ارتباط مستقیم عادات بزرگسالی با زوال عقل در میانسالی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سطوح بالای التهاب در بزرگسالی با عملکرد مغزی ضعیف‌تر در میانسالی مرتبط است.این یافته علمی بر اهمیت انتخاب سبک زندگی سالم در کاهش التهاب و جلوگیری از زوال عقل تأکید می‌کند. به گزارش تک‌ناک، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، سطوح بالاتر التهاب در بزرگسالان... نوشته ارتباط مستقیم عادات بزرگسالی با زوال عقل در میانسالی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  0
ارتباط مستقیم عادات بزرگسالی با زوال عقل در میانسالی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سطوح بالای التهاب در بزرگسالی با عملکرد مغزی ضعیف‌تر در میانسالی مرتبط است.این یافته علمی بر اهمیت انتخاب سبک زندگی سالم در کاهش التهاب و جلوگیری از زوال عقل تأکید می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، سطوح بالاتر التهاب در بزرگسالان جوان که با عواملی مانند: چاقی، کم‌تحرکی، بیماری‌های مزمن، استرس و سیگار کشیدن مرتبط است، با کاهش عملکرد مغز در میانسالی ارتباط مستقیم دارد.

این مطالعه که با دنبال کردن 2364 فرد بالغ انجام شد، تأکید دارد که انتخاب‌های سلامتی در جوانی می‌تواند بر مهارت‌های شناختی در میانسالی و احتمال زیاد به زوال عقل در آینده تأثیر بگذارد.

انتخاب‌های سلامتی در جوانی تأثیرگذار در عملکرد مغزی دوران میانسالی

محققان در گذشته التهاب بالا در افراد مسن را با زوال عقل مرتبط می‌دانستند، اما این یکی از اولین مطالعاتی است که التهاب در اوایل بزرگسالی را با توانایی‌های شناختی پایین‌تر در میانسالی مرتبط می‌کند.

آمبر باهوریک، نویسنده اول این مطالعه گفت: «به لطف مطالعات قبلی، ما می‌دانیم تغییرات مغزی که باعث بیماری آلزایمر و سایر زوال عقل‌ها می‌شود، ممکن است چندین دهه طول بکشد تا خود را نشان دهد.»

وی درباره این مطالعه توضیح داد: «ما می‌خواستیم ببینیم که آیا عادات مرتبط با سلامت و سبک زندگی در اوایل بزرگسالی ممکن است نقشی در مهارت‌های مغزی در میانسالی داشته باشد و باعث احتمال زوال عقل در مراحل بعدی زندگی شود.»

سبک زندگ سالم، راهی برای جلوگیری از زوال عقل در میانسالی

در مطالعه‌ای که در 3 جولای در مجله Neurology منتشر شد، محققان کشف کردند که فقط 10 درصد از افراد مبتلا به التهاب کم در آزمایش سرعت پردازش و حافظه، عملکرد ضعیفی داشتند. این در مقایسه با 21 و 19 درصد از افراد دارای سطوح متوسط ​​یا بالاتر از التهاب است.

زمانی که محققان عواملی مانند: سن، فعالیت بدنی و کلسترول کل را در نظر گرفتند، تفاوت در سرعت پردازش باقی ماند. همچنین محققان تفاوت‌هایی را در عملکرد اجرایی شرکت‌کنندگان یافتند که شامل حافظه کاری، حل مسئله و کنترل تکانه می‌شود.

این پژوهش 2364 بزرگسال را در مطالعه‌ای به نام CARDIA دنبال کرد، که هدف آن شناسایی عواملی در اوایل بزرگسالی است که دو تا سه دهه بعد باعث بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود.

شرکت‌کنندگان در زمان ورود به مطالعه 18 تا 30 ساله بودند و چهار بار در یک دوره 18 ساله برای بررسی نشانگر التهابی پروتئین واکنشی C (CRP) مورد آزمایش قرار گرفتند. آنها آزمون‌های مغزی را پنج سال پس از آخرین اندازه‌گیری CRP انجام دادند، که در آن زمان اکثر شرکت‌کنندگان در دهه چهل و پنجاه سالگی قرار داشتند.

حدود نیمی از شرکت‌کنندگان زن و کمی کمتر از نیمی از آنها سیاه‌پوست و باقی سفیدپوست بودند. حدود 45 درصد التهاب پایدار کم داشتند، در حالی که 16 درصد آنها دارای التهاب متوسط ​​یا فزاینده بودند. همچنین در 39 درصد از شرکت‌کنندگان سطوح التهاب بسیار بالایی وجود داشت.

ارتباط میان التهاب و خطرات سلامتی

محققان سطوح بالاتر التهاب را با عدم فعالیت بدنی، BMI بالاتر و سیگار کشیدن مرتبط دانستند.

دکتر کریستین یافه، نویسنده ارشد این مطالعه تأکید کرد: «التهاب نقش مهمی در پیری مغز دارد و ممکن است در اوایل بزرگسالی شروع شود. همچنین احتمال اثر مستقیم و غیرمستقیم التهاب بر عملکرد مغز، وجود دارد.»

تیم تحقیقاتی یافه یکی از اولین محققانی هستند، که تشخیص دادند 30 درصد از خطر زوال عقل قابل پیشگیری است. تحقیقات اخیر یافه به ارتباط میان خواب پراکنده و عملکرد مغزی ضعیف در میانسالی و تأثیرات تغییر در سلامت شخصی و سبک زندگی در جلوگیری از دست دادن حافظه در افراد مسن می‌پردازد.

یافه اعلام کرد: «خوشبختانه راه‌هایی برای کاهش التهاب وجود دارد، که از جمله آن می‌توان به افزایش فعالیت بدنی و ترک سیگار اشاره کرد، که ممکن است مسیرهای امیدوارکننده‌ای برای پیشگیری از ابتلا به انواع زوال عقل باشند.»

 

نوشته ارتباط مستقیم عادات بزرگسالی با زوال عقل در میانسالی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow