ارزش دارایی‌های مارک زاکربرگ از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشت

مارک زاکربرگ با رسیدن ثروتش به ۲۰۰ میلیارد دلار، چهارمین میلیاردر جهان شد و به باشگاه انحصاری میلیاردرهای ۲۰۰ دلاری پیوست. به‌گزارش تک‌ناک، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت متا، با افزایش دارایی خالص خود به ۲۰۰ میلیارد دلار، چهارمین فردی شد که در فهرست میلیاردرهای مجله فوربز به این جایگاه می‌رسد. این اولین‌باری است […] نوشته ارزش دارایی‌های مارک زاکربرگ از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۵ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  1
ارزش دارایی‌های مارک زاکربرگ از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشت


مارک زاکربرگ با رسیدن ثروتش به ۲۰۰ میلیارد دلار، چهارمین میلیاردر جهان شد و به باشگاه انحصاری میلیاردرهای ۲۰۰ دلاری پیوست.

به‌گزارش تک‌ناک، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت متا، با افزایش دارایی خالص خود به ۲۰۰ میلیارد دلار، چهارمین فردی شد که در فهرست میلیاردرهای مجله فوربز به این جایگاه می‌رسد. این اولین‌باری است که چهار نفر در این فهرست دارایی خالص بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارند. در این فهرست، راکربرگ پس از ایلان ماسک با ۲۵۹/۶ میلیارد دلار و لری الیسون با ۲۰۳/۸ میلیارد دلار و جف بزوس با ۲۰۰/۹ میلیارد دلار قرار دارد.

فوربز می‌نویسد که دارایی خالص زاکربرگ روز پنجشنبه با ۲/۶میلیارد دلار افزایش به ۲۰۰/۸ میلیارد دلار رسید. این افزایش دارایی در حالی رخ داده است که سهام متا با ۱/۴ درصد رشد به ۵۸۹/۸۰ دلار رسید. زاکربرگ حدود ۱۳ درصد از سهام این غول فناوری (۳۴۵ میلیون سهام Class A و Class B) را در‌اختیار دارد.

مارک زاکربرگ با رسیدن ثروتش به ۲۰۰ میلیارد دلار، چهارمین میلیاردر جهان شد

زاکربرگ در سال جاری افزایش چشمگیری در دارایی خالص خود تجربه کرده است. از ابتدای ماه آگوست، او بیش از ۲۲ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است. این افزایش به‌دنبال جهش ۶ درصدی سهام متا بود که یکی از روزهای معاملاتی موفق این شرکت در سال جاری به‌شمار می‌رود.

دارایی خالص زاکربرگ بسیار وابسته به عملکرد سهام شرکت متا است. در سال ۲۰۲۲، قیمت سهام این شرکت به کمترین حد خود، یعنی ۹۰/۷۹ دلار رسید و ارزش دارایی زاکربرگ نیز به ۵۷/۷ میلیارد دلار کاهش یافت. از آن زمان با بهبود شرایط و افزایش قیمت سهام، ثروت زاکربرگ بیش از سه برابر شده و سهام متا نیز از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا‌کنون ۶۷ درصد رشد کرده است.

نوشته ارزش دارایی‌های مارک زاکربرگ از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow