گزارش مالی اخیر شرکت HP کاهش سود این شرکت را نشان می‌دهد

شرکت Hewlett-Packard (HP) در گزارش مالی اخیر خود، کاهش سود پیش‌بینی شده برای سه ماهه چهارم سال جاری را اعلام نمود. این کاهش به دلیل نوسانات بازار رایانه‌های شخصی و افزایش رقابت در صنعت، علیرغم رشد درآمد در چند فصل گذشته، صورت گرفته است. سهام این شرکت در معاملات پس از انتشار گزارش، ۳.۷ درصد کاهش […] منبع خبر گزارش مالی اخیر شرکت HP کاهش سود این شرکت را نشان می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:59
 0  4
گزارش مالی اخیر شرکت HP کاهش سود این شرکت را نشان می‌دهد

شرکت Hewlett-Packard (HP) در گزارش مالی اخیر خود، کاهش سود پیش‌بینی شده برای سه ماهه چهارم سال جاری را اعلام نمود. این کاهش به دلیل نوسانات بازار رایانه‌های شخصی و افزایش رقابت در صنعت، علیرغم رشد درآمد در چند فصل گذشته، صورت گرفته است. سهام این شرکت در معاملات پس از انتشار گزارش، ۳.۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، انریکه لورس، مدیرعامل HP، در توضیح این کاهش، به کندی روند بهبود بازار چاپ و رقابت شدید در بخش چاپ و اداری اشاره کرد. وی همچنین به رشد مداوم تقاضا برای رایانه‌های تجاری امیدوار است.

کارن پارخیل، مدیر مالی HP، پیش‌بینی کرد که بخش سیستم‌های شخصی، شامل رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ، رشد فصلی کمتری نسبت به معمول را تجربه خواهد کرد. لازم به ذکر است که رشد درآمد شرکت در سال ۲۰۲۲ پس از اوج تقاضا در دوران همه‌گیری، کاهش یافته است. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، کاهش تقاضا در بازار بزرگ چین، عامل اصلی این کاهش بوده است. با این حال، به استثنای چین، بازار جهانی رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است.

HP پیش‌بینی سود تعدیل شده خود برای سال مالی ۲۰۲۴ را از محدوده ۳.۳۰ تا ۳.۶۰ دلار به ازای هر سهم، به محدوده ۳.۳۵ تا ۳.۴۵ دلار به ازای هر سهم کاهش داده است. این در حالی است که تحلیلگران به طور متوسط، سود ۳.۴۵ دلار به ازای هر سهم را پیش‌بینی می‌کنند. همچنین، HP پیش‌بینی کرده است که سود تعدیل شده هر سهم در سه ماهه چهارم بین ۸۹ تا ۹۹ سنت خواهد بود که کمتر از برآورد متوسط تحلیلگران (۹۵ سنت) است.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر گزارش مالی اخیر شرکت HP کاهش سود این شرکت را نشان می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow