گوگل با این قابلیت می‌خواهد از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی سرقت‌شده محافظت کند

گوگل مشغول کار روی قابلیتی مشابه محافظت از دستگاه دزدیده‌شده اپل است که در‌صورت سرقت گوشی اندرویدی، دسترسی به اطلاعات را محدود می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل مشغول توسعه‌ی قابلیتی برای اندروید ۱۵ به نام Identity Check است که به تقویت امنیت آن در‌برابر سرقت داده‌ها کمک می‌کند. این قابلیت جدید با هدف رفع شکاف امنیتی […] نوشته گوگل با این قابلیت می‌خواهد از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی سرقت‌شده محافظت کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
گوگل با این قابلیت می‌خواهد از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی سرقت‌شده محافظت کند

گوگل مشغول کار روی قابلیتی مشابه محافظت از دستگاه دزدیده‌شده اپل است که در‌صورت سرقت گوشی اندرویدی، دسترسی به اطلاعات را محدود می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل مشغول توسعه‌ی قابلیتی برای اندروید ۱۵ به نام Identity Check است که به تقویت امنیت آن در‌برابر سرقت داده‌ها کمک می‌کند. این قابلیت جدید با هدف رفع شکاف امنیتی موجود در احراز هویت بیومتریک، از ورود افراد غیرمجاز به دستگاه جلوگیری می‌کند.

فون‌آرنا می‌نویسد که در‌حال‌حاضر، بسیاری از برنامه‌های اندرویدی، حتی با وجود استفاده از تشخیص اثر‌انگشت یا چهره، به‌عنوان گزینه‌ی پشتیبان، اجازه‌ی ورود با استفاده از پین یا الگوی قفل صفحه را می‌دهند. این امر باعث می‌شود تا اگر کسی تلفن شما را سرقت کند و کد قفل صفحه را بداند، بتواند از امنیت بیومتریک عبور کند و به داده‌های حساس دسترسی یابد.

گوگل ظاهراً برای دستیابی به این هدف، از قابلیتی نام Trusted Places استفاده می‌کند. برنامه‌ی Google Play Services موقعیت دستگاه شما را ردیابی و با سیستم‌عامل ارتباط برقرار می‌کند تا هنگام دور‌بودن از مناطق مطمئن، احراز هویت بیومتریک اجباری را فعال کند.

Identity Check اندروید

این رویکرد مشابه ویژگی Stolen Device Protection اپل است که آن نیز برای انجام برخی اقدامات هنگام دوربودن آیفون از مکان‌های مطمئن، به احراز هویت بیومتریک نیاز دارد. این اقدام هوشمندانه‌ی گوگل قابلیت‌های امنیتی اندروید را به رقیب خود نزدیک‌تر می‌کند و به کاربران آرامش‌خاطر بیشتری می‌دهد.

شایان ذکر است که Identity Check راه‌حلی کاملاً ایمن نخواهد بود. سودجویان همچنان می‌توانند راه‌هایی برای دور‌زدن امنیت بیومتریک یا دسترسی به داده‌ها از‌طریق آسیب‌پذیری‌های دیگر پیدا کنند. با‌این‌حال، این قابلیت مانعی مهم برای افراد فرصت‌طلبی است که ممکن است به‌راحتی از روش جایگزین پین قفل صفحه استفاده کنند.

در‌حالی‌که زمان دقیق انتشار Identity Check مشخص نیست، انتظار می‌رود که این قابلیت بخشی از به‌روزرسانی آینده‌ی اندروید ۱۵ باشد. احتمالاً به‌دلیل تغییرات سیستم زیرین، این قابلیت روی Android 15 QPR1 یا جدیدتر کار خواهد کرد. این ویژگی برای آن دسته از کاربران اندرویدی مفید خواهد بود که به امنیت خود بسیار اهمیت می‌دهند.

نوشته گوگل با این قابلیت می‌خواهد از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی سرقت‌شده محافظت کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow