Shelf شبکه اجتماعی جدید برای علاقه‌مندان به رسانه‌ها

Shelf شبکه اجتماعی جدیدی است که به علاقه‌مندان به کتاب و فیلم و سریال کمک می‌کند تا با افرادی که علایق مشابهی دارند، ارتباط برقرار کنند. به‌گزارش تک‌ناک، شبکه‌های اجتماعی امروزی بسیار شبیه هم شده‌اند و همه‌چیز را از متن تا ویدئوهای کوتاه در خود جای می‌دهند. الگوریتم‌های حاکم بر این پلتفرم‌ها نیز اغلب بر […] نوشته Shelf شبکه اجتماعی جدید برای علاقه‌مندان به رسانه‌ها اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
Shelf شبکه اجتماعی جدید برای علاقه‌مندان به رسانه‌ها

Shelf شبکه اجتماعی جدیدی است که به علاقه‌مندان به کتاب و فیلم و سریال کمک می‌کند تا با افرادی که علایق مشابهی دارند، ارتباط برقرار کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، شبکه‌های اجتماعی امروزی بسیار شبیه هم شده‌اند و همه‌چیز را از متن تا ویدئوهای کوتاه در خود جای می‌دهند. الگوریتم‌های حاکم بر این پلتفرم‌ها نیز اغلب بر خلاقیت کاربران سایه می‌اندازند و محتوای یکسانی را به‌نمایش می‌گذارند. در چنین فضایی، شناخت واقعی افراد و علایق آن‌ها بسیار دشوار شده است.

Shelf شبکه اجتماعی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد تا از‌طریق رسانه‌های دلخواهتان با دیگران ارتباط برقرار کنید. با شناخت افرادی که علایق مشابهی دارند، می‌توانید کتاب‌ها و فیلم‌ها و موسیقی‌های جدیدی را کشف کنید.

جاد اسبر، بنیان‌گذار و مدیرعامل Koodos Labs، سازنده‌ی پلتفرم Shelf، در مصاحبه با تک‌کرانچ اعتراف کرد که قبل از ساخت شبکه‌ اجتماعی یادشده، محصولات دیگری را نیز توسعه داده بود که موفق نبودند. بااین‌حال، او از این شکست‌ها درس گرفت و با استفاده از تجربیات گذشته، توانست Shelf را به‌عنوان محصولی موفق به بازار عرضه کند.

Shelf چگونه کار می‌کند؟

با شبکه اجتماعی Shelf می‌توانید به‌راحتی حساب‌های مختلف رسانه‌ای خود مانند اپل موزیک، گودریدز، نتفلیکس، اسپاتیفای و YouTube را به‌هم متصل و صفحه‌ی شخصی سفارشی ایجاد کنید. حتی می‌توانید لینک مقالات دلخواهتان از وب‌سایت‌هایی مثل تک‌کرانچ را به این صفحه اضافه کنید و با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید. این استارت‌آپ نیویورکی فعال در حوزه‌ی فناوری‌های بازی قصد دارد با افزودن پشتیبانی از پلتفرم‌های محبوب مثل استیم، خدماتش را به گیمرها گسترش دهد.

تک‌کرانچ می‌نویسد که این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا تجربه‌ی کاربری خود را با کتابخانه‌ی دیجیتال کاملاً شخصی‌سازی کنید. از انتخاب آدرس دلخواه برای کتابخانه‌تان گرفته تا تنظیم ظاهر آن با رنگ‌ها و چیدمان مدنظرتان، همه‌چیز برای راحتی و لذت شما طراحی شده است.

Koodos قصد دارد با ارائه‌ی امکانات جدید شخصی‌سازی، تجربه‌ی کاربری را بهبود ببخشد و از این طریق درآمد کسب کند. این اپلیکیشن می‌تواند با فروش داده‌های جمع‌آوری‌شده، به کسب‌وکارها در اتخاذ تصمیم‌های بهتر کمک کند.

شبکه اجتماعی Shelf با استفاده از مکانیزمی منحصر‌به‌فرد، بدون نیاز به APIهای پلتفرم به داده‌های مرتبط با رسانه‌های کاربران دسترسی پیدا می‌کند. هنگامی‌که کاربر سرویس شخص ثالث را از‌طریق Shelf انتخاب می‌کند، به‌طور مستقیم وارد حساب کاربری خود در آن سرویس یا به صفحه‌ی مجوزدهی منتقل می‌شود. پس از ورود، Shelf با استفاده از مکانیزم‌های احراز هویت و مجوزدهی، به اطلاعات مرتبط با رسانه‌های کاربر در آن سرویس دسترسی پیدا و آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

اسبر افزود که بر‌خلاف بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین که از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند، Shelf از این رویه پیروی نمی‌کند. انتقال داده‌ها در این پلتفرم به‌واسطه‌ی فناوری نوین DataMovers صورت می‌گیرد. Koodos با همکاری سایر اپلیکیشن‌ها موفق شده است تا کاربردهای این فناوری را گسترش دهد. می‌توان DataMover را معادل شبکه انتقال داده‌ای دانست که Plaid از آن بهره می‌برد.

Shelf، شبکه اجتماعی جدیدی است که به علاقه‌مندان به کتاب، فیلم و سریال کمک می‌کند

تجربه‌ی خصوصی در آزمایش

شبکه اجتماعی Shelf درکنار امکان ایجاد ویترین‌های عمومی برای نمایش علاقه‌مندی‌ها، ویژگی جدیدی را برای استفاده‌ی شخصی کاربران معرفی کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اشتراک‌گذاری، مصرف رسانه‌های خود را پیگیری کنند.

پلتفرم Shelf که تابستان امسال به‌طور رسمی راه‌اندازی شد، در مدت کوتاهی با استقبال گسترده‌ی کاربران روبه‌رو شده است. این پلتفرم که به کاربران اجازه می‌دهد تا کتابخانه‌های دیجیتال خود را طراحی و مدیریت کنند، تاکنون میزبان نیم‌میلیارد آیتم بوده و رشد ماهانه‌ی تعداد قفسه‌های آن ۴۰ درصد است. کاربران Shelf نیز به‌طور میانگین ۵ بار در هفته از این پلتفرم بازدید می‌کنند.

استارتاپی نوآور Koodos با جذب ۷ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران برجسته‌ای مانند First Round Capital و بنیان‌گذاران Zynga و VSCO، گام بزرگی در مسیر رشد خود برداشته است. حمایت این افراد تأثیرگذار و سرمایه‌گذاری‌های کلان از ظرفیت‌های فراوان Koodos برای موفقیت در آینده حکایت می‌کند.

نوشته Shelf شبکه اجتماعی جدید برای علاقه‌مندان به رسانه‌ها اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow