آیا گوشی Galaxy Z Flip6 واقعا بهتر از نسل های قبلی است؟

سری Galaxy Z Flip سامسونگ، گوشی جیبی را با طراحی تاشوی خود بازتعریف کرده است. سامسونگ با هر بار تکرار، لولا، فناوری نمایشگر، دوربین‌ها و تجربۀ کاربری کلی را بهبود می‌بخشد. به گزارش تک‌ناک، آخرین نسخه، Galaxy Z Flip 6، با چندین ارتقا ارائه می‌شود. در اینجا یک تفکیک جامع از مقایسۀ آخرین نسخۀ Galaxy... نوشته آیا گوشی Galaxy Z Flip6 واقعا بهتر از نسل های قبلی است؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
آیا گوشی Galaxy Z Flip6 واقعا بهتر از نسل های قبلی است؟

سری Galaxy Z Flip سامسونگ، گوشی جیبی را با طراحی تاشوی خود بازتعریف کرده است. سامسونگ با هر بار تکرار، لولا، فناوری نمایشگر، دوربین‌ها و تجربۀ کاربری کلی را بهبود می‌بخشد.

به گزارش تک‌ناک، آخرین نسخه، Galaxy Z Flip 6، با چندین ارتقا ارائه می‌شود. در اینجا یک تفکیک جامع از مقایسۀ آخرین نسخۀ Galaxy Z Flip 6 با نسل‌های قبلی خود، شامل: Flip 3، Flip 4 و Flip 5 ارائه شده است تا بتوانید ارتقاهایی را که این دستگاه‌ها در طول سال‌ها دریافت کرده‌اند، درک کنید.

صفحه نمایش

در سراسر صفحه، همۀ Z Flipها دارای صفحه نمایش اصلی بزرگ 6.7 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستند. با وجود این، Z Flip 6 رتبۀ برتر در روشنایی را با حداکثر 2600 نیت در مقایسه با 1600 نیت فلیپ 5 و 1200 نیت فلیپ 3 و 4 می‌گیرد. این پیشرفت قابل توجه Z Flip 6 را برای استفاده در فضای باز یا موقعیت‌هایی با نور زیاد ایدئال می‌کند.

با توجه به صفحه نمایش کاور، Flip 3 و Flip 4 کوچک‌ترین صفحه نمایش 1.9 اینچی را حفظ می‌کنند، در حالی که Flip 5 گزینۀ 3.4 اینچی کاربردی‌تری را ارائه می‌دهد. Z Flip 6 اندازۀ صفحه نمایش 3.4 اینچی معرفی شده در Flip 5 را حفظ می‌کند و آن را برای اعلان‌های سریع، کنترل‌های موسیقی و حتی برخی از تعاملات با برنامه بدون باز کردن گوشی عالی می‌نماید. هر چند نرخ تازه‌سازی در تمام دستگاه‌ها یکسان باقی می‌ماند. برخی از کاربران انتظار داشتند صفحه نمایش کاور، ارتقای نرخ ۱۲۰ هرتز را دریافت کند.

عملکرد و ذخیره‌سازی

 

وقتی صحبت از قدرت پردازشی به میان می‌آید، Z Flip 6 دارای جدیدترین پردازندۀ Snapdragon 8 Gen 3 است، که در مقایسه با Snapdragon 888 در Flip 3 و Snapdragon 8+ Gen 1 در Flip 4، جهش قابل توجهی در عملکرد ارائه می‌کند. فلیپ 5 از پردازندۀ اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌گیرد و آن را از نظر قدرت خام بین Flip 4 و 6 قرار می‌دهد.

عرضۀ تمام گوشی‌ها با 8 گیگابایت رم در نسخه‌های پایه است و گزینه‌های ذخیره‌سازی بالاتر با رم اضافی ارائه می‌شوند. Z Flip 6 با یک گزینه رم 12 گیگابایتی برای کاربرانی که خواستار فضای بیشتری هستند، عرضه می‌گردد. گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی در همۀ مدل‌ها ثابت باقی می‌ماند و گزینه‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس هستند.

دوربین‌ها

بخش دوربین دستخوش تغییراتی در Z Flip 6 است. این دوربین تنظیمات دوگانۀ 12 مگاپیکسلی مدل‌های قبلی را کنار گذاشته و یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی را در کنار سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی موجود معرفی می‌کند. این ارتقا نوید عکس‌های واضح‌تر با ثبت جزئیات بهتر، به‌ویژه در شرایط نور کم را می‌دهد. دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی در تمامی مدل‌ها ثابت است.

ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند Nightography و پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در همۀ مدل‌ها وجود دارد، امّا Z Flip 5 و 6 ممکن است به دلیل پردازنده‌های جدیدتر خود، اصلاحات بیشتری را ارائه دهند.

طراحی و دوام

طراحی تاشو همچنان یکی از پایه‌های اصلی در طیف Z Flip است. سامسونگ به طور مداوم مکانیسم لولای خود را بهبود بخشیده است، به طوری که Z Flip 6 دارای «ساختار ریلی دوگانه» است، که در مقایسه با Flip 5 (15.1 میلی‌متر) در هنگام تا شدن (14.9 میلی متر) جذب ضربۀ بهتر و نمایۀ باریک‌تر را نوید می‌دهد. Flip 3 و Flip 4 در صورت تا شدن ضخامت 17.1 میلی‌متری دارند.

تمام مدل‌ها از آلومینیوم آرمور برای قاب بهره می‌گیرند، امّا Z Flip 6 دارای مقاومت IP48 بهبودیافته در برابر گرد و غبار و آب است، در حالی که Flip 3، Flip 4 و Flip 5 دارای رتبۀ IPX8 هستند. Z Flip 5 و 6 از Corning Gorilla Glass Victus 2 برای مقاومت بهتر در برابر خط و خش استفاده می‌کنند، در حالی که Flip 3 و 4 از Victus+ بهره می‌برد.

باتری و شارژ

ظرفیت باتری در طول نسل‌ها اندکی افزایش یافته است. Z Flip 3 دارای باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی است، در حالی که Z Flip 4 و Z Flip 5 آن را تا 3700 میلی‌آمپر ساعت افزایش می‌دهند. Z Flip 6 دارای بزرگ‌ترین باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت است، که زمان استفادۀ طولانی تری را ارائه می‌دهد.

قابلیت شارژ سریع نیز بهبود یافته است. Z Flip 3 شارژ سریع 15 واتی را ارائه می‌کند، در حالی که Z Flip 4 و Z Flip 5 آن را تا 25 وات می‌برند. Z Flip 6 شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی‌سیم Qi 15 واتی را حفظ می‌کند.

نرم‌افزار

از نظر نرم‌افزاری، Flip 3 با اندروید 11 و One UI 3.1 راه‌اندازی شد. Flip 4 و Flip 5 به ترتیب دارای اندروید 12/13 و One UI 4.1/5.1 هستند. Flip 6 با جدیدترین اندروید 14 و One UI 6.1.1 پیشتاز است. همچنین Flip 6 هفت نسل ارتقای سیستم عامل و هفت سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

Z Flip 4 نیز FlexCamمعرفی کرد که امکان فیلم‌برداری بدون دخالت دست یا سلفی در زوایای مختلف را با تا کردن جزئی گوشی فراهم می‌کند. Z Flip 5 این قابلیت را با یک پنجره فلکس بزرگ‌تر و قابلیت جابه‌جایی بین ویجت‌ها با یک حرکت، افزایش می‌دهد.

Z Flip 6 ویژگی‌های هوش مصنوعی را با ویژگی‌هایی مانند: Note Assist، Circle to Search، Interpreter، Live Translate و غیره یک قدم جلوتر می‌برد. همچنین دارای سیستم خنک‌کنندۀ محفظۀ بخار است که برای اولین بار در سری Flip به کار می‌رود تا از افزایش قدرت پردازشی بدون گرم شدن بیش از حد استفاده کند.

قیمت‌گذاری و در دسترس بودن

قیمت مدل پایه (با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) در سراسر Flips به نسبت ثابت باقی مانده است و از حدود 999 دلار شروع می‌شود. Z Flip 3 و Z Flip 4 دیگر برای خرید مستقیم از سامسونگ در دسترس نیستند، امّا ممکن است آنها را در خرده‌فروشان یا اپراتورها پیدا کنید.  Z Flip 5 از 999.99 دلار شروع شد، در حالی که Z Flip 6 از 1099.99 دلار شروع می‌شود که به دلیل پردازنده و دوربین ارتقا یافته است.

نتیجه

سری Samsung Galaxy Z Flip بدون شک در طول زمان بهبود یافته است و هر نسل بر اساس نقاط قوت نسل‌های قبلی خود ساخته شده است. Flip 6 با نمایشگرهای روشن‌تر، پردازندۀ ارتقا یافته، قابلیت‌های پیشرفتۀ دوربین، دوام بهبودیافته و باتری قوی‌تر، ارتقای قانع‌کننده‌ای را نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. در حالی که طراحی تا حد زیادی ثابت می‌باشد، بهبودهای داخلی و عملکردی، Z Flip 6 را به یک گوشی هوشمند تاشوی پیشرفته‌تر و توانمندتر تبدیل کرده است.

اگر به دنبال ارتقا از مدل قدیمی Z Flip یا ورود به دنیای گوشی‌های تاشو هستید، Galaxy Z Flip 6 گزینۀ قانع‌کننده‌ای است. هر چند برای کاربرانی که صرفه‌جویی در هزینه را در اولویت قرار می‌دهند، Z Flip 5 همچنان می‌تواند انتخاب جذابی باشد، چرا که بسیاری از ویژگی‌های اصلی یکسان را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کند.

نوشته آیا گوشی Galaxy Z Flip6 واقعا بهتر از نسل های قبلی است؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow