۳۰ درصد از سرویس‌های هوش مصنوعی در خطر انقراض قرار دارند

پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه‌ی فناوری هوش مصنوعی حاکی از آن است که بازار کار یک‌سوم از سرویس‌های هوش مصنوعی تا پایان سال ۲۰۲۵ کاملاً تعطیل خواهد شد. به‌گزارش تک‌ناک، مؤسسه‌ی تحقیقاتی هوش مصنوعی گارتنر در تازه‌ترین گزارشش پیش‌بینی کرد تا پایان سال آینده‌ی میلادی، ۳۰ درصد از پروژه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی از گردونه‌ی بازار و تجارت... نوشته ۳۰ درصد از سرویس‌های هوش مصنوعی در خطر انقراض قرار دارند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  2
۳۰ درصد از سرویس‌های هوش مصنوعی در خطر انقراض قرار دارند

پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه‌ی فناوری هوش مصنوعی حاکی از آن است که بازار کار یک‌سوم از سرویس‌های هوش مصنوعی تا پایان سال ۲۰۲۵ کاملاً تعطیل خواهد شد.

به‌گزارش تک‌ناک، مؤسسه‌ی تحقیقاتی هوش مصنوعی گارتنر در تازه‌ترین گزارشش پیش‌بینی کرد تا پایان سال آینده‌ی میلادی، ۳۰ درصد از پروژه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی از گردونه‌ی بازار و تجارت خارج خواهند شد.

براساس این گزارش، از‌جمله دلایل رکود این صنعت کیفیت ضعیف داده‌ها‌، کنترل‌نکردن ریسک، مشخص‌نبودن ارزش تجاری و مهم‌تر از همه رشد فزاینده‌ی هزینه‌های مترتب بر آن عنوان شده است.

در گزارش گارتنر، به برخی از سرویس‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های مالی و بیمه و پزشکی همچون سرویس LLMs و سرویس‌های تولید محتوای شخصی و دستیارهای مجازی و برنامه‌نویسی اشاره شده است که به‌عنوان مثال هزینه‌ی اولیه برخی سیستم‌های همیار برنامه‌نویسی برای هر کابر در سال بین ۲۸۰ تا ۵۵۰ دلار و درمجموع بین ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار دلار برآورد شده است.

نئووین می‌نویسد که سرویس‌هایی از‌قبیل LLM در حوزه‌ی پزشکی و بیمه و خدمات مالی از زمان ارائه تا اجرا هزینه‌ی اولیه ۸ تا ۲۰ میلیون دلاری و بین ۱۱ تا ۲۱ هزار دلار نیز هزینه‌ی روزمره به کاربران خود تحمیل می‌کند.

30 درصد از سرویس های هوش مصنوعی در خطر انقراض قرار دارند

باوجوداین، بی‌تمایلی برخی کسب‌و‌کارها به سرویس‌های هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک زیاد دور از انتظار نیست. همان‌طور‌که مدل‌های زبانی توانمندتر می‌شوند، کسب‌وکارها می‌توانند نگاهی دیگر به یافتن کاربردها برای آن‌ها نیز داشته باشند.

نوشته ۳۰ درصد از سرویس‌های هوش مصنوعی در خطر انقراض قرار دارند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow