ادوبی قابلیت تولید ویدئوهای هوش مصنوعی را در Firefly معرفی کرد

ادوبی با Firefly تولید ویدئوهای حرفه‌ای را بسیار ساده کرده است. این ابزار با کمک هوش مصنوعی، به شما امکان می‌دهد تا ایده‌های خلاقانه‌تان را به‌سرعت به واقعیت تبدیل کنید. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ادوبی در آستانه برگزاری رویداد بزرگ خود، ادوبی MAX، قابلیت‌های جدیدی برای تولید ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم Firefly […] نوشته ادوبی قابلیت تولید ویدئوهای هوش مصنوعی را در Firefly معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۳ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
ادوبی قابلیت تولید ویدئوهای هوش مصنوعی را در Firefly معرفی کرد

ادوبی با Firefly تولید ویدئوهای حرفه‌ای را بسیار ساده کرده است. این ابزار با کمک هوش مصنوعی، به شما امکان می‌دهد تا ایده‌های خلاقانه‌تان را به‌سرعت به واقعیت تبدیل کنید.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ادوبی در آستانه برگزاری رویداد بزرگ خود، ادوبی MAX، قابلیت‌های جدیدی برای تولید ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم Firefly معرفی کرد. از امروز (۱۴ اکتبر) کاربران می‌توانند این قابلیت‌ها را برای اولین‌بار در وب‌سایت ادوبی آزمایش کنند یا از ویژگی جدید ویدئویی هوش مصنوعی با نام Generative Extend در نسخه بتای Premiere Pro بهره‌مند شوند.

امکان آزمایش مدل‌های جدید

در وب‌سایت Firefly، کاربران می‌توانند از دو مدل جدید تبدیل متن به ویدئو و تبدیل تصویر به ویدئو استفاده کنند که هر دو مدل توانایی تولید ویدئوهای حداکثر ۵ ثانیه‌ای را دارند. این قابلیت به‌رایگان در نسخه بتای وب در‌دسترس است؛ اما احتمالاً محدودیت‌های زمانی دارد.

ادوبی اعلام کرده است که هوش مصنوعی Firefly می‌تواند بر‌اساس دستورهای کاربران، محتوای انیمیشنی یا رسانه‌های فوتورئالیستی تولید کند. این تکنولوژی امکان تولید ویدئوهایی با متن را نیز فراهم می‌کند که تاکنون مشکلی مهم برای تولیدکنندگان تصاویر با هوش مصنوعی بوده است. کاربران می‌توانند در این برنامه وب تنظیماتی مانند تغییر حرکت دوربین، شدت حرکت، زاویه و اندازه شات را به‌دلخواه خود تغییر دهند.

قابلیت‌های ویژه در Premiere Pro

یکی از قابلیت‌های جالب Firefly در نسخه بتای Premiere Pro، ویژگی Generative Extend است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا طول کلیپ‌های ویدئویی خود را تا دو ثانیه افزایش دهند. این ویژگی می‌تواند برای تولید یک لحظه اضافی در صحنه مفید باشد و به‌طور خودکار حرکت دوربین و سوژه را ادامه دهد. همچنین، صدای پس‌زمینه کلیپ به‌صورت خودکار افزایش می‌یابد؛ اما این قابلیت نمی‌تواند صدای انسانی یا موسیقی را بازسازی کند تا از دعاوی حقوقی ناشی از کپی‌رایت جلوگیری شود.

ادوبی با Firefly ، تولید ویدیوهای حرفه‌ای را به سادگی یک کلیک تبدیل کرده است.

Firefly در‌مقایسه‌با رقبا

بر‌اساس بررسی‌هایی که قبل از عرضه رسمی این قابلیت‌ها در‌اختیار تک‌کرانچ قرار گرفت، ویژگی Generative Extend ویدئوهای با‌کیفیت‌تری از مدل‌های تبدیل متن به ویدئو و تبدیل تصویر به ویدئو تولید کرده است. به‌نظر می‌رسد که ادوبی بیشتر روی ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی تمرکز کرده است تا بر تولید ویدئوهای جدید. ادوبی این تصمیم را احتمالاً برای جلب رضایت کاربران فعلی خود اتخاذ کرده است.

در‌حال‌حاضر، رقبای ادوبی در زمینه ویدئوهای هوش مصنوعی، مانند Runway’s Gen-3 Alpha و Sora از OpenAI، از‌نظر کیفیت بصری جلوتر هستند. باوجوداین، ادوبی قصد دارد با ویژگی‌های ویرایشی خود توجه کاربران را جلب کند.

تمرکز بر حل مشکلات کاربران

شرکت ادوبی در تلاش است تا تعادل دقیقی را میان استفاده از هوش مصنوعی و حفظ ارتباط با جامعه خلاق خود برقرار کند. بسیاری از کاربران ادوبی نگران این مسئله هستند که قابلیت‌های هوش مصنوعی جایگزین مهارت‌ها و ابزارهایی شوند که برای سال‌ها از آن‌ها استفاده کرده‌اند. به‌همین‌دلیل، ادوبی به‌جای تمرکز بر تولید محتوای جدید از ابتدا، روی حل مشکلات موجود کاربران ویرایشگر، مانند کوتاه‌بودن طول کلیپ‌ها، تمرکز کرده است.

الکساندر کوستین، معاون بخش هوش مصنوعی مولد ادوبی، در‌این‌باره گفت:

مخاطبان ما دقیق‌ترین مخاطبان جهان هستند. آن‌ها نمی‌خواهند که هوش مصنوعی برایشان دارایی‌های جدید تولید کند؛ بلکه می‌خواهند از این تکنولوژی برای گسترش و ویرایش دارایی‌های موجود استفاده کنند.

آینده‌ای روشن برای Firefly

یکی از دلایلی که Firefly در ابتدا با موفقیت در فتوشاپ به‌کار گرفته شد، تطابق آن با نیازهای کاربران حرفه‌ای بود. ویژگی Generative Fill در فتوشاپ به‌سرعت به یکی از قابلیت‌های پرکاربرد دهه گذشته تبدیل شد؛ زیرا به‌طور مؤثر روند کارهای کاربران را تسریع و تکمیل می‌کرد. ادوبی امیدوار است که همین موفقیت را با قابلیت‌های ویدئویی Firefly تکرار کند.

تک‌کرانچ می‌نویسد که ادوبی در تلاش است تا با جامعه خلاق خود روابطی قوی برقرار کند؛ به‌همین‌دلیل، به هنرمندان و عکاسانی که ویدئوهای خود را برای آموزش مدل Firefly ارسال می‌کنند، برای هر دقیقه ویدئو ۳ دلار پرداخت می‌کند. بااین‌حال، برخی از هنرمندان همچنان درباره استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مردد و نگران از‌دست‌دادن شغل خود به‌دلیل پیشرفت این تکنولوژی‌ها هستند.

ادوبی با Firefly ، تولید ویدیوهای حرفه‌ای را به سادگی یک کلیک تبدیل کرده است.

پاسخ به نگرانی‌ها

کوستین معتقد است که ابزارهای هوش مصنوعی مولد باعث افزایش تقاضا برای محتوای خلاقانه خواهند شد و نه کاهش آن. او به تولیدکنندگان محتوا توصیه می‌کند که با این فناوری‌ها همراه شوند و از آن‌ها برای ارتقای سطح و مهارت‌های خود استفاده کنند. وی این تغییرات را با انقلاب‌هایی مانند نشر دیجیتال و عکاسی دیجیتال مقایسه و تأکید می‌کند که پذیرش این ابزارها برای هنرمندان ضروری است. وی گفت:

از قابلیت‌های مولد برای افزایش مهارت‌ها و تولید محتوای بیشتر استفاده کنید. این تکنولوژی جدید به شما امکان می‌دهد که بدون فداکردن زندگی شخصی‌تان، محتوای بیشتری تولید کنید. این همان سواد دیجیتال جدید است.

امنیت محتوای تولید‌شده

Firefly به‌گونه‌ای طراحی شده است که محتوای تولید‌شده با آن تجاری و ایمن باشد. ادوبی اعلام کرده است این سیستم را با داده‌های شامل مواد مخدر، برهنگی، خشونت، شخصیت‌های سیاسی یا محتوای دارای کپی‌رایت آموزش نداده است تا از تولید محتوای خطرناک یا غیرقانونی جلوگیری کند. با دسترسی عمومی به Firefly، باید دید که آیا این ادعاها در عمل نیز محقق خواهد شد یا خیر.

نوشته ادوبی قابلیت تولید ویدئوهای هوش مصنوعی را در Firefly معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow