FCC استاندارد جدیدی برای سازگاری گوشی های هوشمند با سمعک تصویب کرد

با تصمیم جدید کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)، همه تولیدکنندگان گوشی های هوشمند ملزم شده‌اند تا محصولات خود را با سمعک سازگار کنند. این تصمیم به افراد ناشنوا امکان می‌دهد تا به راحتی از تلفن همراه استفاده کنند. به‌گزارش تک‌ناک، کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) اخیراً اعلام کرده است که از‌این‌پس، تمامی گوشی‌های تلفن‌همراه از جمله گوشی […] نوشته FCC استاندارد جدیدی برای سازگاری گوشی های هوشمند با سمعک تصویب کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  2
FCC استاندارد جدیدی برای سازگاری گوشی های هوشمند با سمعک تصویب کرد

با تصمیم جدید کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)، همه تولیدکنندگان گوشی های هوشمند ملزم شده‌اند تا محصولات خود را با سمعک سازگار کنند. این تصمیم به افراد ناشنوا امکان می‌دهد تا به راحتی از تلفن همراه استفاده کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) اخیراً اعلام کرده است که از‌این‌پس، تمامی گوشی‌های تلفن‌همراه از جمله گوشی های هوشمند در ایالات متحده باید با سمعک سازگار باشند. این کمیسیون با تعیین قوانین جدیدی در حوزه کنترل صدا و بهبود برچسب‌گذاری محصولات، تلاش می‌کند تا کاربران سمعک بتوانند با اطلاعات دقیق‌تری درباره خرید این دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

قوانین جدید برای سازگاری گوشی‌های هوشمند

بر‌اساس اعلام FCC، این کمیسیون در حال ایجاد الزامی جدید برای اتصال بلوتوث است که هدف آن جلوگیری از استفاده سازندگان گوشی های هوشمند از نسخه‌های اختصاصی است که ممکن است سازگاری آن‌ها با سمعک را محدود کند. این اقدام به‌منظور اطمینان از اتصال جهانی بین گوشی موبایل و سمعک بدون نسخه (OTC hearing aids) انجام شده است. در بیانیه مطبوعاتی FCC آمده است که با این الزام، امکان اتصال همگانی بین این دستگاه‌ها فراهم خواهد شد و مشکل محدودیت‌های فعلی در این زمینه برطرف می‌شود.

نتایج تحقیقات کارگروه سازگاری سمعک

طبق گزارش کارگروه سازگاری سمعک (Hearing Aid Compatibility Task Force)، بیشتر گوشی های هوشمند موجود در بازار از سمعک‌ پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال، این اقدام FCC برای اطمینان از سازگاری کامل و رفع فاصله‌های باقی‌مانده در این زمینه اجرا شده است. با این تغییرات، انتظار می‌رود که همه کاربران، به‌ویژه کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند، بتوانند به‌راحتی گوشی‌هایی را انتخاب و استفاده کنند که با نیازهای آن‌ها سازگار باشد.

با تصمیم جدید FCC، همه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ملزم شده‌اند تا محصولات خود را با سمعک سازگار کنند

معیارهای جدید برای کنترل صدا و برچسب‌گذاری محصولات

به‌نقل از ورج، علاوه‌بر الزام جدید در زمینه بلوتوث، FCC قوانینی برای کنترل صدا معرفی کرده است. بر‌اساس این قوانین، سازندگان گوشی‌های هوشمند موظف خواهند بود تا معیارهای جدیدی را برای کنترل صدا رعایت کنند که به کاربران امکان می‌دهد تا حجم صدا را بدون ایجاد انحراف و کاهش کیفیت افزایش دهند. هدف اصلی از این اقدام، ارائه صدای واضح‌تر و با‌کیفیت‌تر برای همه کاربران است؛ نه‌فقط کسانی که با مشکلات شنوایی شدید مواجه هستند.

FCC شرکت‌های تولیدکننده را به اصلاح و بهبود برچسب‌گذاری محصولات خود ملزم کرده است. این برچسب‌ها باید شامل اطلاعات دقیقی درباره سازگاری با سمعک و نیازهای اتصال Telecoil یا بلوتوث و مقدار تقویت صدایی باشند که دستگاه می‌تواند ارائه دهد؛ در‌حالی‌که همچنان معیارهای کنترل صدا را رعایت می‌کند.

زمان‌بندی اجرای قوانین جدید

برای اجرای کامل این قوانین جدید، FCC دوره‌ای انتقالی تعیین کرده است. بر این اساس، سازندگان گوشی‌های هوشمند ۲۴ ماه زمان خواهند داشت تا قوانین جدید را اجرا کنند. ارائه‌دهندگان خدمات ملی نیز ۳۰ ماه و ارائه‌دهندگان خدمات غیرملی ۴۲ ماه فرصت خواهند داشت تا با این مقررات جدید هماهنگ شوند. این دوره‌های انتقالی به تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات امکان می‌دهد تا به‌تدریج خود را با الزامات جدید سازگار کنند.

تداوم تلاش‌ها برای بهبود دسترسی به سمعک‌ها

این اقدام FCC هم‌سو با تلاش‌های بهداشتی عمومی است که در سال‌های اخیر برای بهبود دسترسی به سمعک‌ها صورت گرفته است. دو سال پیش، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) سمعک‌های بدون نسخه (OTC hearing aids) را برای ارائه گزینه‌های ارزان‌تر به افرادی با کاهش شنوایی خفیف تا متوسط معرفی کرد. این تلاش‌ها از اهمیت دسترسی همگان به فناوری‌های کمکی برای بهبود کیفیت زندگی افراد حکایت می‌کند. تصمیم FCC نیز گامی مهم در همین راستا محسوب می‌شود.

نوشته FCC استاندارد جدیدی برای سازگاری گوشی های هوشمند با سمعک تصویب کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow