TSMC ارسال تراشه به مشتری را به دلیل نقض تحریم‌ها متوقف کرد

شرکت تایوانی TSMC، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های نیمه‌رسانا در جهان، به دلیل نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا، ارسال تراشه به یکی از مشتریان خود را متوقف کرده است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که یکی از تراشه‌های تولید شده توسط TSMC در یک محصول شرکت هوآوی کشف شد. این موضوع نشان می‌دهد که […] منبع خبر TSMC ارسال تراشه به مشتری را به دلیل نقض تحریم‌ها متوقف کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  4
TSMC ارسال تراشه به مشتری را به دلیل نقض تحریم‌ها متوقف کرد

شرکت تایوانی TSMC، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های نیمه‌رسانا در جهان، به دلیل نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا، ارسال تراشه به یکی از مشتریان خود را متوقف کرده است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که یکی از تراشه‌های تولید شده توسط TSMC در یک محصول شرکت هوآوی کشف شد. این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است این مشتری، با دور زدن تحریم‌ها، تراشه‌های پیشرفته‌ی آمریکایی را در محصولات خود استفاده کرده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، TSMC پس از اطلاع از این موضوع، تحقیقات دقیقی را آغاز کرده و ارسال تراشه به مشتری متخلف را متوقف کرده است. همچنین، این شرکت دولت‌های آمریکا و تایوان را در جریان این موضوع قرار داده است.

دولت آمریکا برای محدود کردن پیشرفت‌های نظامی و فناوری چین، صادرات تراشه‌های پیشرفته به این کشور را ممنوع کرده است. شرکت هوآوی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری، یکی از اهداف اصلی این تحریم‌ها بوده است. با وجود تحریم‌ها، برخی از شرکت‌های چینی همچنان تلاش می‌کنند تا با استفاده از روش‌هایی مانند خرید تراشه از واسطه‌ها یا استفاده از خدمات ابری، به فناوری‌های پیشرفته دسترسی پیدا کنند.

دولت تایوان نیز به دلیل رقابت با چین و نگرانی از انتقال فناوری‌های پیشرفته به این کشور، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در زمینه صادرات تراشه دارد. TSMC به عنوان یک شرکت تایوانی، موظف به رعایت این قوانین و همچنین قوانین بین‌المللی است. این اتفاق نشان می‌دهد که دور زدن تحریم‌های فناوری چقدر پیچیده و چالش‌برانگیز است. همچنین، این موضوع اهمیت همکاری بین‌المللی برای اجرای موثر تحریم‌ها را برجسته می‌کند.

منبع خبر TSMC ارسال تراشه به مشتری را به دلیل نقض تحریم‌ها متوقف کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow