۲۲ درصد توصیه‌های دارویی Copilot می‌تواند مرگبار باشد!

مطالعات اخیر نشان داده است که حدود یک‌چهارم توصیه‌های دارویی چت‌بات‌ Copilot می‌تواند به شدت برای سلامتی خطرناک باشد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بر اساس این تحقیق اگر به دنبال مشاوره پزشکی هستید، تکیه بر چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند Copilot می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. در این پژوهش، محققان ۵۰۰ سؤال رایج در مورد […] نوشته ۲۲ درصد توصیه‌های دارویی Copilot می‌تواند مرگبار باشد! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  4
۲۲ درصد توصیه‌های دارویی Copilot می‌تواند مرگبار باشد!

مطالعات اخیر نشان داده است که حدود یک‌چهارم توصیه‌های دارویی چت‌بات‌ Copilot می‌تواند به شدت برای سلامتی خطرناک باشد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بر اساس این تحقیق اگر به دنبال مشاوره پزشکی هستید، تکیه بر چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند Copilot می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

در این پژوهش، محققان ۵۰۰ سؤال رایج در مورد داروهای پرکاربرد را از Copilot پرسیدند و پاسخ‌ها را با اطلاعات علمی موجود مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که تنها ۵۴ درصد از پاسخ‌های Copilot با اجماع علمی همخوانی داشت. علاوه بر این، ۴۲ درصد از توصیه‌ها باعث عوارض متوسط تا خفیف و ۲۲ درصد سبب عوارض شدید یا مرگ می‌شد.

چرا نباید به توصیه‌های پزشکی هوش مصنوعی اعتماد کرد؟

چت‌بات‌هایی مانند Copilot بر اساس داده‌های عظیمی آموزش می‌بینند. این داده‌ها شامل اطلاعات صحیح و نادرست، قدیمی و جدید هستند. به همین دلیل، این مدل‌ها ممکن است اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده‌ای را ارائه دهند.

همچنین این مدل‌ها درک عمیقی از پیچیدگی‌های پزشکی ندارند و نمی‌توانند جایگزین دانش و تجربه یک پزشک متخصص شوند.

22 درصد توصیه‌های دارویی Copilot می‌تواند بسیار خطرناک باشد!

در همین راستا توصیه می‌شود هرگز برای تصمیم‌گیری در مورد سلامت خود به توصیه‌های دارویی هوش مصنوعی مانند Copilot اعتماد نکنید و همیشه برای دریافت مشاوره پزشکی دقیق و قابل اعتماد به پزشک خود مراجعه داشته باشید.

اگرچه هوش مصنوعی پیشرفت‌های چشمگیری داشته، اما هنوز در حوزه پزشکی جایگاه خود را پیدا نکرده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای توصیه‌های پزشکی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. بنابراین تا زمانی که این فناوری به بلوغ کامل برسد، نباید به آن برای تصمیم‌گیری در مورد سلامت خود اعتماد کنیم.

نوشته ۲۲ درصد توصیه‌های دارویی Copilot می‌تواند مرگبار باشد! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow