گوگل برای محافظت از اطلاعات حساس قابلیت جدیدی به کروم اضافه می‌کند

گوگل در تلاش است تا با اضافه‌کردن قابلیت جدیدی به مرورگر کروم اندروید، از افشای اطلاعات حساس کاربران هنگام اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش جلوگیری کند. به‌گزارش تک‌ناک، حفاظت از اطلاعات شخصی در دنیای دیجیتال اهمیت زیادی دارد؛ اما همه‌ی ما گاهی هنگام اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، اطلاعات حساسی را به‌اشتراک می‌گذاریم. گوگل با معرفی ابزار جدید خود، این نگرانی... نوشته گوگل برای محافظت از اطلاعات حساس قابلیت جدیدی به کروم اضافه می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
گوگل برای محافظت از اطلاعات حساس قابلیت جدیدی به کروم اضافه می‌کند

گوگل در تلاش است تا با اضافه‌کردن قابلیت جدیدی به مرورگر کروم اندروید، از افشای اطلاعات حساس کاربران هنگام اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش جلوگیری کند.

به‌گزارش تک‌ناک، حفاظت از اطلاعات شخصی در دنیای دیجیتال اهمیت زیادی دارد؛ اما همه‌ی ما گاهی هنگام اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، اطلاعات حساسی را به‌اشتراک می‌گذاریم. گوگل با معرفی ابزار جدید خود، این نگرانی را برطرف کرده است. این ابزار به‌صورت خودکار اطلاعات حساس شما را پنهان می‌کند تا حین ارائه اطلاعاتتان در‌معرض دید دیگران قرار نگیرد.

گوگل کروم با استفاده از الگوریتمی پیشرفته، به‌طور خودکار فیلدهای حاوی اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری و رمز‌عبور را شناسایی و محو می‌کند تا از افشای ناخواسته‌ی اطلاعات جلوگیری شود. در‌حال‌حاضر، این قابلیت فعال نیست؛ اما برای پنهان‌سازی فیلدهای حساس، فرمی با محو‌کردن کامل صفحه‌نمایش در زمان اشتراک‌گذاری طراحی شده است. زمان انتشار قابلیت یادشده برای تمامی کاربران کروم اندروید مشخص نیست؛ اما با اندروید V و جدیدتر سازگار خواهد بود.

اضافه کردن قابلیت جدیدی به مرورگر کروم برای اندروید، از افشای اطلاعات حساس کاربران
به‌نقل از فون‌آرنا، بهتر است پیش از آغاز اشتراک‌گذاری یا ضبط صفحه، تمامی تب‌های حاوی اطلاعات حساس را ببندید. درصورت فراموشی این کار، قابلیت جدید کروم می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. بهره‌مندی از فناوری برای حل مسائل پیش‌بینی‌نشده امری مطلوب است.

اخیراً گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی احتمال جدایی کروم یا اندروید از گوگل مطرح شده است. ریشه‌ی این گمانه‌زنی‌ها را می‌توان در حکم اخیر دادگاهی فدرال یافت که شیوه‌های جست‌وجو و تبلیغات گوگل را مغایر با بخش دوم قانون شرمَن (Sherman Act) تشخیص داد و اهالی مانتین‌ویو را به انحصارگری متهم کرد.

در پی این حکم، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی مجازات‌های احتمالی علیه گوگل است که می‌تواند تا تجزیه‌ی این شرکت پیش رود.

نوشته گوگل برای محافظت از اطلاعات حساس قابلیت جدیدی به کروم اضافه می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow