گوگلپلی با ارتقاءهای جدید، تجربه توسعهدهندگان و کاربران را متحول میکند
گوگل در کنفرانس Google I/O 2025 مجموعهای از بهروزرسانیهای مهم برای فروشگاه Google Play معرفی کرد که شامل ابزارهای جدید برای توسعهدهندگان و بهبود تجربه کاربری است. به گزارش تکناک،از جمله این تغییرات میتوان به صفحات موضوعی جدید برای جستجوی محتواهای مرتبط با بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ فیلم و سریال، پیشنمایشهای صوتی برای اپلیکیشنهای دارای محتوای […] نوشته گوگلپلی با ارتقاءهای جدید، تجربه توسعهدهندگان و کاربران را متحول میکند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

گوگل در کنفرانس Google I/O 2025 مجموعهای از بهروزرسانیهای مهم برای فروشگاه Google Play معرفی کرد که شامل ابزارهای جدید برای توسعهدهندگان و بهبود تجربه کاربری است.
به گزارش تکناک،از جمله این تغییرات میتوان به صفحات موضوعی جدید برای جستجوی محتواهای مرتبط با بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ فیلم و سریال، پیشنمایشهای صوتی برای اپلیکیشنهای دارای محتوای صوتی و ابزارهای مدیریت اشتراکها با امکان فروش افزودنیها در یک فرآیند پرداخت اشاره کرد.
ابزارهای پیشرفته برای توسعهدهندگان اپلیکیشن
گوگل اعلام کرد توسعهدهندگان از این پس میتوانند در صورت شناسایی مشکلات فنی، انتشار زنده اپلیکیشن را بهصورت موقت متوقف کنند. همچنین کتابخانه دارایی (Asset Library) جدیدی در Play Console به آنها امکان میدهد عناصر بصری خود را از Google Drive بارگذاری، برچسبگذاری و برش داده و مجدداً استفاده کنند. صفحات مرور و نظارت جدید نیز با ارائه معیارهای تحلیلی و توصیههای عملی، فرآیند انتشار اپلیکیشنها را هوشمندتر و هدفمندتر میکنند.

مدیریت پیشرفته اشتراکها و افزودنیها
به نقل از تککرانچ، در بخش اشتراکها، پشتیبانی از پرداخت یکپارچه برای محصولات چندگانه به توسعهدهندگان این امکان را میدهد تا افزودنیهای اشتراک را در کنار اشتراک اصلی، با یک برنامه پرداخت واحد ارائه دهند. این قابلیت نهتنها فرآیند پرداخت را برای کاربران سادهتر میکند، بلکه کنترل بیشتری در ارتقاء یا کاهش سطح اشتراکها به آنها میدهد.
همچنین توسعهدهندگان میتوانند در صورت بروز خطا در پرداخت کاربران، یک دوره مهلت ۳۰ روزه یا توقف حساب تا سقف ۶۰ روز را در نظر بگیرند تا زمان کافی برای اصلاح روش پرداخت وجود داشته باشد.

تجربهای هوشمندتر برای کاربران فروشگاه Google Play
گوگل با افزودن صفحات مرور موضوعی در زمینه رسانه و سرگرمی، تجربه کاوش در فروشگاه را به سطح جدیدی رسانده است. کاربران میتوانند بیش از ۱۰۰ هزار فیلم و برنامه تلویزیونی را جستجو کرده و اپلیکیشنهای پخش مرتبط را پیدا کنند. این قابلیت ابتدا در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و سپس به بریتانیا، کره جنوبی، اندونزی و مکزیک گسترش مییابد.
علاوه بر این، اپلیکیشنهایی که محتوای صوتی دارند، از این پس میتوانند از قابلیت پیشنمایش صوتی بهرهمند شوند. این قابلیت ابتدا برای اپهای حوزه سلامت و تندرستی در آمریکا فعال شده و در آزمایشهای اولیه منجر به سهبرابر شدن نرخ نصب شده است.

توسعه قابلیتهای شخصیسازی و توصیههای محتوایی
ویژگی فضاهای برگزیده (Curated Spaces) که پیشتر برای علاقهمندیهایی مانند کمیک یا فوتبال راهاندازی شده بود، اکنون به دستهها و مناطق بیشتری گسترش مییابد. گوگل اشاره کرده است که فضای اختصاصی کمیکها در ژاپن ماهانه بیش از ۹۲۰ هزار کاربر فعال دارد.
SDK موسوم به Engage که به توسعهدهندگان اجازه میدهد محتوای شخصیسازیشده را مستقیماً به صفحه اصلی کاربران ارسال کنند، اکنون از دستههای جدیدی مانند سفر پشتیبانی میکند و در کشورهایی نظیر برزیل، هند، اندونزی، ژاپن و مکزیک در حال گسترش است. محتوای تولیدشده با این SDK قرار است از تابستان امسال در بخشهایی از فروشگاه Play نیز نمایش داده شود.

تقویت امنیت و مقابله با تهدیدات جدید
API مربوط به Play Integrity که برای مقابله با سوءاستفادههای نوظهور طراحی شده است، اکنون با تواناییهای بیشتری مانند بررسی بهروزرسانی امنیتی دستگاهها و شناسایی استفاده مکرر یا ناهنجار از دستگاه، حتی پس از بازنشانی سیستم، بهروزرسانی شده است. این قابلیت برای محافظت از عملکردهای حساس مانند انتقال دادهها طراحی شده و بهصورت آزمایشی عرضه خواهد شد.
این مجموعه از تغییرات، نشانهای از تلاش گوگل برای حفظ رقابتپذیری فروشگاه Play در بازاری است که توسعهدهندگان اکنون قدرت انتخاب بیشتری دارند. به گفته گوگل، این اصلاحات نهتنها رضایت کاربران را افزایش داده، بلکه با کاهش ۳ درصدی نرخ انصراف داوطلبانه از اشتراکها، منجر به رشد پایدارتر درآمد توسعهدهندگان نیز شده است.
نوشته گوگلپلی با ارتقاءهای جدید، تجربه توسعهدهندگان و کاربران را متحول میکند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟






