PS5 Pro نمی‌تواند تمام بازی‌ها را با نرخ 60 فریم اجرا کند

سونی وعده داده است که PS5 Pro بازی‌ها را با گرافیک با‌کیفیت‌تر و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌کند؛ اما این ادعای غول فناوری ژاپنی چندان به واقعیت نزدیک نیست. به‌گزارش تک‌ناک، سونی چند روز پیش کنسول جدید PS5 Pro را معرفی کرد. غول فناوری ژاپنی با این کنسول به‌دنبال جلب توجه علاقه‌مندان است و به‌نظر […] نوشته PS5 Pro نمی‌تواند تمام بازی‌ها را با نرخ 60 فریم اجرا کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  4
PS5 Pro نمی‌تواند تمام بازی‌ها را با نرخ 60 فریم اجرا کند

سونی وعده داده است که PS5 Pro بازی‌ها را با گرافیک با‌کیفیت‌تر و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌کند؛ اما این ادعای غول فناوری ژاپنی چندان به واقعیت نزدیک نیست.

به‌گزارش تک‌ناک، سونی چند روز پیش کنسول جدید PS5 Pro را معرفی کرد. غول فناوری ژاپنی با این کنسول به‌دنبال جلب توجه علاقه‌مندان است و به‌نظر می‌رسد که تجربه‌ای بدون نقص را با قیمت ۷۰۰ دلار ارائه می‌دهد.

با‌این‌حال، این ارتقای میان‌نسلی با پردازنده‌ی مرکزی (CPU) ضعیف محدود شده است. این یعنی این کنسول جدید سونی در بسیاری از شرایط واقعی نمی‌تواند به نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه برسد. تحلیلگران وب‌سایت Digital Foundry می‌گویند که نباید PS5 Pro را برای اجرای بازی‌ها با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه خرید.

رسیدن به نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه برای اکثر بازی‌های جدید این نسل تضمین شده است. هنوزهم برخی بازی‌ها بدون Performance Mode عرضه می‌شوند؛ اما به‌نظر می‌رسد که سخت‌افزار جدید برای چنین بازی‌هایی همیشه کارآمد نخواهد بود.

PS5 Pro وعده سه ارتقاء اصلی را می‌دهد که شامل گرافیک با کیفیت بالاتر و اجرای بازی‌ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه (FPS) است.

در آخرین قسمت Digital Foundry Direct Weekly، درباره‌ی جزئیات PS5 Pro و ویژگی‌های آن بحث شد. این جزئیات شامل اهداف مختلف رزولوشن در بازی‌ها است؛ از‌جمله حالت عملکرد 864p برای بازی Alan Wake 2.

الکس باتالیا از Digital Foundry اشاره کرد که در‌مقایسه‌با پی‌سی‌ PS5 Pro ممکن است برای بسیاری از افراد خرید مناسبی نباشد. او گفت که سخت‌افزار این کنسول گرافیک مناسبی ارائه می‌دهد و PSSR افزودنی عالی به اکوسیستم بازی‌های کنسولی است.

با‌این‌حال، طرفداران در‌صورتی‌که انتظار نرخ ۶۰ یا ۱۲۰ فریم‌برثانیه را داشته باشند، ناامید خواهند شد. به‌طور مشابه، کسانی که به‌دنبال آزمایش کامل قابلیت‌های Ray Tracing (ردیابی پرتو) هستند، از جدیدترین محصول پلی‌استیشن راضی نخواهند بود.

مشکل اصلی این است از همان پردازنده‌ی Zen 2 به‌کاررفته در PS5 و Xbox Series S|X، در PS5 Pro نیز استفاده می‌شود. این CPU احتمالاً در بسیاری از مواقع محدودکننده خواهد بود؛ به‌همین‌دلیل، انتظار می‌رود GTA 6 در سال آینده با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه در تمام کنسول‌ها اجرا شود.

مانند ارتقاءهای میان‌نسلی، سخت‌افزار جدید نمی‌تواند تجربه‌ای کاملاً جدید ارائه دهد؛ بنابراین، شاید بهتر باشد که فعلاً همراه PS5 پایه‌ی باقی بمانید و به فکر خرید مدل پرو نباشید؛ به‌خصوص اگر قیمت ۷۰۰ دلار برایتان بیش‌از‌حد گران باشد.

نوشته PS5 Pro نمی‌تواند تمام بازی‌ها را با نرخ 60 فریم اجرا کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow