپدراگون الایت به استانداردهای کیفی مورد انتظار آن‌ها نرسیده است. با وجود اینکه این پردازنده عملکرد قابل قبولی داشت، اما مشکلات دیگری مانند هزینه تولید بالا و تأخیر در تولید، باعث شد تا کوالکام تصمیم به توقف این پروژه بگیرد. کوالکام به تمام افرادی که پیش‌سفارش این دستگاه را ثبت کرده‌اند، مبلغ پرداختی را بازپرداخت خواهد کرد. متأسفانه، کاربران فعلی که دستگاه را دریافت کرده‌اند، به هیچ‌گونه پشتیبانی نرم‌افزاری دسترسی نخواهند داشت. هنوز مشخص نیست که آیا کوالکام برای دستگاه‌های فروخته شده گارانتی ارائه خواهد داد یا خیر.

با وجود توقف تولید اسنپدراگون الایت، کوالکام همچنان به توسعه پردازنده‌های ARM برای دستگاه‌های مختلف ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود که سایر تولیدکنندگان نیز کامپیوترهای مبتنی بر ARM را روانه بازار کنند. عملکرد اسنپدراگون الایت به اندازه کافی خوب نبود تا به استانداردهای کوالکام برسد. ممکن است هزینه تولید این دستگاه بسیار بالا بوده و توجیه اقتصادی نداشته باشد. توقف تولید اسنپدراگون الایت نشان می‌دهد که رقابت در بازار کامپیوترهای شخصی بسیار شدید است و شرکت‌ها باید به طور مداوم برای ارائه بهترین محصولات تلاش کنند. با این حال، این تصمیم می‌تواند تأثیر منفی بر کاربران این دستگاه و توسعه اکوسیستم ARM داشته باشد.

منبع خبر کوالکام تولید کامپیوتر کوچک مبتنی بر Windows on Arm را متوقف کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow