Stability AI مدل‌های Stable Diffusion 3.5 را برای تولید تصاویر متنوع‌تر معرفی کرد

استارتاپ Stability AI مدل‌های هوش مصنوعی Stable Diffusion 3.5 را با هدف کمک به کاربران برای خلق تصاویر واقع‌گرایانه و هنری باکیفیت‌تر معرفی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، Stability AI پس از مواجهه با انتقادهایی درباره مشکلات فنی و تغییرات مجوزهای خود، سری جدید مدل‌های تولید تصویر خود با نام Stable Diffusion 3.5 را رونمایی کرد. به‌گفته […] نوشته Stability AI مدل‌های Stable Diffusion 3.5 را برای تولید تصاویر متنوع‌تر معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  3
Stability AI مدل‌های Stable Diffusion 3.5 را برای تولید تصاویر متنوع‌تر معرفی کرد

استارتاپ Stability AI مدل‌های هوش مصنوعی Stable Diffusion 3.5 را با هدف کمک به کاربران برای خلق تصاویر واقع‌گرایانه و هنری باکیفیت‌تر معرفی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، Stability AI پس از مواجهه با انتقادهایی درباره مشکلات فنی و تغییرات مجوزهای خود، سری جدید مدل‌های تولید تصویر خود با نام Stable Diffusion 3.5 را رونمایی کرد. به‌گفته شرکت، این مدل‌ها درمقایسه‌با نسل قبلی خود نه‌تنها قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارند؛ بلکه عملکرد بهتری نیز ارائه می‌دهند.

مدل‌های جدید Stable Diffusion 3.5

سری جدید Stable Diffusion 3.5 شامل سه مدل مجزا است:

  • Stable Diffusion 3.5 Large: این مدل با بهره‌مندی از ۸ میلیارد پارامتر، قدرتمندترین مدل موجود است و تصاویری با وضوح تا ۱ مگاپیکسل می‌تواند تولید کند. پارامترها به‌صورت تقریبی نمایانگر توانایی حل مسئله مدل هستند و مدل‌هایی که پارامترهای بیشتری دارند، معمولاً عملکرد بهتری دارند.
  • Stable Diffusion 3.5 Large Turbo: این نسخه فشرده‌شده مدل Large است که تصاویر را با سرعت بیشتری تولید می‌کند؛ اما کیفیت کمتری از نسخه اصلی دارد.
  • Stable Diffusion 3.5 Medium: این مدل برای اجرای روی دستگاه‌های جانبی مانند تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها بهینه شده است و تصاویری با وضوحی بین ۰.۲۵ تا ۲ مگاپیکسل می‌تواند تولید کند.

به‌گفته استارتاپ Stability AI، مدل‌های Stable Diffusion 3.5 خروجی‌های متنوع‌تری می‌توانند تولید کنند. این یعنی تصاویر افراد با رنگ پوست و ویژگی‌های مختلف را بدون نیاز به دستورهای پیچیده تولید می‌کنند.

تولید تصاویر متنوع‌تر با Stable Diffusion

تغییرات در مجوزها و استفاده‌های تجاری

تک‌کرانچ می‌نویسد که مدل‌های Stable Diffusion 3.5 برای استفاده‌های غی‌تجاری، از‌جمله تحقیقاتی، رایگان هستند. همچنین، کسب‌وکارهایی با درآمد سالانه کمتر از یک‌میلیون دلار می‌توانند از این مدل‌ها بدون هزینه تجاری‌سازی استفاده کنند. با‌این‌حال، سازمان‌هایی با درآمد بیشتر باید برای دریافت مجوز سازمانی با استبیلیتی قرارداد ببندند.

استبیلیتی در تابستان امسال با انتقادهایی درباره شرایط محدودکننده تنظیم مدل خود روبه‌رو شد. این شرایط به شرکت اجازه می‌داد تا هزینه‌هایی برای مدل‌هایی دریافت کند که بر‌اساس تصاویر تولید‌شده با مولدهای آن آموزش داده شده‌اند. به‌دنبال این واکنش‌ها، Stability AI شرایط خود را برای استفاده تجاری آزادتر و امروز تأیید کرد که کاربران مالک رسانه‌هایی هستند که با مدل‌های استبیلیتی تولید می‌کنند.

مدل‌های Stable Diffusion برای تولید تصاویر متنوع‌تر

مشکلات حق کپی‌رایت و نحوه برخورد استبیلیتی

مدل‌های هوش مصنوعی استارتاپ Stability AI بر‌اساس داده‌های عمومی وب آموزش دیده‌اند که برخی از این داده‌ها ممکن است تحت حقوق کپی‌رایت یا دارای مجوزهای محدودکننده باشند. استارتاپ یادشده و بسیاری از شرکت‌های مشابه استدلال می‌کنند که دکترین استفاده منصفانه آن‌ها را دربرابر ادعاهای کپی‌رایت محافظت می‌کند. با‌این‌حال، این موضوع مانع از تشکیل شکایت‌های جمعی توسط صاحبان داده‌ها نشده است. در‌صورت بروز چنین مشکلاتی، Stability AI مسئولیت دفاع را برعهده مشتریان خود می‌گذارد و برخلاف برخی شرکت‌های دیگر، تعهدی برای پرداخت خسارت در صورت مقصر بودن ندارد.

اقدامات ایمنی درباره اطلاعات نادرست و تأثیرات انتخابات

در پی نزدیک‌شدن به انتخابات عمومی ایالات متحده، Stability AI اعلام کرده است که گام‌های معقولی برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو از ابزارهایش برداشته است. با‌این‌حال، این استارتاپ از ارائه جزئیات فنی خودداری کرده است. در ماه مارس، Stability AI تنها محتوای به‌طور آشکار گمراه‌کننده ایجاد‌شده با ابزارهای هوش مصنوعی خود را ممنوع کرد و به محتوایی که ممکن است بر انتخابات تأثیر بگذارد یا شخصیت‌های عمومی را شامل شود، اشاره‌ای نکرد.

نوشته Stability AI مدل‌های Stable Diffusion 3.5 را برای تولید تصاویر متنوع‌تر معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow