ARM فناوری ارتقای رزولوشن فوق دقیق (ASR) را معرفی کرد

ARM فناوری جدیدی به نام Accuracy Super Resolution یا ASR را معرفی کرده است که برای ارتقای رزولوشن تصاویر در دستگاه‌های موبایل طراحی شده است. به‌گزارش تک‌ناک، ARM فناوری انقلابی و مهمی برای گیمرهای موبایل معرفی کرده است: ارتقای رزولوشن فوق دقیق (ASR). این فناوری ارتقای رزولوشن بر‌اساس FSR2 شرکت AMD ساخته، اما برای دستگاه‌های... نوشته ARM فناوری ارتقای رزولوشن فوق دقیق (ASR) را معرفی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۲ تیر , ۱۴۰۳ - 06:00
 0  1
ARM فناوری ارتقای رزولوشن فوق دقیق (ASR) را معرفی کرد

ARM فناوری جدیدی به نام Accuracy Super Resolution یا ASR را معرفی کرده است که برای ارتقای رزولوشن تصاویر در دستگاه‌های موبایل طراحی شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، ARM فناوری انقلابی و مهمی برای گیمرهای موبایل معرفی کرده است: ارتقای رزولوشن فوق دقیق (ASR). این فناوری ارتقای رزولوشن بر‌اساس FSR2 شرکت AMD ساخته، اما برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده است. فناوری مذکور به شما امکان می‌دهد تا حتی در گوشی‌ها و تبلت‌های ضعیف‌تر از گیم‌پلی روان‌تر لذت ببرید.

بر‌خلاف FSR2 که برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی حرفه‌ای طراحی شده است، ASR اولویت را به برنامه‌های موبایل می‌دهد و روی دستگاه‌هایی با توان پردازشی محدود به‌خوبی اجرا می‌شود. آرم فناوری ASR را به‌عنوان راه‌حلی متن‌باز ارائه می‌دهد که به‌رایگان در‌دسترس توسعه‌دهندگان برای ادغام در بازی‌های خود بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های مجوز است.

گیزموچاینا می‌نویسد که این فناوری در مقطع زمانی مهمی گام به میدان می‌گذارد‌. با افزایش قدرت پردازش پردازنده‌های ARM، بازی‌های موبایل در حال رونق هستند و حتی عناوین پرهزینه AAA در گوشی‌ها و تبلت‌ها عرضه می‌شوند. ASR آرم با بهینه‌سازی خاص برای محدودیت‌های موبایل به این تغییر پاسخ می‌دهد.

ASR

با استفاده از GPU خاص در رزولوشن ارتقای دوبرابری، فناوری ASR افزایش نرخ فریم ۵۳ درصدی را درمقایسه‌با ۳۶ درصد FSR2 ارائه می‌دهد. علاوه‌بر‌این، آزمایش‌ها با تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک نشان می‌دهد که ASR مصرف انرژی را بیش از ۲۰ درصد درمقایسه‌با رندرینگ بومی 1080p کاهش می‌دهد. این امر به‌معنای اجرای طولانی‌تر بازی‌ها در دستگاه‌های باتری‌دار و کمک به جلوگیری از گرم‌شدن بیش‌از‌حدی است که نگرانی مهمی برای گیمرهای موبایل است.

در‌حالی‌که ASR اولین فناوری سوپر رزولوشن موبایل نیست، این فناوری ARM رویکرد متفاوتی دارد. فناوری یادشده از فناوری نمونه‌برداری سوپر رزولوشن زمانی استفاده و با موتور بازی همکاری می‌کند تا کیفیت تصویر بهتری ارائه دهد؛ اما به پردازش بیشتری نیاز دارد.

این رویکرد می‌تواند تأثیر مثبتی بر کامپیوترهای کوپایلت پلاس مایکروسافت بگذارد که ویندوز ۱۱ را روی ARM اجرا می‌کند. در‌حالی‌که فناوری Auto SR مایکروسافت بهبود عملکرد مبتنی‌بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد، وابستگی آن به پردازش هوش مصنوعی در‌حال‌حاضر استفاده از آن را به کامپیوترهای کوپایلت پلاس محدود می‌کند.

نوشته ARM فناوری ارتقای رزولوشن فوق دقیق (ASR) را معرفی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow