آمریکا استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی در برخی خودروها را ممنوع می کند

آمریکا در اقدامی جدید قصد دارد استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی را در خودروهای دارای قابلیت اتصال به اینترنت و رانندگی خودکار ممنوع کند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، دولت ایالات متحده برای مقابله با آنچه که آن را «تهدیدات امنیتی» می‌نامد، این طرح پیشنهادی را ارائه کرده است . در این طرح سیستم‌های […] نوشته آمریکا استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی در برخی خودروها را ممنوع می کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
آمریکا استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی در برخی خودروها را ممنوع می کند

آمریکا در اقدامی جدید قصد دارد استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی را در خودروهای دارای قابلیت اتصال به اینترنت و رانندگی خودکار ممنوع کند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، دولت ایالات متحده برای مقابله با آنچه که آن را «تهدیدات امنیتی» می‌نامد، این طرح پیشنهادی را ارائه کرده است .

در این طرح سیستم‌های حیاتی خودرو مانند: اتصال خودرو (VCS) و سیستم‌های رانندگی خودکار (ADS) که به خودروها امکان اتصال به فضای ابری از طریق Wi-Fi و بلوتوث و رانندگی خودکار می‌دهند، از سال 2027 برای نرم‌افزار و 2030 برای سخت‌افزار تحت محدودیت قرار گیرد.

این ممنوعیت که تمام خودروهای مدرن چینی موجود در آمریکا را تحت تأثیر قرار خواهد داد، به دلیل نگرانی‌ها در مورد دسترسی احتمالی دولت چین به داده‌های حساس و امکان دستکاری از راه دور خودروها به وجود آمده است.

تمام خودروهای چرخ‌دار مورد استفاده در جاده‌های عمومی، از جمله خودروها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، مشمول این قانون خواهند شد، در حالی که خودروهای مورد استفاده خارج از جاده، مانند: خودروهای کشاورزی یا معدنی، معاف خواهند بود.

همچنین این طرح شامل یک دوره نظارت عمومی قبل از نهایی شدن این قانون است. این ممنوعیت نه تنها بر خودروهای خارجی، بلکه بر خودروهای ساخت ایالات متحده که شامل قطعاتی از تولیدکنندگان چینی یا روسی هستند نیز تأثیر خواهد گذاشت.

استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی در خودروها توسط آمریکا ممنوع می شود

این ممنوعیت سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی، می‌تواند تسلط چین بر بازار Lidar (به بازار جهانی محصولات و خدمات مرتبط با فناوری لیزر تشخیص فاصله اشاره دارد) را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

برندهایی مانند: RoboSense، Hesai Technology  و Huawei که در مجموع بیش از 65 درصد از فروش جهانی لیدار را تشکیل می‌دهند، می‌توانند به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گیرند. تنها بازیگر اصلی غیر چینی در این بازار Seyond مستقر در ایالات متحده است.

با وجود مذاکرات تجاری اخیر بین ایالات متحده و چین، دولت بایدن محدودیت‌های تجاری بر محصولات چینی را افزایش داده است. این شامل تعرفه‌های بالاتر بر خودروهای برقی، سلول‌های خورشیدی و مواد معدنی حیاتی می‌باشد، که به زودی اجرا خواهند شد.

ممنوعیت فناوری چینی در خودروها به طور قطع به تنش تجاری در حال انجام دامن خواهد زد.

چین این محدودیت‌های پیشنهادی را مورد انتقاد قرار داده و متعهد شده است که در پاسخ به این اقدامات از منافع خود دفاع کند.

نوشته آمریکا استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار چینی در برخی خودروها را ممنوع می کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow