احیای بازار سهام ژاپن پس از سقوط روز گذشته

شاخص بازار سهام ژاپن (نیکی ۲۲۵)، مهم‌ترین شاخص بورس توکیو، پس از سقوط نابهنگام در روز گذشته و ثبت بیشترین افت خود در ۳۷ سال اخیر، امروز با رشدی ۱۰ درصدی مواجه شد. به‌گزارش تک‌ناک، شاخص بازار سهام ژاپن (نیکی ۲۲۵) گرچه امروز با نوسان‌هایی همراه بود، سرانجام روز معاملاتی را با افزایشی ۱۰/۲۳ درصدی،... نوشته احیای بازار سهام ژاپن پس از سقوط روز گذشته اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  2
احیای بازار سهام ژاپن پس از سقوط روز گذشته

شاخص بازار سهام ژاپن (نیکی ۲۲۵)، مهم‌ترین شاخص بورس توکیو، پس از سقوط نابهنگام در روز گذشته و ثبت بیشترین افت خود در ۳۷ سال اخیر، امروز با رشدی ۱۰ درصدی مواجه شد.

به‌گزارش تک‌ناک، شاخص بازار سهام ژاپن (نیکی ۲۲۵) گرچه امروز با نوسان‌هایی همراه بود، سرانجام روز معاملاتی را با افزایشی ۱۰/۲۳ درصدی، در محدوده‌ی ۳۴,۶۷۵ واحد به‌پایان برد. دیگر بورس‌های آسیایی نیز پس از ثبت افت‌های چشمگیر، به مدار رشد بازگشتند.

به‌نقل از کریپتودنس، بسیاری از سهام‌های بورس توکیو هم رشدی دست‌کم دورقمی (در واحد درصد) را تجربه و افت روز گذشته را جبران کردند. برای مثال، شرکت تویوتا موتور رشدی ۱۲/۸ درصدی و توکیو الکترون، سازنده‌ی تراشه‌های کامپیوتری، رشدی ۱۶/۶ درصدی را تجربه کرد. قیمت سهام هوندا موتور، دیگر شرکت پرآوازه‌ی ژاپنی نیز، ۱۴/۷ درصد و سهام گروه مالی میتسوبیشی نیز ۵/۸ درصد افزایش یافت.

شاخص نیکی

سقوط روز گذشته بازار سهام ژاپن و دیگر بازارهای مالی در سراسر دنیا از تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای کاهش نرخ بهره نشئت می‌گرفت. این اقدام باعث افزایش ارزش ین ژاپن شد؛ اما هم‌زمان اتفاق دیگری را نیز رقم زد.

معامله‌گرانی که به‌لطف نرخ بهره‌ی منفی بانک‌های ژاپن وام‌هایی با بهره‌ی صفر و حتی منفی از این کشور دریافت و از آن برای سرمایه‌گذاری در سطح بین‌المللی استفاده می‌کردند، با افزایش نرخ بهره مجبور شدند موقعیت‌های معاملاتی‌شان را ترک کنند.

امروز مقام‌های وزارت دارایی ژاپن و آژانس خدمات مالی و بانک مرکزی این کشور گرد‌هم آمدند تا برای سقوط شدید بازارهای این کشور طی روز گذشته چاره‌اندیشی کنند.

آتسوشی میمورا، از مقام‌های ارشد وزارت‌ دارایی ژاپن، در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اظهارنظر مستقیم درباره‌ی اوضاع بازار خودداری کرد؛ اما گفت که نوسان‌های اخیر ناشی از رویدادهای مختلف در سطح جهانی است و سایر بازارها نیز تجربه‌های مشابهی را از سر گذرانده‌اند.

وی تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده و افزایش دستمزدها و سرمایه‌گذاری‌ها در ژاپن را از دلایل دیگر افت بازار سهام ژاپن برشمرد.

نوشته احیای بازار سهام ژاپن پس از سقوط روز گذشته اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow