استارلینک به سرعت ۱ گیگابایتی نزدیک می‌شود

شرکت اسپیس‌ایکس که از سال ۲۰۱۶ وعده ارائه سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه برای استارلینک را داده است٬ پس از پرواز آزمایشی موفق استارشیپ، حالا به تحقق این وعده نزدیک‌تر شده است. در این آزمایش، اسپیس‌ایکس توانست بوستر موشک را با موفقیت در مرحله فرود “گرفته” و گامی به سوی استفاده مجدد از آن …

۲۵ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  3
استارلینک به سرعت ۱ گیگابایتی نزدیک می‌شود

شرکت اسپیس‌ایکس که از سال ۲۰۱۶ وعده ارائه سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه برای استارلینک را داده است٬ پس از پرواز آزمایشی موفق استارشیپ، حالا به تحقق این وعده نزدیک‌تر شده است. در این آزمایش، اسپیس‌ایکس توانست بوستر موشک را با موفقیت در مرحله فرود “گرفته” و گامی به سوی استفاده مجدد از آن بردارد. مایکل نیکولز، معاون مهندسی استارلینک، اعلام کرد که ماهواره‌های نسل بعدی استارلینک که بر روی استارشیپ پرتاب خواهند شد، قادر به ارائه اتصال گیگابیتی در سراسر جهان خواهند بود.

استارلینک مدت‌ها به دنبال دستیابی به سرعت‌های گیگابیتی و حتی ۱۰ گیگابیتی برای کاربران بوده است. اما از زمان شروع خدمات، سرعت اینترنت استارلینک در آمریکا بین ۵۰ تا ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه بوده که به محل کاربر بستگی دارد. به گفته این شرکت، برای بهبود سرعت‌ها، نیاز است استارشیپ ماهواره‌های نسل بعدی استارلینک را که احتمالاً سنگین‌تر هستند، به مدار پرتاب کند. هدف این است که استارشیپ بتواند بین ۵۰ تا ۱۰۰ ماهواره را در هر پرواز حمل کند.

اسپیس‌ایکس اخیراً جزئیات بیشتری درباره این ماهواره‌های V3 فاش کرده است. درخواستی که این شرکت به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمریکا (FCC) ارسال کرده، شامل تغییرات کوچک اما مهمی در شبکه نسل دوم استارلینک است. این تغییرات شامل کاهش ارتفاع ماهواره‌ها از ۵۲۵ کیلومتر به ۴۸۰ کیلومتر است. همچنین این شرکت می‌خواهد از فرکانس‌های رادیویی باند E (۷۱-۷۴ گیگاهرتز برای دانلود و ۸۱-۸۴ گیگاهرتز برای آپلود) استفاده کند تا بتواند اینترنت پرسرعت و کم‌تأخیر را به کاربران ارائه دهد.

در این درخواست آمده است که سیستم نسل دوم ارتقاء یافته دارای سخت‌افزار پیشرفته‌تری خواهد بود که از فناوری‌های پیشرفته پردازش دیجیتال و beamforming استفاده می‌کند تا پوشش بهتری برای کاربران ارائه دهد. این ارتقاء‌ها باعث بهینه‌سازی استفاده از پهنای باند موجود می‌شود و امکان ارائه خدمات متنوع‌تری را فراهم می‌کند.

اسپیس‌ایکس همچنین تأکید کرده است که این تغییرات باعث ایجاد تداخل رادیویی با شبکه‌های دیگر نخواهد شد. با این حال، ممکن است رقبا مانند گذشته به این درخواست اعتراض کرده و از FCC بخواهند آن را رد کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow