«اسنپدراگون ایکس پلاس» به همراه «سرفیس 10 پرو اولد» معرفی خواهد شد

در حالی که مایکروسافت خود را برای رونمایی از ویندوز بر روی آرم در تاریخ 20 مه (31 ارديبهشت) آماده می‌کند، کمپانی کوالکام نیز در حال آماده‌سازی پردازنده‌هایی است که قدرت پردازشی مورد نیاز برای این سیستم عامل را که قرار است انقلابی در دنیای لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی باشد، تأمین خواهند کرد. پرچمدار […]

۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17:48
 0  1
«اسنپدراگون ایکس پلاس» به همراه «سرفیس 10 پرو اولد» معرفی خواهد شد

در حالی که مایکروسافت خود را برای رونمایی از ویندوز بر روی آرم در تاریخ 20 مه (31 ارديبهشت) آماده می‌کند، کمپانی کوالکام نیز در حال آماده‌سازی پردازنده‌هایی است که قدرت پردازشی مورد نیاز برای این سیستم عامل را که قرار است انقلابی در دنیای لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی باشد، تأمین خواهند کرد.

پرچمدار این خط تولید جدید از تراشه‌های کوالکام، اسنپدراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite) است، اما یک همراه هم دارد و آن هم چیزی نیست جز پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس (Snapdragon X Plus). اسنپدراگون ایکس الیت چند وقتی است که به صورت رسمی معرفی شده و با اینکه پیش از این در مورد اسنپدراگون ایکس پلاس شایعات زیادی شنیده بودیم، اما امروز بالاخره شاهد انتشار اولین اطلاعات موثق در مورد این تراشه جدید هستیم.

اسنپدراگون ایکس پلاس

به تازگی اسنپدراگون ایکس پلاس در بنچمارک Geekbench DirectML روی دستگاهی با اسم رمز OEMMN مورد تست قرار گرفته است. در مورد نام این تراشه جای هیچ بحثی وجود ندارد و قطعاً با اسم اسنپدراگون ایکس پلاس یا شماره مدل X1P64100 روانه بازار خواهد شد.

پردازنده مرکزی (CPU) این تراشه از نوع کوالکام اوریون (Qualcomm Oryon) یک واحد 10 هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک 3.42 گیگاهرتز و دو خوشه است که یک خوشه از 6 هسته عملکردی و خوشه دیگر از 4 هسته کارآمدتر تشکیل یافته است. این پیکربندی متفاوت از چیزی است که در اسنپدراگون ایکس الیت دیده‌ایم، چرا که اسنپدراگون ایکس الیت دارای 12 هسته یکسان است که دو هسته آن با فرکانس بالاتر 4.3 گیگاهرتز کار می‌کنند. تفاوت دیگر این است که مدل پلاس دارای یک مودم داخلی از نوع اسنپدراگون ایکس 65 است، در حالی که ایکس الیت مودم خارجی دارد.

سرفیس 10 پرو اولد

دستگاهی که از اسنپدراگون ایکس پلاس استفاده کرده و تست Geekbench DirectML بر روی آن انجام شده، 16 گیگابایت حافظه رم دارد و از نسخه پیش نمایش ویندوز 11 پرو اینسایدر استفاده می‌کند. این دستگاه دارای نام مدل OEMMN است که گزارش‌ها حاکی از آن هستند که همان لپ تاپ «مایکروسافت سرفیس 10 پرو اولد» (Microsoft Surface 10 Pro OLED) می‌باشد.

مایکروسافت در روز 21 مارس (2 فروردين) نسخه‌ای از این لپ تاپ را با پردازنده اینتل Core Ultra معرفی کرد، اما طبق گزارش‌ها، در رویداد هوش مصنوعی خود در روز 20 مه (31 ارديبهشت)، از مدل اولد آن با تراشه مبتنی بر آرم رونمایی خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، سرفیس 10 پرو اولد در مدل پایه خود دارای 16 گیگابایت حافظه رم بوده و همچنین امکان انتخاب بین 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی را به خریداران خواهد داد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow