استرالیا بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را احداث می کند

استرالیا قصد دارد نیروگاه خورشیدی جدیدی تحت نام پاور لینک استرالیا-آسیا ایجاد کند که توانایی تامین برق برای ۳ میلیون خانه را دارد. به گزارش تکناک این پروژه، که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی در جهان خواهد بود، نشان‌دهنده تعهد استرالیا به انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی است. پاور لینک استرالیا-آسیا چهار... نوشته استرالیا بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را احداث می کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
استرالیا بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را احداث می کند

استرالیا قصد دارد نیروگاه خورشیدی جدیدی تحت نام پاور لینک استرالیا-آسیا ایجاد کند که توانایی تامین برق برای ۳ میلیون خانه را دارد.

به گزارش تکناک این پروژه، که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی در جهان خواهد بود، نشان‌دهنده تعهد استرالیا به انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی است.

پاور لینک استرالیا-آسیا چهار گیگاوات در ساعت برق برای مصارف خانگی تولید خواهد کرد و نیروی مازاد آن به سنگاپور ارسال می شود.

طبق گفته وزیر محیط زیست استرالیا، تانیا پلیبرسک، این پروژه شامل پنل‌های خورشیدی، باتری‌ها و در نهایت یک کابل برای اتصال استرالیا به سنگاپور با هدف صادرات انرژی مازاد خواهد بود.

پلیبرسک در بیانیه‌ای گفت: “این پروژه عظیم بزرگترین منطقه خورشیدی جهان خواهد بود و استرالیا را به عنوان پیشرو جهانی در انرژی سبز معرفی می‌کند.”

پروژه پاور لینک استرالیا-آسیا

پروژه  پاور لینک استرالیا-آسیا به مساحت 12,000 هکتار (29,650 جریب) در قلمرو شمالی آفتاب‌زده استرالیا، توسط شرکت انرژی تجدیدپذیر SunCable نصب خواهد شد. میلیاردر فناوری و محیط‌زیست‌گرای Mike Cannon-Brookes حامی این پروژه است.

طبق گفته SunCable، این پروژه به لحاظ اقتصادی بیش از ۲۰ میلیارد دلار به قلمرو شمالی سود خواهد رساند و به طور میانگین سالانه ۶۸۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در دوره ساخت ایجاد خواهد کرد و در اوج خود ۱۴۳۰۰ نفر را مشغول به کار خواهد کرد. این رقم بر اساس دوره ساخت و ۳۵ سال اول بهره‌برداری محاسبه شده است.

پروژه مزرعه خورشیدی در یک ایستگاه دامداری بین Elliot و Tennant Creek قرار دارد. مجوز همچنین شامل یک کابل زیرآبی تا مرز آب‌های استرالیا و یک خط انتقال ۴۹۷ مایلی (۸۰۰ کیلومتری) به داروین است.

تصویب این پروژه شامل دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای حفاظت از محیط زیست است، از جمله نیاز به جلوگیری کامل از آسیب به گونه‌های مهم مانند Greater Bilby و زیستگاه‌های حیاتی.

این پروژه برق را از یک مجموعه بزرگ تجدیدپذیر در Powell Creek، قلمرو شمالی، دریافت کرده و آن را به مسافت 5,098 مایل به سنگاپور منتقل خواهد کرد.
این پروژه برق را از یک مجموعه بزرگ تجدیدپذیر در Powell Creek در قلمرو شمالی، دریافت کرده و آن را به مسافت 5,098 مایل به سنگاپور منتقل خواهد کرد.

این پروژه چهار گیگاوات برق در ساعت برای استفاده خانگی تولید خواهد کرد. دو گیگاوات اضافی که توسط کابل زیرآبی به سنگاپور منتقل خواهد شد، حدود ۱۵ درصد نیازهای این کشور را تامین خواهد کرد. حدود ۴۰ گیگاوات نیز در باتری‌ها ذخیره خواهد شد.

پروژه پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۷ به مرحله تصمیم‌گیری نهایی سرمایه‌گذاری (FID) برسد و تامین برق از اوایل دهه ۲۰۳۰ آغاز شود.

افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر

با وجود اینکه استرالیایی‌ها از مشتاق‌ترین پذیرندگان پنل‌های خورشیدی خانگی در سطح جهان هستند، طبق گزارش The Australian دولت‌های متوالی تمایلی به تعهد کامل به انرژی‌های تجدیدپذیر نداشته‌اند.

در سال ۲۰۲۲، انرژی‌های تجدیدپذیر ۳۲ درصد از کل تولید برق استرالیا را تشکیل می‌دادند، در حالی که زغال‌سنگ همچنان با ۴۷ درصد تسلط داشت، طبق آخرین داده‌های دولتی.

استرالیا همچنین یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال‌سنگ و گاز در جهان است، اما مجموعه‌ای از بلایای طبیعی اخیر، مانند سیل‌ها و آتش‌سوزی‌های جنگلی، دولت جدید را به سمت منابع سبزتر تولید انرژی سوق داده است.

پلیبرسک گفت: “انرژی تولید شده توسط این پروژه تقریباً شش برابر مقدار انرژی یک راکتور بزرگ هسته‌ای ۷۰۰ مگاواتی بر اساس ارقام IEAA است. ما هیچ ایده‌ای نداریم که معادل برنامه ضد انرژی‌های تجدیدپذیر Peter Dutton در مورد هسته‌ای چه چیزی باشد زیرا هیچ جزئیاتی جز این که خیلی کند و خیلی گران است، وجود ندارد.”

دولت جدید استرالیا در دو سال گذشته ۵۵ پروژه انرژی تجدیدپذیر راه‌اندازی کرده است که برای تامین برق تقریباً ۷ میلیون خانه کافی است.

پلیبرسک گفت: “این پروژه نه تنها به تبدیل استرالیا به یک ابرقدرت انرژی تجدیدپذیر کمک خواهد کرد، بلکه یک تقویت بزرگ برای اقتصاد قلمرو شمالی خواهد بود.”

نوشته استرالیا بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را احداث می کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow