Icy Dock آداپتور ۴ اسلات M.2 برای SSDهای PCIe 5.0 را معرفی کرد

شرکت Icy Dock محصول جدیدی معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا چهار SSD نسل جدید PCIe 5.0 را به سیستم خود اضافه کنند. به‌گزارش تک‌ناک، Icy Dock آداپتوری جدید معرفی کرده است که می‌تواند چهار درایو اس‌اس‌دی M.2-2280 با رابط PCIe 5.0 را در خود جای دهد و آن‌ها را در حالت RAID اجرا... نوشته Icy Dock آداپتور ۴ اسلات M.2 برای SSDهای PCIe 5.0 را معرفی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
Icy Dock آداپتور ۴ اسلات M.2 برای SSDهای PCIe 5.0 را معرفی کرد

شرکت Icy Dock محصول جدیدی معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا چهار SSD نسل جدید PCIe 5.0 را به سیستم خود اضافه کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، Icy Dock آداپتوری جدید معرفی کرده است که می‌تواند چهار درایو اس‌اس‌دی M.2-2280 با رابط PCIe 5.0 را در خود جای دهد و آن‌ها را در حالت RAID اجرا کند. این آداپتور در درجه‌ی اول برای افرادی طراحی شده است که به ذخیره‌سازی بسیار سریع نیاز دارند و پردازنده‌های دسکتاپ حرفه‌ای مانند AMD Ryzen Threadripper و Intel Xeon W را اجرا می‌کنند.

تامزهاردور می‌نویسد که آداپتور ExpressSlot MB204MP-B شرکت Icy Dock راهکاری اقتصادی برای میزبانی چهار SSD M.2-2280 با رابط PCIe 5.0 x4 است. با‌این‌حال، به‌دلیل نبود سوئیچ PCIe داخلی، این آداپتور به تقسیم‌بندی پهنای باند PCIe در سطح مادربرد نیاز دارد. برای این منظور، به پلتفرم‌های حرفه‌ای با قابلیت تقسیم‌بندی PCIe x16 به چهار بخش و پشتیبانی از فناوری‌های RAID مانند RAID ای‌ام‌دی یا  VROC اینتل احتیاج دارید.

با استفاده از چهار SSD پرسرعت در آداپتور ExpressSlot MB204MP-B شرکت Icy Dock که از رابط PCIe 5.0 بهره می‌برد، می‌توان به‌صورت تئوری به سرعت خواندن متوالی حداکثر ۵۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه دست یافت. سرعت واقعی به مشخصات SSDهای استفاده‌شده بستگی دارد. برای مثال، با چهار SSD که هرکدام سرعت خواندن و نوشتن متوالی حداکثر ۱۰ گیگابایت‌بر‌ثانیه دارند، می‌توان به سرعت تجمیعی حداکثر ۴۰ گیگابایت‌بر‌ثانیه رسید.

آداپتور ۴ اسلات M.2 برای SSD های PCIe 5.0 Icy Dock

آداپتور ExpressSlot MB204MP-B شرکت Icy Dock برای تأمین برق کافی درایوهای پرسرعت PCIe 5.0، به کانکتور برق PCIe کمکی شش‌پین مجهز شده است. این آداپتور با استفاده از سینی‌های جداگانه و پخش‌کننده‌ی حرارتی یکپارچه، از گرم‌شدن بیش‌از‌حد درایوها جلوگیری می‌کند. همچنین، یک فن ۵۰ میلی‌متری برای خنک‌کنندگی بهتر تعبیه شده است که در‌صورت نیاز می‌توان آن را خاموش کرد. علاوه‌بر‌این، آداپتور مذکور به نشانگرهای وضعیت هر درایو نیز مجهز است.

Icy Dock هنوز قیمت آداپتور ExpressSlot MB204MP-B خود را فاش نکرده است. بااین‌حال، با‌توجه‌به اینکه این واحد سوئیچ PCIe گران‌قیمتی را حمل نمی‌کند، نباید هزینه زیادی داشته باشد. این محصول مطمئناً برای کامپیوترهای عادی هدف‌گذاری نشده است؛ بلکه ورک‌استیشن‌های حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد.

نوشته Icy Dock آداپتور ۴ اسلات M.2 برای SSDهای PCIe 5.0 را معرفی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow