اختلافات با دادگاه عالی باعث ممنوعیت سفر کارکنان اسپیس ایکس به این کشور شد

شرکت فضایی اسپیس ایکس، به دنبال تشدید اختلافات ایلان ماسک، مالک آن، با دادگاه عالی برزیل، به کارمندان خود توصیه کرده است که از سفر به این کشور خودداری کنند. این تصمیم در پی صدور دستورات قضایی از سوی دادگاه عالی برزیل مبنی بر محدودیت فعالیت‌های شرکت‌های تحت مالکیت ماسک در این کشور اتخاذ شده […] منبع خبر اختلافات با دادگاه عالی باعث ممنوعیت سفر کارکنان اسپیس ایکس به این کشور شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 15:59
 0  4
اختلافات با دادگاه عالی باعث ممنوعیت سفر کارکنان اسپیس ایکس به این کشور شد

شرکت فضایی اسپیس ایکس، به دنبال تشدید اختلافات ایلان ماسک، مالک آن، با دادگاه عالی برزیل، به کارمندان خود توصیه کرده است که از سفر به این کشور خودداری کنند. این تصمیم در پی صدور دستورات قضایی از سوی دادگاه عالی برزیل مبنی بر محدودیت فعالیت‌های شرکت‌های تحت مالکیت ماسک در این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، در ایمیلی که اخیراً به کارمندان ارسال شده است، گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس، ضمن تأکید بر جدی بودن اوضاع، از کارمندان خواسته است تا از هرگونه سفر کاری یا شخصی به برزیل خودداری کنند. همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که اسپیس ایکس در حال انتقال کارمندان غیر برزیلی خود از این کشور است.

این اقدامات در پی اختلافات فزاینده ایلان ماسک با قاضی الکساندری دو موراس، یکی از قضات دادگاه عالی برزیل، صورت می‌گیرد. موراس که مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اطلاعات نادرست و محتوای نفرت‌انگیز در فضای مجازی را بر عهده دارد، اخیراً دستوراتی را علیه شرکت‌های ماسک، از جمله توییتر (اکنون ایکس) و استارلینک، صادر کرده است.

موراس شرکت ایکس را به دلیل عدم رعایت دستورات قضایی مبنی بر حذف محتوای مخرب و پرداخت جریمه‌های تعیین شده، تهدید به مسدود شدن فعالیت در برزیل کرده بود. همچنین، حساب‌های بانکی شرکت استارلینک در این کشور مسدود شده و فعالیت‌های مالی آن محدود شده است.

اسپیس ایکس و شرکت‌های دیگر تحت مالکیت ماسک، این اقدامات را نقض آزادی بیان و دخالت دولت در امور تجاری تلقی کرده و علیه آن‌ها اعتراض کرده‌اند. ماسک نیز شخصاً در شبکه اجتماعی ایکس به انتقاد شدید از موراس پرداخته و او را به دیکتاتوری متهم کرده است. این اختلاف بین ایلان ماسک و دادگاه عالی برزیل، پیامدهای گسترده‌ای برای هر دو طرف خواهد داشت. از یک سو، ممکن است به تضعیف موقعیت تجاری شرکت‌های ماسک در برزیل منجر شود و از سوی دیگر، ممکن است به ایجاد تنش در روابط بین دولت برزیل و سرمایه‌گذاران خارجی منجر شود.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر اختلافات با دادگاه عالی باعث ممنوعیت سفر کارکنان اسپیس ایکس به این کشور شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow