گوگل جست‌وجوی مبتنی‌بر Gemini و لنز را به کروم دسکتاپ آورد

گوگل ویژگی‌های جدیدی به کروم دسکتاپ اضافه کرده است. با استفاده از این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند از قدرت Gemini برای جست‌وجوهای دقیق‌تر استفاده کنند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل امروز اعلام کرد که ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر Gemini را برای نسخه‌ی دسکتاپ کروم معرفی می‌کند که شامل لنز برای دسکتاپ و مقایسه‌ی تب‌ها برای کمک به خرید و... نوشته گوگل جست‌وجوی مبتنی‌بر Gemini و لنز را به کروم دسکتاپ آورد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
گوگل جست‌وجوی مبتنی‌بر Gemini و لنز را به کروم دسکتاپ آورد

گوگل ویژگی‌های جدیدی به کروم دسکتاپ اضافه کرده است. با استفاده از این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند از قدرت Gemini برای جست‌وجوهای دقیق‌تر استفاده کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل امروز اعلام کرد که ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر Gemini را برای نسخه‌ی دسکتاپ کروم معرفی می‌کند که شامل لنز برای دسکتاپ و مقایسه‌ی تب‌ها برای کمک به خرید و ادغام زبان طبیعی برای تاریخچه‌ی جست‌وجو می‌شود.

تک‌کرانچ می‌نویسد که سال‌ها پس از معرفی و توسعه‌ی گوگل لنز برای موبایل، این ویژگی درنهایت به دسکتاپ می‌آید. لنز که در روزهای آینده برای کاربران سراسر جهان عرضه می‌شود، در نوار آدرس و منو سه‌نقطه قرار خواهد گرفت. پس از کلیک، می‌توانید بخشی از یک صفحه را انتخاب و سؤالات بیشتری برای دریافت نتایج جست‌وجو مطرح کنید.

همچنین، روی اشیاء مانند کوله‌پشتی فرد در تصویر می‌توانید ضربه بزنید و با استفاده از جست‌وجوی چندگانه سؤالاتی مطرح کنید تا کالای مشابهی را در رنگ‌ها یا برندهای مختلف بیابید. بسته به سؤالی که می‌کنید، ممکن است در پاسخ‌ها مرور کلی هوش مصنوعی نیز دریافت کنید.

علاوه‌بر جست‌وجوی اقلام قابل‌خرید، کاربران می‌توانند مواردی مثل میزان نور خورشید مورد‌نیاز یک گیاه را پیدا کنند یا برای درک معادله‌ی ریاضی کمک بگیرند.

ویژگی‌های گوگل لنز در گوگل کروم

گوگل ویژگی جدیدی به نام «مقایسه‌ی تب» (Tab Compare) نیز برای کمک به خرید معرفی می‌کند. در هفته‌های آینده، کروم خلاصه‌ای مبتنی‌بر هوش مصنوعی از اقلام مشابهی ارائه خواهد داد که ممکن است در تب‌های مختلف جست‌وجو می‌کنید. برای مثال، اگر به‌دنبال بلندگوی بلوتوث جدیدی هستید، این ویژگی جزئیاتی مانند مشخصات محصول، ویژگی‌ها، قیمت و رتبه‌بندی را در یک مکان نشان می‌دهد.

مقایسه تب گوگل کروم

یکی از به‌روزرسانی‌های مفید این مجموعه، امکان جست‌وجوی تاریخچه‌ی مرور شما از‌طریق پرس‌و‌جوی زبان طبیعی است. گاهی اوقات شما به‌جز چند جزئیات، به‌یاد نمی‌آورید که از چه صفحه‌ای بازدید کرده‌اید. این شرکت در حال عرضه‌ی جست‌وجوی تاریخچه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌عنوان ویژگی اختیاری برای کاربران آمریکایی در هفته‌های آینده است.

جستجوی تاریخچه مبتنی بر هوش مصنوعی

گوگل از ترکیبی از URL و عنوان و محتویات صفحه برای نمایش نتایج جست‌وجو استفاده می‌کند. این شرکت اعلام کرد که از این داده‌ها برای آموزش Gemini استفاده نمی‌کند و اطلاعاتی از جلسه‌ی ناشناس نمایش نمی‌دهد. با‌این‌حال، درحال‌حاضر گوگل نمی‌تواند جست‌وجوی تاریخچه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به‌صورت محلی پردازش کند، بنابراین، از ظرفیت ابری برای بازگرداندن نتایج استفاده می‌کند.

در ژانویه‌ی ۲۰۲۴، اهالی مانتین‌ویو ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مانند دستیار نوشتاری و سازمان‌دهنده‌ی تب و سازنده‌ی تم را معرفی کردند. در ماه می نیز، راهی برای ذکر Gemini و مطرح‌کردن سؤالات از چت‌بات را مستقیماً از نوار آدرس معرفی کرد.

نوشته گوگل جست‌وجوی مبتنی‌بر Gemini و لنز را به کروم دسکتاپ آورد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow