گوگل برای نخستین بار اقدام به خرید اعتبار کربن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی کرد

گوگل در اقدامی پیشگامانه، برای نخستین بار اقدام به خرید اعتبارات کربن از برزیل نمود. شرکت آلفابت، مالک گوگل، در توافقی بی‌سابقه با یک استارتاپ برزیلی، نسبت به خرید اعتبارات حذف کربن مبتنی بر طبیعت اقدام نمود. این نخستین مشارکت گوگل با پروژه‌های کربن در قاره آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری […] منبع خبر گوگل برای نخستین بار اقدام به خرید اعتبار کربن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  4
گوگل برای نخستین بار اقدام به خرید اعتبار کربن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی کرد

گوگل در اقدامی پیشگامانه، برای نخستین بار اقدام به خرید اعتبارات کربن از برزیل نمود. شرکت آلفابت، مالک گوگل، در توافقی بی‌سابقه با یک استارتاپ برزیلی، نسبت به خرید اعتبارات حذف کربن مبتنی بر طبیعت اقدام نمود. این نخستین مشارکت گوگل با پروژه‌های کربن در قاره آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، گوگل و مومباک، استارتاپ نوپای برزیلی، روز پنجشنبه اعلام کردند که گوگل تا سال ۲۰۳۰، ۵۰ هزار تن اعتبار حذف کربن را از مومباک خریداری خواهد کرد. مومباک با خرید یا همکاری با کشاورزان و دامداران در مناطق تخریب‌شده، به احیای گونه‌های بومی در جنگل‌های آمازون می‌پردازد. گوگل که پیش از این تجربه خرید اعتبارات حذف مهندسی‌شده را داشته است، اکنون از رقیب آمریکایی خود، مایکروسافت، که سال گذشته قراردادی برای خرید حداکثر ۱.۵ میلیون اعتبار از مومباک منعقد کرد، پیروی می‌نماید.

استارتاپ برزیلی و گوگل جزییات مالی این معامله را منتشر نکرده‌اند. در سال ۲۰۲۳، مومباک با فروش اعتبارات به مک‌لارن ریسینگ، قیمت متوسط هر تن را بیش از ۵۰ دلار تعیین نمود. دان هاربرگ، مدیر فناوری مومباک، در مصاحبه‌ای اظهار داشت که ورود گوگل به این حوزه، اعتماد به نفس را برای این شرکت و به‌طور کلی این بخش افزایش داده و انتظار می‌رود که منجر به انجام معاملات بیشتر شود. این اعلامیه همزمان با گردهمایی شرکت‌ها و مقامات در نیویورک به مناسبت هفته سالانه اقلیم منتشر شد.

اوایل این هفته، متا، مالک فیسبوک، نیز موافقت کرد تا حداکثر ۳.۹ میلیون اعتبار جبران کربن را از بخش جنگلداری بانک سرمایه‌گذاری برزیلی BTG Pactual خریداری نماید. گوگل، مایکروسافت، متا و سیلزفورس، به‌عنوان بنیانگذاران مشترک اتحاد همزیستی، متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰، برای حداکثر ۲۰ میلیون تن اعتبار حذف کربن مبتنی بر طبیعت قرارداد منعقد نمایند. جبران کربن به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با پرداخت هزینه برای اقداماتی در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مناطق دیگر، انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را جبران کرده و به اهداف اقلیمی خود دست یابند. هر اعتبار نشان‌دهنده کاهش یک تن انتشار دی‌اکسید کربن است. منتقدان بازارهای جبران کربن، از جمله گرینپیس، معتقدند که این بازارها به منتشرکنندگان اجازه می‌دهند تا همچنان به انتشار گازهای گلخانه‌ای ادامه دهند.

منبع خبر گوگل برای نخستین بار اقدام به خرید اعتبار کربن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow