ابزار Content Credentials ادوبی برای حفاظت از آثار هنرمندان دربرابر هوش مصنوعی

ادوبی اخیراً ابزاری جدید به نام Content Credentials را معرفی کرده که هدفش محافظت از آثار هنری هنرمندان دربرابر سوءاستفاده و کپی‌برداری با هوش مصنوعی است. به‌گزارش تک‌ناک، ادوبی در حال توسعه قابلیت‌های ابزار Content Credentials است تا خالقان محتوا بتوانند به‌راحتی اعتبار آثار خود را حفظ کنند و تشخیص دهند که چه محتوایی با […] نوشته ابزار Content Credentials ادوبی برای حفاظت از آثار هنرمندان دربرابر هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۷ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
ابزار Content Credentials ادوبی برای حفاظت از آثار هنرمندان دربرابر هوش مصنوعی


ادوبی اخیراً ابزاری جدید به نام Content Credentials را معرفی کرده که هدفش محافظت از آثار هنری هنرمندان دربرابر سوءاستفاده و کپی‌برداری با هوش مصنوعی است.

به‌گزارش تک‌ناک، ادوبی در حال توسعه قابلیت‌های ابزار Content Credentials است تا خالقان محتوا بتوانند به‌راحتی اعتبار آثار خود را حفظ کنند و تشخیص دهند که چه محتوایی با هوش مصنوعی و چه محتوایی به‌طور دستی تولید شده است.

این ابزار که در قالب وب‌اپلیکیشن و به‌رایگان عرضه شده است، امکان اضافه‌کردن اطلاعات هویتی خالق به محتوای دیجیتال را فراهم می‌کند. همچنین، به خالقان محتوا کمک می‌کند تا از آثار خود دربرابر استفاده‌های غیرمجاز مدل‌های هوش مصنوعی محافظت کنند.

شرکت ادوبی اخیراً ابزاری جدید به نام Content Credentials معرفی کرده است

این وب‌اپلیکیشن به‌عنوان مرکزی متمرکز برای پلتفرم Content Credentials فعلی ادوبی عمل می‌کند. Content Credentials در‌واقع متادیتاهای مقاوم در‌برابر دست‌کاری هستند که به محتوای دیجیتال اضافه می‌شوند تا مالکیت اثر و استفاده کردن یا نکردن از ابزارهای هوش مصنوعی در تولید آن مشخص شود.

این ابزار جدید با اپلیکیشن‌های محبوب ادوبی از‌جمله لایت‌روم و فوتوشاپ و مدل‌های هوش مصنوعی فایرفلای سازگار است. افزون‌براین، به کاربران اجازه می‌دهد تا این برچسب‌های هویتی را به هر نوع فایل صوتی و تصویری و ویدئویی اضافه کنند؛ حتی اگر این فایل‌ها با نرم‌افزارهای غیر‌ادوبی ساخته شده باشند.

یکی از ویژگی‌های مهم ابزار یادشده امکان تنظیم ترجیحات مربوط به هوش مصنوعی مولد است. این ویژگی به خالقان محتوا اجازه می‌دهد تا آثارشان را از استفاده یا آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مستثنی کنند. مدل‌های هوش مصنوعی خود ادوبی، تنها از محتوای دارای مجوز یا محتوای عمومی استفاده می‌کنند. بااین‌همه، این ابزار برای اعمال گسترده در مدل‌های هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر طراحی شده است.

در‌حال‌حاضر، تعداد محدودی از شرکت‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ اما ادوبی اعلام کرده است که در حال تلاش برای پذیرش گسترده‌تر این ویژگی در صنعت هوش مصنوعی است. یکی از شرکت‌هایی که هم‌اکنون از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، Spawning است؛ استارتاپی که ابزار Have I Been Trained را برای بررسی پایگاه‌های داده آموزشی هوش مصنوعی توسعه داده است. ادوبی امیدوار است که شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی مانند OpenAI و گوگل نیز از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت ادوبی اخیراً ابزاری جدید به نام Content Credentials معرفی کرده است

براساس اعلام ادوبی، برچسب‌های انتساب و ترجیحات هوش مصنوعی سخت‌تر از آن است که کاربران دیگر حذف کنند. این محافظت به‌دلیل استفاده از فناوری‌هایی مانند اثر‌انگشت دیجیتال و واترمارک‌های نامرئی و متادیتای رمزنگاری‌شده انجام می‌شود. حتی اگر کسی از محتوای محافظت‌شده اسکرین‌شات بگیرد، همچنان می‌توان اطلاعات مربوط به خالق اثر را بازیابی کرد. این سیستم کاملاً بدون نقص نیست؛ اما تلاش برای عبور از این محافظت‌ها را دشوارتر می‌کند.

به‌نقل از ورج، ادوبی ابزارهایی نیز ارائه کرده است که کاربران بتوانند محتوای دارای Content Credentials را حتی در وب‌سایت‌هایی بررسی کنند که این اطلاعات را به‌نمایش نمی‌گذارند. اپلیکیشن وب Content Authenticity شامل ابزار بررسی است که تاریخچه ویرایش و اطلاعات هویتی خالق اثر را بازیابی می‌کند. علاوه‌بر‌این، افزونه‌ای برای مرورگر کروم به‌زودی منتشر خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد تا محتواهای دیجیتال را به‌طور مستقیم در صفحات وب بررسی کنند.

شرکت ادوبی اخیراً ابزاری جدید به نام Content Credentials معرفی کرده است

اپلیکیشن وب Content Authenticity قرار است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ به‌صورت بتای عمومی عرضه شود. استفاده از این ابزار به ایجاد حساب کاربری رایگان در ادوبی نیاز دارد؛ اما به اشتراک فعال در سرویس‌های این شرکت احتیاجی نیست. این به‌روزرسانی بزرگ بسیاری از نگرانی‌های مطرح‌شده خالقان محتوا درباره دسترسی و دوام این سیستم را برطرف می‌کند و می‌تواند اعتماد ازدست‌رفته کاربران به ادوبی را پس از شکایات مربوط به قیمت‌گذاری اشتراک‌های این شرکت بازیابی کند.

ادوبی تاکنون موفق شده است ۳,۷۰۰ شرکت و سازمان را برای حمایت از ابتکار عمل Content Authenticity جذب کند. بااین‌حال، این طرح هنوز به‌صورت داوطلبانه است و موفقیت آن به میزان حمایت شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی وابسته خواهد بود. بنابراین، مسئله اصلی پیشِ روی ادوبی همچنان جذب شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی به این طرح است تا بتواند موفقیت بیشتری را در این زمینه کسب کند.

نوشته ابزار Content Credentials ادوبی برای حفاظت از آثار هنرمندان دربرابر هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow