استفاده از لیزر توسط نیروی فضایی ایالات متحده برای شناسایی مرکز زمین

نیروی فضایی ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ لیزرهایی را به فضا پرتاب خواهد کرد تا بتواند از این طریق به شناسایی مرکز زمین بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیروی فضایی ایالات متحده با استفاده از لیزرهای ماهواره‌های جی پی اس به مشخص کردن مکان واقعی مرکز زمین خواهد پرداخت. ماهواره‌های مورد […] منبع خبر استفاده از لیزر توسط نیروی فضایی ایالات متحده برای شناسایی مرکز زمین پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
استفاده از لیزر توسط نیروی فضایی ایالات متحده برای شناسایی مرکز زمین

نیروی فضایی ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ لیزرهایی را به فضا پرتاب خواهد کرد تا بتواند از این طریق به شناسایی مرکز زمین بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیروی فضایی ایالات متحده با استفاده از لیزرهای ماهواره‌های جی پی اس به مشخص کردن مکان واقعی مرکز زمین خواهد پرداخت. ماهواره‌های مورد نظر قرار است در سال ۲۰۲۵ به فضا پرتاب شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده قرار است مجموعه‌ای از آرایه‌های بازتابنده لیزری روی دو ماهواره جی پی اس نصب شوند و از آنها به عنوان بخشی از شبکه حسگر فضایی در برنامه زمین سنجی فضایی در ناسا استفاده شود. طبق بیانیه منتشر شده توسط نیروی فضایی لیزرها می‌توانند با استفاده از روشی به نام فاصله لیزری ماهواره‌ای به اندازه‌گیری دقیق سطح زیر سانتیمتری بپردازند. بنابراین با استفاده از لیزرها می‌توان مرکز زمین را با دقت بیشتری مشخص کرد.

دو آرایه بازتابنده لیزری در تاریخ ۶ می به شرکت لاکهید مارتین تحویل داده شد تا پیش از پرتاب با ماهواره‌های جی پی اس ترکیب شوند. این ماموریت قرار است طی همکاری با ناسا، آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی و نیروی فضایی صورت گیرد.

برد لیزر از نور لیزر برای تشخیص فواصل بین اجسام در انتشار کوچک استفاده می کند. در این ماموریت قرار است پالس‌های نور لیزر از یک ایستگاه زمینی به سمت ماهواره در مدار هدایت شود که به آرایه بازتابنده لیزری مجهز است. سپس پرتوهای نور مجدداً به منبع اصلی منعکس خواهند شد. در این بین می‌توان از مدت زمان لازم برای بازگشت نور لیزر به زمین بهره برد و از آن برای محاسبه فاصله بین ماهواره و زمین استفاده کرد.

آرایه بازتابنده لیزری توسط ناسا و مرکز نیروی دریایی فناوری فضایی و آزمایشگاه تحقیقات دریایی ساخته شده و اداره آن توسط نیروی فضایی ایالات متحده صورت می‌گیرد. داشتن اطلاعات در زمینه مرکز جرم زمین و موقعیت یابی دقیق آن می‌تواند در حوادثی مانند سونامی و زمین لرزه بسیار مهم و ضروری باشد. بنابراین داده‌های به دست آمده توسط آرایه بازتابنده لیزری امکان اندازه‌گیری دقیق‌تری را به دانشمندان خواهد داد.

منبع خبر استفاده از لیزر توسط نیروی فضایی ایالات متحده برای شناسایی مرکز زمین پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow