آیفون ۱۶ با تراشه‌های جدید و میزان رم بیشتر معرفی می‌شود

آیفون ۱۶ با پردازنده‌های قدرتمند A18 و A18 Pro مبتنی‌بر لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC و رم بیشتر برای پشتیبانی از هوش مصنوعی پیشرفته‌ی اپل و نمایشگرهای بزرگ‌تر در مدل‌های پرو رونمایی می‌شود. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ترندفورس (TrendForce) در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که سری آیفون ۱۶ اپل با بهره‌گیری از پردازنده‌های قدرتمند A18... نوشته آیفون ۱۶ با تراشه‌های جدید و میزان رم بیشتر معرفی می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
آیفون ۱۶ با تراشه‌های جدید و میزان رم بیشتر معرفی می‌شود

آیفون ۱۶ با پردازنده‌های قدرتمند A18 و A18 Pro مبتنی‌بر لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC و رم بیشتر برای پشتیبانی از هوش مصنوعی پیشرفته‌ی اپل و نمایشگرهای بزرگ‌تر در مدل‌های پرو رونمایی می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ترندفورس (TrendForce) در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که سری آیفون ۱۶ اپل با بهره‌گیری از پردازنده‌های قدرتمند A18 و A18 Pro و ارتقای درخورتوجه میزان رم برای پشتیبانی از هوش مصنوعی پیشرفته، تحولی نوین در صنعت تلفن‌همراه ایجاد خواهد کرد.

بر‌اساس پیش‌بینی‌ها، تولید کل سری آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ با رشد ۸ درصدی به ۸۶/۷ میلیون دستگاه خواهد رسید. این افزایش تولید اپل را به رقابت تنگاتنگی با سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان، کشانده است. با این روند رو‌به‌رشد، احتمال پیشی‌گرفتن اپل از سامسونگ و کسب مقام نخست بازار در سال جاری وجود دارد.

هر چهار مدل آیفون ۱۶ از لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC برای پردازنده‌های A18 و A18 Pro استفاده خواهند کرد که برخلاف رویه‌ی معمول استفاده‌ی مجدد از پردازنده‌ی نسل قبل در برخی مدل‌ها است. این تغییر احتمالاً به‌دلیل ملاحظات هزینه‌ای صورت گرفته است؛ زیرا لیتوگرافی ۳ نانومتری نسل قبلی (N3B) گران‌تر از لیتوگرافی N3E فعلی است. درنتیجه، اپل تصمیم گرفته است از فناوری مقرون‌به‌صرفه‌تر N3E در تمامی مدل‌ها استفاده کند.

ترندفورس می‌نویسد که اندازه‌ی صفحه‌نمایش مدل‌های پرو سری آیفون ۱۶ درمقایسه‌با نسل قبل کمی بزرگ‌تر خواهد شد. اگرچه انتظار می‌رفت نرخ نوسازی مدل‌های استاندارد نیز به ۹۰ هرتز ارتقا یابد، این اتفاق نیفتاده و همچنان روی ۶۰ هرتز باقی مانده است. خبر خوش این است که تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ از رم ۸ گیگابایتی LPDDR5X بهره‌مند خواهند شد تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل پشتیبانی کنند.

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) امسال یکی از ویژگی‌های مهم سری آیفون ۱۶ است. درحالی‌که پارامترهای LLM در دستگاه‌های اپل به‌اندازه‌ی گوشی‌های اندرویدی گسترده نیست، انتظار می‌رود اپل به‌لطف اکوسیستم بسته و پردازنده‌های اختصاصی و کنترل قوی بر توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها، به یکپارچگی برتر سیستم دست یابد.

 

آیفون ۱۶ با پردازنده‌های قدرتمند A18 و A18 Pro مبتنی بر فناوری ۳ نانومتری TSMC

اپل با همکاری ChatGPT، به‌دنبال ارتقای چشمگیر دستیار صوتی سیری و گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ است. ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که کوپرتینویی‌ها به‌تدریج از زبان‌های بیشتری پشتیبانی کنند و ویژگی‌های هوش مصنوعی را گسترش دهند.

بااین‌حال، موفقیت این ویژگی‌ها در بازار چین که کمبود برنامه‌های کاربردی بومی مبتنی‌بر هوش مصنوعی وجود دارد، همچنان نامشخص است. این مسئله می‌تواند بر میزان فروش آیفون ۱۶ در این بازار بزرگ تأثیرگذار باشد.

با وجود افزایش درخورتوجه هزینه‌ی تولید به‌دلیل گرانی حافظه در سال گذشته، اپل احتمالاً استراتژی قیمت‌گذاری محتاطانه‌ای را برای سری آیفون ۱۶ اتخاذ خواهد کرد. با‌توجه‌به گزارش TrendForce، قیمت دلاری این سری ممکن است با آیفون ۱۵ برابری کند یا با افزایش اندکی همراه باشد تا تعادل بین افزایش هزینه‌ها و حفظ سودآوری و تحریک تقاضا در بازار نسبتاً راکد گوشی‌های هوشمند برقرار شود.

به‌خصوص مدل پرو که انتظار می‌رود به لنز پریسکوپی مجهز باشد، ممکن است با فضای ذخیره‌سازی پایه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شود تا ارزش افزوده بیشتری به کاربران ارائه دهد. ترندفورس می‌افزاید که حتی اگر قیمت‌ها ثابت بمانند، رفتار مصرف‌کنندگان مانند ثبت و ذخیره‌ی عکس‌ها و ویدئوهای پروضوح و دانلود موسیقی و بازی‌های حجیم و نصب مکرر برنامه‌ها همچنان تقاضا برای ظرفیت فضای ذخیره‌سازی متوسط را افزایش خواهد داد.

نوشته آیفون ۱۶ با تراشه‌های جدید و میزان رم بیشتر معرفی می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow