با پیشرفت چشمگیر در علم و با به‌روی کار آمدن هوش مصنوعی، زندگی انسان‌ها دستخوش تغییرات بسیار اساسی قرار گرفته است. برخی به این تغییرات خوشبین و برخی دیگر بدبین هستند، اما در اینجا ما قصد نقد و بررسی این تغییرات را نداریم و فقط می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که باعث رفع مشکل افراد …

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 12:59
 0  1

با پیشرفت چشمگیر در علم و با به‌روی کار آمدن هوش مصنوعی، زندگی انسان‌ها دستخوش تغییرات بسیار اساسی قرار گرفته است. برخی به این تغییرات خوشبین و برخی دیگر بدبین هستند، اما در اینجا ما قصد نقد و بررسی این تغییرات را نداریم و فقط می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که باعث رفع مشکل افراد بسیاری زیادی که با هوش مصنوعی سروکار دارند؛ شود.

امروزه ما برای انجام هرکاری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم، از نوشتن متن گرفته تا طراحی گرافیک که باعث بالا رفتن سرعت انجام کارها شده است. بطور مثال می‌خواهیم در اینجا به قبل و بعد وجود هوش مصنوعی در حوزه طراحی گرافیک اشاره کنیم:

قبل از هوش مصنوعی: قبل از ورود هوش مصنوعی فتوشاپ، حذف اشیا از پس‌زمینه‌های پیچیده کار بسیار دشواری بود. به عنوان مثال، اگر میخواستیم شخصی را از یک عکس با بک‌گراند پرجزئیات حذف کنیم، میبایست ساعت‌ها و در برخی موارد روزها زمان صرف می‌کردیم و اغلب اوقات نتیجه خروجی کار چندان مطلوب نبود.

بعد از هوش مصنوعی: امروزه با وجود هوش مصنوعی فتوشاپ، انجام هرکاری برای ما میسر شده است. نه تنها انجام عملیاتی همانند حذف اشیا از بک‌گراند تنها در چند دقیقه انجام می‌شود؛ بلکه می‌توانیم تصاویری خلق کنیم که در دنیای واقعی وجود ندارد و اگر طراحی بتواند طرحی جدید و نو ارائه کند، پیشرفت چشمگیری در حیطه شغلیش ایجاد می‌شود. شاید با خود بگویید که وقتی هوش مصنوعی بتواند آثار خارق‌العاده‌ای را خلق کند دیگر چه نیازی به یک شخص طراح وجود دارد؟

این سوال بسیار بجا است، این را بدانید که یک هوش مصنوعی بدون وجود انسان هیچ کارایی ندارد و حتی با آمدن هوش مصنوعی تحول عظیمی در آموزش فتوشاپ نیز بوجود آمده است، و به همین دلیل ما در سایت کمپرس کلیه آموزش‌های خود را بسمت استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سوق داده‌ایم. شما با هوش مصنوعی می‌توانید موارد مختلفی از جمله؛ طراحی بنر، طراحی پوستر، طراحی موکاپ، طراحی کارکتر سه بُعدی و ده‌ها مورد دیگر را انجام بدهید که آموزش این موارد همگی در سایت موجود است.

اما حال یک مشکلی در استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ وجود دارد، و آن مشکل چیزی نیست جزء تحریم بودن کشور ایران و در برخی موارد هزینه بالای خرید فتوشاپ؛ زیرا استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ تنها با خرید نسخه اورجینال آن امکانپذیر است.

جایگزین رایگان هوش مصنوعی فتوشاپ

با توجه به مشکلی که در پاراگراف قبل مطرح کردیم باید به فکر یک راه حل باشیم که به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای افرادی که نمی‌توانند اشتراک پولی فتوشاپ را تهیه کنند، چندین ابزار رایگان بجای هوش مصنوعی فتوشاپ معرفی کنیم. توجه داشته باشید که برای استفاده از هریک از هوش مصنوعی‎هایی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، باید یک پیش زمینه‌ای در طراحی گرافیک داشته باشید تا بتوانید خروجی مناسبی را ایجاد کنید.

سایت Phot. ai

Phot. ai یک پلتفرم قدرتمند و مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که به شما کمک می‌کند تصاویری خیره کننده برای هر پروژه ایجاد کنید. این ابزار از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرایندهای خسته کننده ویرایش تصویر استفاده می‌کند و شما می‌توانید عکس‌های خود را به سرعت و با راحتی بیشتری ارتقا دهید.

با Phot. ai می‌توانید به راحتی از تکنیک‌های پیشرفته بهبود تصویر مانند تصحیح رنگ، افزایش وضوح و روتوش برای ایجاد تصاویری جذاب استفاده کنید. این پلتفرم همچنین دارای یک رابط کاربری بصری و ابزارهای خودکار برای ایجاد محتوای حرفه‌ای مانند کلاژ و طراحی لوگو است. Phot. ai به شما کمک می‌کند تا در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید و روی جنبه‌های خلاقانه پروژه‌هایتان تمرکز کنید. برخی از گزینه‌های این هوش مصنوعی رایگان عبارتند از:

  • Product Photography اگر شما یک تولید کننده هستید و قصد پرداخت هزینه بابت محصول خود را ندارید، کافیست تصویری از محصول خود را آپلود کرده و سپس نوع استایلی را که می‌خواهید محصولتان در آن قرار بگیرد را انتخاب و روی گزینه Generate کلیک کنید.
  • AI Avatar اگر علاقمند به داشتن آواتارهای مختلف هستید، تنها با گذراندان سه بخش بسیار ساده می‌توانید یک آواتار بسیار زیبا و جذاب بسازید.
  • Object Replacer با استفاده از این گزینه به راحتی می‌توانید اشیاء را حذف، اضافه یا جایگزین نمایید.
  • AI Image Extender بدون شک یکی از بهترین گزینه‌های این هوش مصنوعی است؛ که می‌توان با استفاده از آن تصویر را گسترش داد.
  • Image Enhancer این گزینه فعالیت‌های حیاتی پس از تولید یک تصویر مانند؛ افزایش کیفیت تصویر، شفاف کردن تصاویر تار، افزایش وضوح عکس، واضح‌تر کردن جزئیات تصاویر و غیره را بصورت خودکار انجام می‌دهد.

سایت Fotor

فوتور (Fotor) یک ابزار آنلاین پیشرفته برای ویرایش و خلق تصاویر است؛ که با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، به کاربران امکان می‌دهد به راحتی و با کیفیت بالا تصاویر خود را ویرایش و طراحی کنند و همچنین امکان انجام تنظیماتی از جمله نور و رنگ، رتوش چهره، فیلترها و افکت‌های متنوع، ساخت کلاژ و طراحی گرافیکی را نیز برای کاربران فراهم می‌کند.

سهولت استفاده و رابط کاربری کاربرپسند فوتور به گونه‌ای است که؛ حتی کاربران مبتدی هم می‌توانند به سادگی عکس‌های خود را به آثار هنری زیبا و حرفه‌ای تبدیل کنند و همین امر آن را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به عکاسی و طراحی گرافیک مبدل کرده است. توجه کنید که امکانات نسخه رایگان این هوش مصنوعی تنها برای انجام طراح‌های ساده و متوسط مناسب است و برای اینکه بتوانید یک طراحی حرفه‌ای انجام دهید باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. برخی از قابلیت‌های این هوش مصنوعی رایگان عبارتند از:

  • ساخت کارت پستال
  • ویرایش حرفه‌ای تصویر
  • ارائه ابزار بازاریابی
  • امکان ساخت تامنیل برای انواع شبکه اجتماعی
  • افزایش کیفیت تصویر و ویدیو
  • فیلترها و افکت‌های هوش مصنوعی برای بهبود تصاویر
  • اعمال تغییرات رنگ، نورپردازی و جزئیات تصویر
  • امکان افزودن فریم، متن و استیکر به عکس

سایت stylar. ai

Stylar یک ابزار هوش مصنوعی جذاب است که به کاربران امکان می‌دهد با نوشتن یک متن توصیفی یا پرامپت، تصاویر مورد نظر خود را ایجاد کنند. فقط کافی است مشخصات تصویر را در پرامپت بنویسید و در چند ثانیه تصویر نهایی در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما متأسفانه این ابزار هنوز به زبان فارسی مسلط نیست، بنابراین استفاده از پرامپت فارسی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

Stylar برای ساخت تصاویر بر اساس متن، از طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و دسته‌بندی‌ها استفاده می‌کند؛ از تصاویر پرتره و دکوراسیون داخلی گرفته تا شخصیت‌های کارتونی و نقاشی‌های انتزاعی. این ویژگی باعث می‌شود کاربران بتوانند انواع مختلفی از تصاویر را ایجاد کنند.

در مقایسه با رقبایی مانند Firefly، عملکرد Stylar در ساخت تصاویر بر اساس متن ضعیف‌تر است. تصاویر خروجی این ابزار هنوز کاملاً مطابق با پرامپت نیستند و جزئیات لازم را ندارند. به طور کلی، نیاز به بهبود عملکرد این ابزار در ساخت تصاویر بر اساس متن و عکس احساس می‌شود.

اما نقطه قوت Stylar این است که به کاربران خود ۲۰۰ اعتبار رایگان برای ساخت و ویرایش تصاویر ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت ساخت کارکترهای سه‌بعدی از دیگر امتیازات این ابزار هوش مصنوعی است که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. برخی از امکانات این هوش مصنوعی عبارت است از:

  • ساخت کارکتر سه بُعدی
  • تغییر محتوای عکس براساس پرامت شما
  • افزایش وضوح و کیفیت عکس
  • حذف پس‌زمینه تصویر
  • تبدیل عکس به کارتون
  • ساخت لوگو
  • افزودن فیلتر

Adobe Firefly

هوش مصنوعی فایر فلای - گروه آموزش فتوشاپ کمپرس

اگر شما طرفدار پر و پاقرص فتوشاپ هستید و قصد استفاده از هوش مصنوعی‌هایی که به شما معرفی کردیم را ندارید، می‌توانید بصورت آنلاین از هوش مصنوعی فتوشاپ استفاده کنید. با کمک این ابزار می‌توانید کلمات و توضیحات خود را به گرافیک تبدیل کنید. از جملات امکانات بی‌نظیر این هوش مصنوعی عبارتست از:

  • تبدیل متن به تصویر با گزینه text to image
  • پُر کردن فضای خالی مورد نظر شما براساس خواسته شما با generative fill
  • ایجاد تکست استایل‌های خارق‌العاده با text effects
  • حذف بخشی از تصویر با Generative Remove

برای استفاده از این امکانات کافیست وارد سایت ادوبی شوید و مراحل ثبت نام بگذارنید و سپس بصورت آنلاین از هوش مصنوعی آن استفاده کنید. یکی از بارزترین امکانات این هوش مصنوعی که آن را از سایر رقبایش متمایز کرده است، داشتن لایسنس و حق کپی‌رایت برای تصاویر ساخته شده با آن است و همچنین برای تولید تصویر؛ نیازی به پرامپت‌های طولانی نیست و فقط با چند کلیدواژه می‌توانید بهترین خروجی را دریافت کنید.

هوش مصنوعی آلپاکا - گروه آموزش فتوشاپ کمپرس

پلاگین Alpaca آلپاکا

آلپاکا، یک پلاگین هوش مصنوعی فتوشاپ است؛ که به کاربران امکان استفاده رایگان از این فناوری را در ویرایش تصاویر فراهم می‌کند. این پلاگین قابل اجرا در نسخه‌های ۲۰۲۱ به بعد فتوشاپ است و محدودیت‌های نصب هوش مصنوعی در فتوشاپ را دور می‌زند. کاربران می‌توانند به دو شکل از آلپاکا استفاده کنند: به صورت آنلاین در وب سایت آلپاکا و یا با دانلود و نصب پلاگین آن در فتوشاپ. سایت آموزش فتوشاپ کمپرس، طی یک آموزش ویدیویی به صورت کامل این پلاگین را آموزش داده است و کافیست در گوگل عبارت «پلاگین آلپاکا» «آموزش پلاگین Alpaca» را سرچ کنید. از جمله امکانات این پلاگین نصبی در فتوشاپ به موارد ذیل می‌توانیم اشاره کنیم:

  • تبدیل نقاشی به عکس
  • تبدیل اسکچ به نقاشی رنگی
  • ایجاد تصاویر جذاب، تنها با نوشتن دستور یا پرامت
  • پر کردن قسمت‌های خالی تصویرتان
  • افزایش کیفیت تصویر

جمله پایانی:

گروه کمپرس که بصورت تخصصی در زمینه آموزش فتوشاپ درحال فعالیت است، کلیه آموزش و دوره فتوشاپ خود را با توجه به نیاز افراد و بازار تولید می‌کند و به همین دلیل در چند ماه اخیر کلیه آموزش‌های فتوشاپ خود را با استفاده هوش مصنوعی تولید کرده است. بطور مثال می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • طراحی بنر با هوش مصنوعی
  • طراحی پوستر با هوش مصنوعی
  • طراحی لوگو با هوش مصنوعی
  • طراحی موکاپ کارت ویزیت با هوش مصنوعی

کافیست وارد سایت شوید و سپس از بخش آموزش رایگان فتوشاپ به بیش از ۳۰۰ آموزش ویدیویی دسترسی داشته باشید و درصورت وجود هرگونه سوال با پشتیبان سایت چت کنید.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow