با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

کمپانی هواوی با معرفی گوشی هوشمند جدید و پیشرفته خود، یعنی پورا 70 اولترا (Pura 70 Ultra)، امکان ارسال تصاویر به مخاطبین در مواقع اضطراری را بدون نیاز به اتصال اینترنت فراهم کرده است! بر اساس گزارش وب‌سایت Huawei Central و به نقل از مدیر ارشد فناوری این شرکت، آقای بروس لی، این قابلیت که […]

۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17:48
 0  0
با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

کمپانی هواوی با معرفی گوشی هوشمند جدید و پیشرفته خود، یعنی پورا 70 اولترا (Pura 70 Ultra)، امکان ارسال تصاویر به مخاطبین در مواقع اضطراری را بدون نیاز به اتصال اینترنت فراهم کرده است! بر اساس گزارش وب‌سایت Huawei Central و به نقل از مدیر ارشد فناوری این شرکت، آقای بروس لی، این قابلیت که با استفاده از ماهواره کار می‌کند، نیازمند استفاده از اپلیکیشنی به نام Changlian برای ارسال و دریافت تصاویر می‌باشد. گزارش مذکور همچنین اشاره می‌کند که افرادی که از این اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند، تنها قادر به دریافت پیام‌های متنی خواهند بود.

این ویژگی خاص در گوشی پورا 70 اولترا، اولین مورد از این نوع در صنعت تلفن همراه به شمار می‌رود و بر پایه بستر ارتباط ماهواره‌ای‌ای که هواوی پیش‌تر ارائه کرده بود، بنا شده است. در سال 2022، گوشی‌های هوشمند هواوی میت 50 و میت 50 پرو، امکان ارسال پیام‌های کوتاه و استفاده از مسیریابی را با استفاده از سیستم ماهواره‌ای BeiDou، که معادل چینی سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) توسعه‌یافته توسط نیروی هوایی ایالات متحده می‌باشد، به دست آوردند. سپس این شرکت با معرفی سری میت 60 در سال 2023، قابلیت برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی با استفاده از ماهواره را به لیست ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدارش اضافه کرد.

هواوی پورا 70 اولترا

با این حال، اپل اولین شرکتی بود که قابلیت ارسال پیام‌های متنی از طریق ماهواره را ارائه کرد. در سال 2022، آیفون 14 با قابلیت «Emergency SOS via Satellite» معرفی شد که امکان ارسال پیام‌های متنی در مواقع اضطراری را از طریق ماهواره برای کاربران آیفون در برخی کشورها فراهم می‌کرد. از نظر برخی ناظران، انتظار می‌رفت این قابلیت که اکنون نجات‌بخش جان انسان‌ها نیز شده است، موجی از گوشی‌های هوشمند مجهز به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به راه بیانداززند. اما این اتفاق در آن سال محقق نشد و امسال به مرور و با روندی کند شاهد اضافه شدن این ویژگی به گوشی‌های رده بالا و پرچمدار هستیم.

طبق گزارش‌ها، برخی از گوشی‌های اندرویدی قرار است امسال قابلیت‌های ارتباطی بیشتری را ارائه دهند. در همین راستا، شایعه شده است که گوگل در مراسم رونمایی پیکسل 9 که اواخر امسال برگزار خواهد شد، قابلیت ارسال پیام‌های متنی از طریق ماهواره را به صورت رسمی تأیید خواهد کرد. سری پرچمدار گلکسی S24 سامسونگ نیز علیرغم اعلام این شرکت کره‌ای در سال 2023 مبنی بر داشتن فناوری لازم برای برقراری ارتباط مستقیم بین گوشی‌های هوشمند و ماهواره‌ها، هرگز با قابلیت‌های ارتباط ماهواره‌ای عرضه نشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow