آغاز آزمایش تبلیغات گوگل در AI Mode

گوگل در کنفرانس I/O 2025 اعلام کرد که آزمایش نمایش تبلیغات در AI Mode جست‌وجوی خود را آغاز کرده است. به گزارش تک‌ناک، گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که آزمایش نمایش تبلیغات در AI Mode، تجربه هوش مصنوعی مولد داخل موتور جست‌وجوی خود را آغاز کرده است. این اقدام بخشی از برنامه‌های گوگل برای کسب […] نوشته آغاز آزمایش تبلیغات گوگل در AI Mode اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۰۲ خرداد , ۱۴۰۴ - 01:00
 2
آغاز آزمایش تبلیغات گوگل در AI Mode

گوگل در کنفرانس I/O 2025 اعلام کرد که آزمایش نمایش تبلیغات در AI Mode جست‌وجوی خود را آغاز کرده است.

به گزارش تک‌ناک، گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که آزمایش نمایش تبلیغات در AI Mode، تجربه هوش مصنوعی مولد داخل موتور جست‌وجوی خود را آغاز کرده است. این اقدام بخشی از برنامه‌های گوگل برای کسب درآمد از‌طریق نمایش تبلیغات در سرویس‌های مختلف خود است؛ درست مانند کاری که سال‌هاست در سرویس‌هایی مانند یوتیوب و جیمیل و موتور جست‌وجو انجام می‌دهد.

حالت هوش مصنوعی که در کنفرانس I/O 2025 معرفی شد، توانایی ارائه پاسخ‌های دقیق و تفصیلی به پرسش‌های کاربران را به‌شکل گفت‌وگومحور دارد. گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات مرتبط ممکن است به‌صورت یکپارچه و در پایین پاسخ‌های این حالت نمایش داده شوند. به‌عنوان مثال، اگر کاربری در AI Mode جست‌وجو کند «چگونه با منابع محدود وب‌سایت برای کسب‌وکار کوچک طراحی کند؟»، گوگل ممکن است تبلیغ ابزارهای ساخت وبسایت را به‌عنوان بخشی از پاسخ نشان دهد.

در‌حال‌حاضر، این ویژگی در ایالات متحده برای تمامی کاربران در دسترس قرار گرفته و بر‌پایه نسخه سفارشی Gemini 2.5 توسعه یافته است. انتظار می‌رود در هفته‌ها و ماه‌های آینده، امکانات جدیدی به این تجربه هوش مصنوعی افزوده شود.

تبلیغات در حالت AI Mode گوگل

به نقل از نئووین، تبلیغات گوگل از سال گذشته در AI Overviews فعال بوده‌اند و تبلیغات مرتبط با خرید در Google Lens هنگام شناسایی محصولات نمایش داده می‌شوند. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در سخنرانی خود در I/O 2025 اعلام کرد که AI Overviews اکنون بیش از ۱/۵ میلیارد نفر کاربر ماهانه دارد و استفاده از گوگل برای جست‌وجوهای مرتبط با AI Overviews در بازارهای اصلی مانند ایالات متحده و هند، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

گوگل افزود که حجم جست‌وجوهای تجاری افزایش چشمگیری پیدا کرده است و این موضوع فرصت‌های بیشتری برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند؛ چرا‌که کاربران برای کشف برندها و محصولات جدید بیشتر به موتور جستجو مراجعه می‌کنند. بر این اساس، گوگل تبلیغات Search و Shopping را در AI Overviews برای کاربران دسکتاپ در ایالات متحده گسترش داده است و قصد دارد این نوع تبلیغات را در نسخه انگلیسی AI Overviews در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ برای چند کشور دیگر منتشر کند.

نوشته آغاز آزمایش تبلیغات گوگل در AI Mode اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow