ابزار لیزری زیردریایی‌های چینی می‌تواند ماهواره‌های استارلینک را نابود کند

مطالعه جدیدی که نیروی دریایی چین منتشر کرده نشان می‌دهد این کشور در آینده با استفاده از ابزارهای مربوط به زیردریایی‌های خود و سلاح‌های لیزری پیشرفته می‌تواند ماهواره‌های استارلینک را هدف قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه دانشمندان ارتش خلق چین نشان می‌دهد زیردریایی چینی با استفاده از ابزار لیزر […] منبع خبر ابزار لیزری زیردریایی‌های چینی می‌تواند ماهواره‌های استارلینک را نابود کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  1
ابزار لیزری زیردریایی‌های چینی می‌تواند ماهواره‌های استارلینک را نابود کند

مطالعه جدیدی که نیروی دریایی چین منتشر کرده نشان می‌دهد این کشور در آینده با استفاده از ابزارهای مربوط به زیردریایی‌های خود و سلاح‌های لیزری پیشرفته می‌تواند ماهواره‌های استارلینک را هدف قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه دانشمندان ارتش خلق چین نشان می‌دهد زیردریایی چینی با استفاده از ابزار لیزر امکان هدف قرار دادن ماهواره‌های استارلینک مربوط به شرکت اسپیس ایکس را در صورت بروز تهدیدات امنیتی خواهند داشت. طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده است این مطالعه جزئیات مربوط به یک زیردریایی چینی با یک سلاح لیزری حالت جامد را نشان می‌دهد که در این زیردریایی قرار گرفته و امکان شلیک به ماهواره‌ها را خواهد داشت.

سلاح لیزری زیردریایی باعث افزایش قابلیت‌های دفاعی چین شده و دامنه ماموریت‌های قابل انجام این کشور را به شدت گسترش داده است. در این مطالعه پیشرفت تحقیقات مربوط به تسلیحات لیزری نیز مشخص شد. به طوری که اکنون توسعه و کاربرد چنین سلاح‌هایی در ایالات متحده و الزامات نصب آن روی زیردریایی‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

وانگ دان، استاد آکادمی زیردریایی نیروی دریایی چین گفته است: زیردریایی تهاجمی لیزری اکنون به طور بالقوه قابلیت تولید انبوه داشته و می‌تواند در اقیانوس‌های مختلف برای مقابله با تهدیدهای نظامی علیه کشور مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته دانشمندان ماموریت‌های ضد ماهواره‌ای با چالش‌هایی از قبیل پنهان کردن حمله همراه است. به گفته وانگ در حال حاضر تنها موشک‌های زمین به هوا می‌توانند با ماهواره ها مبارزه کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا مسائل مهمی در زمینه پنهان کاری ایجاد شود.

به گفته وانگ ماهواره‌هایی از قبیل ماهواره شبکه استارلینک بسیار متراکم، متعدد و کوچک بوده و همچنین شبکه آنها بسیار انعطاف پذیر است. همچنین این ماهواره ها می‌توانند در صورت حذف مجدداً جایگزین شوند. به همین دلیل استفاده از موشک برای حمله به این چنین ماهواره‌هایی ناکارآمد است.

منبع خبر ابزار لیزری زیردریایی‌های چینی می‌تواند ماهواره‌های استارلینک را نابود کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow