گوگل اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ها پیکسل‌ منتشر کرد

گوگل به‌تازگی نسخه جدید سیستم‌عامل خود، یعنی اندروید ۱۵ را به‌همراه ویژگی‌های جدید و بهبودهای چشمگیر برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل اعلام کرد که اندروید ۱۵ به‌صورت رسمی برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر شده است. این به‌روزرسانی مهم ویژگی‌های جدیدی در حوزه حریم خصوصی و امنیت به‌همراه بهبودهایی برای دستگاه‌های […] نوشته گوگل اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ها پیکسل‌ منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  1
گوگل اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ها پیکسل‌ منتشر کرد

گوگل به‌تازگی نسخه جدید سیستم‌عامل خود، یعنی اندروید ۱۵ را به‌همراه ویژگی‌های جدید و بهبودهای چشمگیر برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل اعلام کرد که اندروید ۱۵ به‌صورت رسمی برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر شده است. این به‌روزرسانی مهم ویژگی‌های جدیدی در حوزه حریم خصوصی و امنیت به‌همراه بهبودهایی برای دستگاه‌های تاشو و تبلت به‌ارمغان آورده است. سیستم‌عامل Android 15 ماه گذشته رسماً ازطریق پروژه Android Open Source Project معرفی شد. بااین‌حال، تابه‌امروز برای گوشی‌ها و تبلت‌های پیکسل و سایر دستگاه‌های اندرویدی در‌دسترس نبود. اکنون گوگل همراه با این انتشار، به‌روزرسانی‌های اختصاصی را نیز برای پیکسل‌ها منتشر کرده است.

قابلیت فضای خصوصی برای اپلیکیشن‌ها

یکی از ویژگی‌های برجسته اندروید ۱۵، قابلیت ایجاد فضای خصوصی برای اپلیکیشن‌هایی است که کاربران مایل‌اند تا از دید سایر افرادی مخفی کنند که ممکن است به گوشی دسترسی داشته باشند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های دوستیابی یا بانکی را در فضایی مخفی قرار دهند. این اپلیکیشن‌ها در فهرست اپلیکیشن‌های اخیر یا اعلان‌ها یا تنظیمات گوشی نمایش داده نمی‌شوند. برای دسترسی به فضای خصوصی، کاربران باید احراز هویت اضافی ارائه دهند و حتی می‌توانند وجود این فضای خصوصی را به‌طور کامل از دید دیگران پنهان کنند.

بهبودهای ویژه برای دستگاه‌های تاشو و تبلت‌ها

گوگل به تازگی نسخه جدید سیستم‌عامل خود، اندروید ۱۵، را برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر کرده است.

به‌نقل از ورج، اندروید ۱۵ برای دستگاه‌های تاشو و تبلت‌ها نیز بهبودهایی را به‌همراه دارد. کاربران می‌توانند نوار وظایف را پین یا از پین خارج کنند تا دسترسی سریع‌تری به اپلیکیشن‌های مدنظر خود داشته باشند. همچنین، قابلیت جفت‌سازی اپلیکیشن‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا اگر دو اپلیکیشن را اغلب در‌کنار یکدیگر استفاده می‌کنند، آن‌ها را با یک آیکون جفت کنند و دسترسی سریعی به آن‌ها داشته باشند.

قفل خودکار با ویژگی تشخیص سرقت

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم در Android 15، ویژگی قفل تشخیص سرقت است. این ویژگی به گوشی امکان می‌دهد اگر تشخیص دهد دستگاه به‌سرقت رفته است، به‌صورت خودکار قفل شود. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند و در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی که از اندروید ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کنند، در‌دسترس خواهد بود.

گوگل قابلیت قفل از راه دور را نیز معرفی کرده است. قابلیت مذکور به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی خود را ازطریق دستگاه اندرویدی دیگر یا با استفاده از شماره تلفن و بررسی امنیتی ساده قفل کنند.

ویژگی‌های جدید اختصاصی برای دستگاه‌های پیکسل

علاوه‌بر ویژگی‌های عمومی اندروید ۱۵، گوگل به‌روزرسانی اختصاصی برای دستگاه‌های پیکسل منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل قابلیت Night Sight برای اپلیکیشن اینستاگرام است که امکان عکاسی بهتر در شرایط نور کم را فراهم می‌کند.

همچنین کنترل‌های بیشتری برای Audio Magic Eraser ارائه شده است که ابزار ویرایش صوتی قدرتمندی محسوب می‌شود. گوگل اعلام کرده است که در هفته‌های آینده قابلیت جدیدی نیز اضافه خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع فایل‌ها را از تبلت‌های پیکسل به گوشی‌های پیکسل فقط با نگه‌داشتن این دو دستگاه در‌نار هم انتقال دهند.

آینده اندروید ۱۵ و قابلیت‌های بیشتر

گوگل با انتشار Android 15 گامی دیگر در بهبود تجربه کاربری دستگاه‌های اندرویدی برداشته است. این سیستم‌عامل علاوه‌بر افزایش امنیت و حریم خصوصی، با اضافه‌کردن ویژگی‌هایی مثل فضای خصوصی و قفل تشخیص سرقت، سعی می‌کند از اطلاعات کاربران بیشتر محافظت کند. با اینکه بسیاری از این ویژگی‌ها به‌صورت عمومی برای اندروید ۱۵ در‌دسترس قرار می‌گیرند، کاربران پیکسل نیز به‌دلیل داشتن دسترسی به قابلیت‌های اختصاصی، تجربه‌ای ویژه‌تر کسب خواهند داشت.

نوشته گوگل اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ها پیکسل‌ منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow