⚪️۱۸ سالگی ایرانسل؛از هدفگذاری برای تحقق عدالت دیجیتال تا راهبری مسئولیت اجتماعی
طی دو دهه اخیر اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، تحقق «جامعه متصل برابر» که در آن افراد فارغ از موقعیت جغرافیایی یا وضعیت اقتصادی خود به خدمات یکسان دسترسی داشته باشند را به عنوان استراتژی تحقق عدالت دیجیتال هدفگذاری نموده است به گزارش داتیکا، اوایل دهه ۸۰ در میان اقشار مختلف جامعه، داشتن تلفن... The post ⚪️۱۸ سالگی ایرانسل؛از هدفگذاری برای تحقق عدالت دیجیتال تا راهبری مسئولیت اجتماعی appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.
طی دو دهه اخیر اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، تحقق «جامعه متصل برابر» که در آن افراد فارغ از موقعیت جغرافیایی یا وضعیت اقتصادی خود به خدمات یکسان دسترسی داشته باشند را به عنوان استراتژی تحقق عدالت دیجیتال هدفگذاری نموده است
به گزارش داتیکا، اوایل دهه ۸۰ در میان اقشار مختلف جامعه، داشتن تلفن همراه از مهمترین شاخصهای طبقه اجتماعی و اقتصادی محسوب میشد. به گونهای که بهرهبندی از تلفن همراه آنگونه که بوردیو؛ جامعهشناس فقید فرانسوی میگوید: تلاشی بود برای ایجاد تمایز اجتماعی از طریق سبکهای مصرفی متفاوت
سیم کارتهایی که با قیمت گزاف و در صفهای طولانی و لاتاریگونه سهم قشر اندکی از جامعه ایران میشد.
به مرور زمان تجربه نشان داد همانند سایر حوزهها ؛انحصارگرایی پاسخگوی نیاز ارتباطی تغییرات هرم جمعیتی ایران و افزایش طبقهجوان تحصیلکرده نبود
در آن برهه، وضعیت صنعت ارتباطات در ایران به گونهای بود که عبور از سد مجوزهای نهادهای تصمیمساز کار آسانی نبود، بهنحوی که در اوایل دهه ۸۰ اپراتورهایی با ایده فروش سیمکارتهای اعتباری قصد ورود به بازار انحصاری تلفن همراه در ایران را داشتند که بسیاری از آنها موفق به عبور از سد مجوزهای وزارت ارتباطات و سایر نهادهای قدرتمند نشدند و تنها اپراتوری هم که موفق به اخذ مجوزهای لازم شد( تالیا) قافیه را به جریان انحصار باخت و چارهای جز ادغام (نه آنگونه که در بازارهای رقابتی رخ میدهد) نداشت
ورود ایرانسل اما روایت متفاوتی داشت، پشتوانه قوی شرکتMTNباعث شناخت علمی و واقع بینانه از بازار تلکام ایران شد به نحوی که در اولین دهه حضور ایرانسل در ایران، اپراتور رقیب مجبور به بنچمارک کردن استراتژیهای ایرانسل و به تبع آن تغییر، اصلاح و بهبود ارائه محصولات و خدمات خود شد.
برونداد این رقابت بهنظر بسیاری از صاحبنظران حوزه ICT تحول در روندهایهای فناورانه ایران بود
رقابت بین دوبازیگر اصلی صنعت تلکام تا جایی پیش رفت که در برخی برههها نظیر ملزم شدن اپراتورها به اجرای طرح ترابردپذیری اگر اپراتور رقیب واکنش هوشمندانه نشان نمیداد قطعاً قافیه را در سهم بازار به ایرانسل باخته بود
طی سالهای اخیر و همزمان با ورود به جامعهشبکهای توجه صاحبنظران عرصههای مختلف ارتباطی از شکاف آگاهی بنابر بر تغییرات پارادایمیک که از حوصله این مطلب خارج است به سمت و سوی شکاف دیجیتال رفته است
همسو با این تغییرات، بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور طی دو دهه اخیر نقش بیبدیلی در تحقق عدالت دیجیتال ایفا نموده است
ایرانسل در آستانه تولد ۱۸ سالگی با پیشبرد اهدافی نظیر؛ گسترش دسترسی به اینترنت از طریق توسعه فیبر نوری و سایتهای اینترنت 5G
افزایش طرحهای حمایتی از طریق ارائه بستههای مقرون به صرفه
حمایت از نخبگان جوان
راهبری مسئولیت اجتماعی در صنعت ICT و به رغم فیلترینگ گسترده و تحریمهای فراگیر صنعت ICT توانسته است در راستای تحقق عدالت دیجیتال گامهای جدی را بردارد
The post ⚪️۱۸ سالگی ایرانسل؛از هدفگذاری برای تحقق عدالت دیجیتال تا راهبری مسئولیت اجتماعی appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.
واکنش شما چیست؟