گوگل در آستانه معرفی دستیار هوش مصنوعی پیشرفته جارویس

گوگل در حال توسعه یک دستیار هوش مصنوعی پیشرفته با نام مستعار پروژه جارویس (Jarvis Project) است و امکان دارد در ماه دسامبر رونمایی شود. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این سیستم قادر است به عنوان یک عامل هوشمند عمل کند و با تسلط بر مرورگر وب، وظایف مختلف کاربران را به صورت خودکار انجام […] نوشته گوگل در آستانه معرفی دستیار هوش مصنوعی پیشرفته جارویس اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۶ آبان , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  3
گوگل در آستانه معرفی دستیار هوش مصنوعی پیشرفته جارویس

گوگل در حال توسعه یک دستیار هوش مصنوعی پیشرفته با نام مستعار پروژه جارویس (Jarvis Project) است و امکان دارد در ماه دسامبر رونمایی شود.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این سیستم قادر است به عنوان یک عامل هوشمند عمل کند و با تسلط بر مرورگر وب، وظایف مختلف کاربران را به صورت خودکار انجام دهد. از جمله این وظایف می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات، خرید محصولات و رزرو پرواز، اشاره کرد. این اطلاعات توسط سه منبع آگاه تأیید شده است.

طبق گزارش نشریه The Information، دستیار هوش مصنوعی جارویس با بهره‌گیری از نسخه آینده Gemini گوگل، در حال حاضر تنها با مرورگر وب (به‌ طور خاص کروم) سازگار است.

این ابزار با هدف خودکارسازی وظایف روزمره مبتنی بر وب طراحی شده است و با گرفتن و تفسیر تصاویر صفحه و سپس کلیک کردن روی دکمه‌ها یا وارد کردن متن، این وظایف را انجام می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حالت فعلی، این سیستم برای انجام هر عمل چند ثانیه زمان نیاز دارد.

گوگل دستیار هوش مصنوعی پیشرفته جارویس را معرفی می کند

شرکت‌های پیشرو در حوزه هوش مصنوعی، همگی در حال توسعه مدل‌هایی هستند که قابلیت انجام وظایفی مشابه آنچه در گزارش نشریه The Information آمده است را خواهند داشت.

به عنوان مثال، Copilot Vision مایکروسافت امکان تعامل صوتی با صفحات وب را فراهم می‌کند و انتظار می‌رود Apple Intelligence نیز قادر به درک محتوای صفحه نمایش و انجام خودکار وظایف در برنامه‌های مختلف باشد.

همچنین شرکت Anthropic نسخه آزمایشی اولیه‌ای از مدل زبانی Claude را ارائه کرده است، که توانایی تعامل با رایانه به صورت خودکار را دارد و بر اساس گزارش‌ها شرکت OpenAI نیز در حال توسعه مدل مشابهی می‌باشد.

نشریه The Information هشدار داده است که برنامه گوگل برای رونمایی از پروژه جارویس در ماه دسامبر ممکن است دچار تغییر شود. به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد در ابتدا این مدل را در اختیار گروه محدودی از کاربران آزمایشی قرار دهد تا با دریافت بازخورد آنها، ایرادات احتمالی سیستم شناسایی و برطرف گردد.

نوشته گوگل در آستانه معرفی دستیار هوش مصنوعی پیشرفته جارویس اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow