گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای را با یک به‌روزرسانی بزرگ ارتقا داد

گوگل سرانجام به درخواست‌های کاربران پاسخ داده و نسخه جدیدی از اپلیکیشن گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای (Google Authenticator) را منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل طراحی مجدد بر اساس سیستم طراحی متریال U3 گوگل و ویژگی‌های جدید است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن به‌روز شده دارای نوار جستجوی جدید به شکل قرصی، رابط […] منبع خبر گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای را با یک به‌روزرسانی بزرگ ارتقا داد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 02:59
 0  2
گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای را با یک به‌روزرسانی بزرگ ارتقا داد

گوگل سرانجام به درخواست‌های کاربران پاسخ داده و نسخه جدیدی از اپلیکیشن گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای (Google Authenticator) را منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل طراحی مجدد بر اساس سیستم طراحی متریال U3 گوگل و ویژگی‌های جدید است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن به‌روز شده دارای نوار جستجوی جدید به شکل قرصی، رابط کاربری بهبودیافته اسکنر کد QR و گزینه‌های قفل کردن اپلیکیشن برای افزایش امنیت است. این به‌روزرسانی در حال حاضر از طریق گوگل پلی استور برای کاربران اندروید در دسترس است و این اپلیکیشن را هم‌تراز با نسخه iOS ارائه می کند.

در حالی که کلیدهای عبور در سال ۲۰۲۴ به یک استاندارد تبدیل می‌شوند، بسیاری از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها هنوز به رمزهای عبور قدیمی متکی هستند. خوشبختانه، اکثر سرویس‌ها از احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کنند، به این معنی که حتی اگر کسی رمز عبور شما را بداند، برای دسترسی به حساب شما به یک روش تأیید دوم نیز نیاز دارد. در حالی که اپلیکیشن‌های زیادی برای مدیریت کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای وجود دارد، احراز هویت گوگل یکی از محبوب‌ترین آن‌ها محسوب میشود.

با این حال، این اپلیکیشن تاکنون توجه چندانی از سوی شرکت دریافت نکرده بود. اما اکنون، یک به‌روزرسانی بزرگ برای گوگل احراز هویت (نسخه ۷.۰) برای اندروید در حال انتشار است. این به‌روزرسانی جدید، طراحی مجدد بر اساس متریال یو ۳ را به همراه ویژگی‌های بسیار مورد نیاز دیگر به اپلیکیشن اضافه خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن، نوار جستجوی به شکل قرصی است. اکنون می‌توانید به سرعت کد احراز هویت دو مرحله‌ای حساب مورد نظر خود را پیدا کنید. بدون اینکه نیاز به پیمایش در کل لیست داشته باشید. علاوه بر این، به لطف طراحی مجدد متریال یو ۳، نوار جستجو همچنین نمایه کاربری دکمه منو همبرگری را برای تعویض حساب‌ها در داخل اپلیکیشن احراز هویت با استفاده از یک حرکت کشیدن در خود جای داده است. دکمه ایجاد کدهای جدید نیز از دایره به مربع تغییر کرده است.

رابط کاربری اسکنر کد QR نیز به‌روزرسانی شده است. گوگل این رابط کاربری را بازطراحی کرده تا بر حفظ امنیت تأکید کند. این اپلیکیشن اکنون به وضوح بیان می‌کند که “هیچ داده تصویری به اشتراک گذاشته نمی‌شود، فقط نتایج اسکن. اسکن روی دستگاه شما انجام می‌شود و گوگل هیچ داده تصویری یا کدهای اسکن شده را ذخیره نمی‌کند.” علاوه بر این، گوگل گزینه قفل کردن اپلیکیشن با استفاده از امنیت تلفن شما را با گزینه‌هایی مانند ۱۰ ثانیه، ۱ دقیقه یا ۱۰ دقیقه پس از خروج از اپلیکیشن اضافه کرده است.

این اولین به‌روزرسانی اپلیکیشن احراز هویت در بیش از یک سال گذشته است، اما خوشبختانه ویژگی‌های مفید و طراحی بهتری را به همراه دارد. جالب توجه است که گوگل این به‌روزرسانی را ماه‌ها پیش برای iOS منتشر کرد و اکنون در نهایت برای اندروید در دسترس است. این به‌روزرسانی در حال انتشار در گوگل پلی استور است، بنابراین باید به‌زودی آن را دریافت خواهید کرد.

منبع خبر گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای را با یک به‌روزرسانی بزرگ ارتقا داد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow