گوگل فوتوز ویژگی «از عکس‌ها بپرس» را راه‌اندازی کرد

پس از مدت‌ها انتظار، گوگل فوتوز در حال حاضر ویژگی جدید و هیجان‌انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی «از عکس‌ها بپرس» را در اختیار برخی از کاربران قرار داده است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این ویژگی به صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفته است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند با […] نوشته گوگل فوتوز ویژگی «از عکس‌ها بپرس» را راه‌اندازی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۵ مهر , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  0
گوگل فوتوز ویژگی «از عکس‌ها بپرس» را راه‌اندازی کرد

پس از مدت‌ها انتظار، گوگل فوتوز در حال حاضر ویژگی جدید و هیجان‌انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی «از عکس‌ها بپرس» را در اختیار برخی از کاربران قرار داده است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این ویژگی به صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفته است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند با زبان طبیعی و به سادگی سؤالات را از کتابخانه عکس‌های خود بپرسند.

به عنوان مثال، می‌توانند از برنامه بپرسند که «در هالووین‌های گذشته چه لباس‌هایی پوشیده‌ام؟» یا «فرزندم چه زمانی شنا یاد گرفت؟» و پاسخ‌های دقیق و مرتبطی دریافت کنند.

اگرچه در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی در این باره منتشر شده بود، اما در روزهای اخیر شاهد گسترش چشمگیر این ویژگی هستیم و بسیاری از کاربران می‌توانند از آن در دستگاه‌های خود استفاده کنند.

هنگامی که این ویژگی در حساب گوگل فوتوز شما فعال شود، به عنوان یک تب جدید در پایین نوار برنامه عکس‌ها جایگزین تب جست‌وجوی معمولی می‌شود.

این ویژگی در تمام دستگاه‌های اندرویدی و iOS قابل استفاده است. با وجود این، برای استفاده از جست‌وجوی معمولی، ابتدا باید سؤال خود را در بخش «از عکس‌ها بپرس» مطرح کنید.

در اولین استفاده، برنامه از شما می‌خواهد تا شیوه کارکرد ویژگی، دسترسی آن به داده‌های شما و برخی تنظیمات اولیه مانند نام افراد را تأیید کنید. همچنین باید روابط بین افراد را مشخص نمایید که به طور خودکار بر اساس تعداد دفعات ظاهر شدن آنها در عکس‌های شما تنظیم می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده تاکنون، متوجه شده‌ایم که این ویژگی در پاسخ به سؤالاتی که در مورد افراد و مکان‌ها پرسیده می‌شوند، عملکرد بسیار خوبی دارد. اما در مورد رویدادها و اشیاء، ممکن است نتایج چندان دقیق نباشند.

همان‌طور که گوگل در مثال‌های خود نشان داده است، این ویژگی گوگل فوتوز قادر است با استفاده از داده‌های موقعیت مکانی، جست‌وجوهای شما را دقیق‌تر کند.

به عنوان مثال، می‌توانید بپرسید که چه غذایی در یک رستوران خاص خورده‌اید، یا چه زمانی از یک مکان مشخص بازدید کرده‌اید. این ویژگی با استفاده از اطلاعات مکانی ذخیره شده در عکس‌ها، نتایج جست‌وجو را محدود و به شما کمک می‌کند تا عکس‌های مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنید.

با وجود این، نتایج این جست‌وجوها در گوگل فوتوز ممکن است برای تمام کاربران یکسان نباشد و به عوامل مختلفی مانند: دقت اطلاعات موقعیت مکانی و نوع عکس‌ها بستگی دارد.

نوشته گوگل فوتوز ویژگی «از عکس‌ها بپرس» را راه‌اندازی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow