ادعای بنکمن‌فرید مبنی بر عجله در صدور حکم محکومیت در پرونده‌ی FTX

سام بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال FTX که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد، از طریق وکلای خود ادعا کرده است که حکم محکومیت وی بر اساس شواهد کافی و طی یک روند دادرسی منصفانه صادر نشده است. بنکمن‌فرید و تیم حقوقی او معتقدند که او قربانی یک پیش‌داوری عمومی شده و رسانه‌ها، مقامات قضایی […] منبع خبر ادعای بنکمن‌فرید مبنی بر عجله در صدور حکم محکومیت در پرونده‌ی FTX پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  2
ادعای بنکمن‌فرید مبنی بر عجله در صدور حکم محکومیت در پرونده‌ی FTX

سام بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال FTX که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد، از طریق وکلای خود ادعا کرده است که حکم محکومیت وی بر اساس شواهد کافی و طی یک روند دادرسی منصفانه صادر نشده است. بنکمن‌فرید و تیم حقوقی او معتقدند که او قربانی یک پیش‌داوری عمومی شده و رسانه‌ها، مقامات قضایی و افکار عمومی پیش از اثبات جرم وی، او را به عنوان یک مجرم معرفی کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، در دادخواستی که به دادگاه تجدیدنظر ارائه شده، وکلای بنکمن‌فرید خواستار نقض حکم محکومیت و برگزاری مجدد دادگاه با قاضی‌ای جدید شده‌اند. آن‌ها استدلال می‌کنند که قاضی دادگاه اولیه با اعمال فشار بر هیئت منصفه، موجب صدور حکمی عجولانه و ناعادلانه شده است. به‌ویژه، آن‌ها به حکم ۲۵ سال زندان که برای یک فرد بدون سابقه‌ی کیفری و جرم غیرخشونت‌آمیز صادر شده، اعتراض دارند.

وکلای بنکمن‌فرید بر این باورند که رسانه‌ها، مقامات قضایی و حتی وکلای شرکت FTX، قبل از برگزاری دادگاه، او را به عنوان عامل اصلی ورشکستگی این صرافی و متهم به اختلاس میلیاردها دلار از وجوه مشتریان معرفی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند که این روایت منفی، بر افکار عمومی و هیئت منصفه تأثیر گذاشته و موجب صدور حکمی ناعادلانه شده است.

بنکمن‌فرید در نوامبر ۲۰۲۲، پس از فروپاشی ناگهانی FTX و هجوم سرمایه‌گذاران برای برداشت وجوه، دستگیر و به جرم کلاهبرداری و توطئه محکوم شد. هیئت منصفه در حکم خود اعلام کرد که بخشی از وجوه مشتریان FTX به صورت غیرقانونی صرف املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری‌های شخصی، تبلیغات و کمک‌های سیاسی شده است.

با توجه به این ادعاها، پرونده‌ی بنکمن‌فرید به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های قضایی در سال‌های اخیر تبدیل شده است. منتقدان بنکمن‌فرید معتقدند که او با ایجاد یک طرح پیچیده، میلیاردها دلار از سرمایه‌گذاران را کلاهبرداری کرده است. در مقابل، وکلای بنکمن‌فرید بر بی‌گناهی او تأکید دارند و معتقدند که او قربانی یک سیستم قضایی ناعادلانه شده است.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر ادعای بنکمن‌فرید مبنی بر عجله در صدور حکم محکومیت در پرونده‌ی FTX پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow