آینده هواوی در سایه تحریم‌های آمریکا چگونه خواهد بود؟

آینده شرکت هواوی تحت تاثیر محدودیت‌های صادراتی آمریکا نامشخص است، اما اقدامی اخیر از سوی دموکرات‌های کالیفرنیا نشان‌دهنده تغییر احتمالی در این وضعیت است. نمایندگان الکس پادیا و زو لوفرن در نامه‌ای به آلن استیوز، معاون وزیر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا، نگرانی خود را درباره تاثیر محدودیت‌های بیشتر بر رقابت‌پذیری آمریکا ابراز کردند. […] منبع خبر آینده هواوی در سایه تحریم‌های آمریکا چگونه خواهد بود؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
آینده هواوی در سایه تحریم‌های آمریکا چگونه خواهد بود؟

آینده شرکت هواوی تحت تاثیر محدودیت‌های صادراتی آمریکا نامشخص است، اما اقدامی اخیر از سوی دموکرات‌های کالیفرنیا نشان‌دهنده تغییر احتمالی در این وضعیت است. نمایندگان الکس پادیا و زو لوفرن در نامه‌ای به آلن استیوز، معاون وزیر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا، نگرانی خود را درباره تاثیر محدودیت‌های بیشتر بر رقابت‌پذیری آمریکا ابراز کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مبنای اصلی استدلال آن‌ها این است که تحریم‌های یکجانبه می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند. دموکرات‌ها هشدار می‌دهند که با قطع دسترسی هواوی و سایر شرکت‌های چینی به فناوری‌های حیاتی آمریکایی، آمریکا در خطر عقب‌ماندگی قرار دارد. آن‌ها از وزارت بازرگانی خواستند تا «کنترل‌های صادراتی یکجانبه اضافی را تا زمانی که به طور کامل توجیه شود که چنین کنترل‌هایی به رقابت‌پذیری آمریکا در زمینه نیمه‌رساناهای پیشرفته و تجهیزات تولید نیمه‌رسانا آسیب نخواهد زد، متوقف کند.»

این موضع‌گیری، یک عقب‌گرد قابل توجه در برابر تلاش‌های مداوم وزارت بازرگانی برای محدود کردن صادرات فناوری به چین است. اگرچه پادیا و لوفرن خواهان کنار گذاشتن تمام مقررات تجاری نیستند، اما این سوال را مطرح می‌کنند که آیا تحریم‌های یکجانبه به طور موثر به اهداف امنیت ملی دست می‌یابد یا خیر.

این نگرانی به ویژه در کالیفرنیا، ایالتی که به شدت در صنعت نیمه‌رسانا سرمایه‌گذاری کرده است، مرتبط است. کالیفرنیا که خانه غول‌هایی مانند لام ریسرچ، کی‌ال‌ای کورپوریشن و اپلاید متریالز است، در صورت قطع ارتباط شرکت‌های آمریکایی با بازارهای کلیدی مانند چین، می‌تواند متحمل خسارات زیادی شود. این اولین بار نیست که کالیفرنیا برای تغییر لابی می‌کند. در ماه آوریل، پادیا و گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، از دولت خواستند تا تجدید نظر در لغو برنامه یارانه‌ای برای تحقیق و توسعه تراشه‌ها را در نظر بگیرد.

آمریکا با یک دوراهی پیچیده روبرو است. نگرانی‌های امنیتی ملی همچنان عامل اصلی محرک محدودیت‌های صادراتی است. ترس مداوم از اینکه چین ممکن است از فناوری آمریکایی برای اهداف نظامی استفاده کند یا امنیت کاربران را به خطر بیندازد وجود دارد؛ نگرانی‌هایی که مدت‌ها با هواوی مرتبط بوده است و این شرکت این اتهامات را رد می‌کند.

با این حال، استراتژی تشدید کنترل‌ها ممکن است عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد. تلاش آمریکا برای منزوی کردن چین از فناوری پیشرفته ممکن است به شرکت‌های آمریکایی آسیب برساند. این امر در کنار فشارهایی از سوی ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا ممکن است منجر به بازنگری در رویکرد فعلی شود. نامه نمایندگان دموکرات کالیفرنیا ممکن است آغاز یک تغییر باشد. اینکه آیا این امر منجر به تغییرات سیاستی مشخص خواهد شد، هنوز نامشخص است، زیرا وزارت بازرگانی هنوز به طور رسمی به نگرانی‌های کالیفرنیا پاسخ نداده است.

منبع خبر آینده هواوی در سایه تحریم‌های آمریکا چگونه خواهد بود؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow