۸۵ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۵ وارد جاده های جهان می شوند

بر اساس پیش‌بینی شرکت تحلیلگر گارتنر، تا پایان سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی، اعم از خودروها، اتوبوس‌ها، ون‌ها و کامیون‌های سنگین در جاده‌ها تردد خواهند کرد. به‌ گزارش تک‌ناک، شرکت گارتنر وسیله نقلیه الکتریکی را به دو گروه تقسیم می‌کند، که خودروهای الکتریکی باتری‌دار (BEV) و خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل شارژ (PHEV) […] نوشته ۸۵ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۵ وارد جاده های جهان می شوند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
۸۵ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۵ وارد جاده های جهان می شوند

بر اساس پیش‌بینی شرکت تحلیلگر گارتنر، تا پایان سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی، اعم از خودروها، اتوبوس‌ها، ون‌ها و کامیون‌های سنگین در جاده‌ها تردد خواهند کرد.

به‌ گزارش تک‌ناک، شرکت گارتنر وسیله نقلیه الکتریکی را به دو گروه تقسیم می‌کند، که خودروهای الکتریکی باتری‌دار (BEV) و خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل شارژ (PHEV) هستند.  

تا پایان سال 2025، تعداد خودروهای الکتریکی باتری‌دار به ۶۲ میلیون خواهد رسید، که نسبت به امسال ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت و تعداد خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل شارژ به ۲۳ میلیون واحد در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید که نسبت به امسال ۲۸ درصد افزایش خواهد داشت.

چین نمونه‌ای از یک تولیدکننده و تأمین‌کننده بزرگ خودروهای الکتریکی شناخته می‌شود، که مالکیت خودروهای الکتریکی (EV) در آن از مجموع سایر نقاط جهان بیشتر است و این روند تا سال ۲۰۲۵ و به احتمال زیاد برای دهه آینده نیز ادامه خواهد یافت. اما بقیه جهان نیز در تلاش هستند تا این روند را حفظ کنند.

ورود ۸۵ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی به جاده‌ها تا پایان سال 2025

خوشبختانه شرکت گارتنر می‌گوید که تقاضا برای خودروهای الکتریکی (EV) به طور پیوسته در اروپا و آمریکای شمالی در حال رشد است. در سال ۲۰۲۴ تعداد خودروهای برقی در این مناطق ۳۶ درصد از کل خودروهای برقی جهان خواهد بود.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2025، ۴۹ میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌های چین، ۲۰.۶ میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌های اروپا و ۱۰.۴ میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌های آمریکای شمالی وجود خواهد داشت.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها درباره خودروهای الکتریکی وضعیت باتری‌ها است. انتظار می‌رود که این وضعیت تا سال ۲۰۳۰ بهبود یابد.

گارتنر انتظار دارد که خودروسازان اجازه دهند ۹۵ درصد از باتری‌های خودروهای الکتریکی بازیافت شوند تا خطر کمبود مواد اولیه کاهش یابد. جاناتان داونپورت، تحلیلگر ارشد در گارتنر، در این باره گفت:

«تلاش‌های قوی برای بازیافت مواد موجود در باتری‌های مصرف شده و ضایعات تولیدی، همراه با تلاش‌های اتحادیه اروپا برای الزام بازیافت باتری، می‌تواند نیاز به استخراج مواد معدنی را کاهش دهد. چون غلظت فلزات نادر در باتری‌ها بیشتر از سنگ‌های معدنی است، باتری‌های مصرف شده می‌توانند به عنوان منبع غنی در نظر گرفته شوند. اگر در مقیاس بزرگ بازیابی گردند، باتری‌های مصرف شده می‌توانند با کاهش قیمت باتری‌ها، از تجاری شدن خودروهای الکتریکی حمایت کنند. همچنین این نوع بازیافت این مزیت را دارد که باتری‌ها به روش‌های غیراخلاقی دفع نمی‌شوند یا در محل‌های دفن زباله قرار نمی‌گیرند.»

ارقام منتشر شده توسط گارتنر به احتمال زیاد تأثیر تعرفه‌های خودروهای چینی بر پذیرش خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی و اروپا را در نظر می‌گیرد.

حامیان تعرفه‌ها بر این باور هستند که این تعرفه‌ها برای دادن فرصت به خودروسازان داخلی برای رقابت با تولیدکنندگان چینی که از سوی دولت چین یارانه دریافت کرده‌اند، ضروری هستند. اگرچه این تعرفه‌ها به معنای افزایش هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان است و می‌تواند سرعت پذیرش خودروهای الکتریکی (EV) را کاهش دهد.

روش‌های دیگری که دولت‌ها می‌توانستند برای ایجاد توازن در میدان رقابت بدون افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده انجام دهند، شامل کاهش مقررات به منظور کاهش هزینه‌های خودروسازان، تشویق نوآوری از طریق تحقیق و توسعه برای جذاب‌تر کردن خودروهای داخلی، حمایت از استارت‌آپ‌ها با ایجاد محیطی مناسب‌تر برای افزایش رقابت داخلی و کاهش مالیات برای خودروسازان داخلی به منظور آزاد کردن سرمایه برای سرمایه‌گذاری در فناوری جدید و روش‌های تولید بود.

نوشته ۸۵ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۵ وارد جاده های جهان می شوند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow