Geekbench AI معرفی شد؛ بنچمارک جدید برای بررسی عملکرد هوش مصنوعی

Primate Labs، که به عنوان سازنده ابزار معروف Geekbench شناخته می‌شود، به تازگی یک تست بنچمارک جدید به نام Geekbench AI را معرفی کرده‌اند. این ابزار جدید به منظور ارزیابی سرعت دستگاه‌ها در اجرای وظایف واقعی یادگیری ماشین طراحی شده و برای سیستم عامل‌های iOS، اندروید، ویندوز، مک او اس و لینوکس در دسترس قرار […]

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  3
Geekbench AI معرفی شد؛ بنچمارک جدید برای بررسی عملکرد هوش مصنوعی

Primate Labs، که به عنوان سازنده ابزار معروف Geekbench شناخته می‌شود، به تازگی یک تست بنچمارک جدید به نام Geekbench AI را معرفی کرده‌اند. این ابزار جدید به منظور ارزیابی سرعت دستگاه‌ها در اجرای وظایف واقعی یادگیری ماشین طراحی شده و برای سیستم عامل‌های iOS، اندروید، ویندوز، مک او اس و لینوکس در دسترس قرار دارد.

Geekbench AI

این ابزار بنچمارک جدید که در مرحله پیش نمایش با نام Geekbench ML شناخته می‌شد، اکنون برای استفاده عمومی آماده شده است. Geekbench AI عملکرد پردازنده مرکزی (CPU)،پردازنده گرافیکی (GPU) و واحد پردازش عصبی (NPU) را در وظایف مربوط به یادگیری ماشین بررسی می‌کند و امتیازات آن بر اساس دقت و سرعت ارزیابی می‌شود.

Geekbench AI

هر بار اجرای تست در Geekbench AI سه امتیاز تولید می‌کند که عبارتند از: دقت کامل (Single Precision)، دقت نصف (Half-Precision) و کمیت‌یافته (Quantized). این امتیازات همچنین شامل یک اندازه‌گیری دقت هستند تا مشخص شود مدل‌ها تا چه حد دقیق می‌توانند وظایف خود را انجام دهند و این عملکرد با گذر زمان و کارایی نسبی مقایسه می‌شود.

Geekbench AI

Geekbench AI از مجموعه‌ای گسترده از چارچوب‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، از جمله CoreML برای مک او اس و آی او اس، OpenVINO برای ویندوز و لینوکس، QNN برای کامپیوترهای آرم مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون، و چارچوب‌های ویژه سازندگان برای دستگاه‌های اندروید.

Geekbench AI

هر بار اجرای وظایف در Geekbench AI حداقل پنج بار تکرار می‌شود تا اطمینان حاصل شود که دستگاه‌ها به حداکثر توان خود در حین آزمایش رسیده‌اند. Geekbench AI در مرورگر Geekbench ادغام شده و از مقایسه‌های متقابل بین دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، که این امر امکان بررسی و مقایسه عملکرد دستگاه‌ها را فراهم می‌آورد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow