گوگل هم تیک آبی را به موتور جستجوی خود اضافه می‌کند

چک‌مارک‌ها یا نشان‌های تأیید، زمانی یک نماد اعتبار و نشان دهنده موقعیت اجتماعی افراد در توییتر بودند تا اینکه ایلان ماسک با تغییراتی در سیستم خود، این امکان را فراهم کرد که هر کسی بتواند این نشان‌ها را خریداری کند و به همین خاطر ارزش آن‌ها کاهش یافت. اما اکنون به نظر می‌رسد که گوگل […]

۱۴ مهر , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  4
گوگل هم تیک آبی را به موتور جستجوی خود اضافه می‌کند

چک‌مارک‌ها یا نشان‌های تأیید، زمانی یک نماد اعتبار و نشان دهنده موقعیت اجتماعی افراد در توییتر بودند تا اینکه ایلان ماسک با تغییراتی در سیستم خود، این امکان را فراهم کرد که هر کسی بتواند این نشان‌ها را خریداری کند و به همین خاطر ارزش آن‌ها کاهش یافت. اما اکنون به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با اضافه کردن این نشان‌ها به نتایج جستجوی خود، اعتبار دوباره‌ای به سیستم چک‌مارک‌ها ببخشد. با دیجی رو همراه باشید.

آزمایش محدود تیک آبی در نتایج جستجوی گوگل

این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و تنها تعداد محدودی از کاربران گوگل به آن دسترسی دارند. اما چیزی که این کاربران مشاهده می‌کنند، بسیار آشنا به نظر می‌رسد؛ به خصوص برای کسانی که در چند سال اخیر از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر (امروزه با نام ایکس شناخته می‌شود) استفاده کرده‌اند.

نشان‌های تأیید در نتایج جستجوی گوگل به صورت آبی نمایش داده می‌شوند و معمولاً در کنار لینک‌های کسب و‌ کارها ظاهر می‌شوند. این موضوع یک خبر خوب و یک خبر بد با خود به همراه دارد؛ خبر خوب این است که افراد عادی به این نشان‌ها دسترسی ندارند و خبر بد این است که حتی افراد تاثیرگذار و شخصیت‌های رسانه‌ای هم در حال حاضر از این امکان بی‌بهره‌اند!

تیک آبی گوگل

هدف از نشان‌های تأیید چیست؟

نشان‌های تأیید به منظور نشان دادن لینک‌های معتبر و اصلی مربوط به کسب و کارها ایجاد شده‌اند. در دنیای امروز که موتور جستجوی گوگل به شدت پر از لینک‌های اسپم و غیرمعتبر شده است، وجود چنین ویژگی‌هایی بسیار ضروری به نظر می‌رسد. این نشان‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا با اطمینان بیشتری با سایت‌های معتبر ارتباط برقرار کرده و از لینک‌های تقلبی دوری کنند.

با این حال، گوگل نیز مانند همیشه مسئولیت کامل صحت و اعتبار کسب و کارها یا محصولاتشان را نمی‌پذیرد. به بیان دیگر، حتی با وجود نشان‌های تأیید، گوگل به صراحت اعلام کرده است که نمی‌تواند “اعتبار یا کیفیت محصولات” این کسب و کارها را تضمین کند!

هدف از این آزمایش

مولی شاهین (Molly Shaheen)، سخنگوی بخش روابط عمومی گوگل، در گفت‌وگو با The Verge درباره این ویژگی توضیح داده است که:

ما به طور منظم در حال آزمایش ویژگی‌هایی هستیم که به خریداران کمک می‌کنند تا کسب و کارهای قابل اعتماد را در فضای آنلاین شناسایی کنند. در حال حاضر، یک آزمایش کوچک را اجرا می‌کنیم که چک‌مارک‌ها یا همان نشان‌های تأیید را در کنار لینک برخی کسب و کارها در نتایج جستجوی گوگل نشان می‌دهد.

تیک آبی گوگل

این ویژگی در حال حاضر محدود به برخی کسب و کارها است و هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد آن را برای همه کاربران و سایت‌ها در دسترس قرار دهد یا خیر.

نتیجه‌گیری

حرکت گوگل به سمت معرفی نشان‌های تأیید در نتایج جستجوی خود، گامی در راستای افزایش اعتماد کاربران به کسب و کارهای آنلاین است. اگر چه این ویژگی هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و همه کسب و کارها و کاربران به آن دسترسی ندارند، اما می‌تواند به عنوان یک راهکار مؤثر برای کاهش لینک‌های اسپم و غیرمعتبر عمل کند. البته، همچنان باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا گوگل این قابلیت را به صورت عمومی عرضه خواهد کرد یا خیر و چه تاثیری بر تجربه کاربران خواهد داشت.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow