اسنپدراگون ۸ الیت در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ به حداکثر سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز رسید

در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ هسته‌های پرقدرت اسنپدراگون ۸ الیت با حداکثر سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز کار کردند؛ در‌حالی‌که فرکانس پیش‌فرض آن‌ها ۴/۳۲ گیگاهرتز است. به‌گزارش تک‌ناک،‌ کوالکام در جدیدترین آزمایش بنچمارک گیک‌بنچ ۶ نشان داد که پردازنده اسنپدراگون ۸ الیت می‌تواند با سرعت کلاک ۴/۵۷ گیگاهرتز کار کند. در ابتدا، کوالکام سرعت کلاک هسته‌های پرقدرت Snapdragon […] نوشته اسنپدراگون ۸ الیت در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ به حداکثر سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز رسید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  5
اسنپدراگون ۸ الیت در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ به حداکثر سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز رسید

در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ هسته‌های پرقدرت اسنپدراگون ۸ الیت با حداکثر سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز کار کردند؛ در‌حالی‌که فرکانس پیش‌فرض آن‌ها ۴/۳۲ گیگاهرتز است.

به‌گزارش تک‌ناک،‌ کوالکام در جدیدترین آزمایش بنچمارک گیک‌بنچ ۶ نشان داد که پردازنده اسنپدراگون ۸ الیت می‌تواند با سرعت کلاک ۴/۵۷ گیگاهرتز کار کند. در ابتدا، کوالکام سرعت کلاک هسته‌های پرقدرت Snapdragon 8 Elite را ۴/۳۲ گیگاهرتز اعلام کرده بود. در این اعلامیه، اشاره‌ای به امکان اجرای این هسته‌های Oryon در فرکانس‌های بیشتر از پیش‌فرض نشده بود.

بااین‌حال در آزمایش جدید گیک‌بنچ ۶، نتایج نشان داد که هسته‌های عملکردی این تراشه با سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز می‌توانند اجرا شوند. این دستاورد توانست نتایج تک‌هسته‌ای Snapdragon 8 Elite را به سطح تراشه A18 Pro اپل برساند. علاوه‌بر‌این، نتایج چند‌هسته‌ای نیز در‌مقایسه‌با آزمایش‌های قبلی افزایش یافته است.

عملکرد چند‌هسته‌ای بی‌سابقه

Wccftech می‌نویسد که در آزمایش‌های پیشین، طراحی مرجع اسنپدراگون ۸ الیت با سرعت پیش‌فرض ۴/۳۲ گیگاهرتز بررسی شد و توانست بیشترین امتیاز چند‌هسته‌ای را در گوشی‌های هوشمند ثبت کند. این تراشه موفق شد امتیاز ۱۰,۶۱۷ را کسب کند که تا ۴۷ درصد از تراشه‌های رقبا پیشی گرفت. در آخرین آزمایش، Nicolas La Rocco نشان داد که دو هسته پرمصرف اسنپدراگون ۸ الیت با سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز اجرا شده‌اند. این در حالی است که شش هسته کارایی آن همچنان با سرعت ۳/۵۳ گیگاهرتز کار می‌کنند.

اسنپدراگون ۸ الیت با سرعت کلاک ۴.۵۷ گیگاهرتز

در بنچمارک گیک‌بنچ ۶، اسنپدراگون ۸ الیت با هسته‌های اورکلاک‌شده موفق شد امتیاز تک‌هسته‌ای ۳,۴۰۷ و امتیاز چند‌هسته‌ای ۱۰,۸۷۵ را به‌دست آورد. مقایسه نتایج تک‌هسته‌ای این تراشه با A18 Pro در پایگاه داده گیک‌بنچ ۶ نشان داد که اسنپدراگون ۸ الیت در رقابت با برخی از نسخه‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس جلوتر است.

مصرف انرژی و چالش‌های حرارتی

در مقایسه‌های قبلی بین اسنپدراگون ۸ الیت و A18 پرو، تراشه ۳ نانومتری اپل انرژی کمتری مصرف می‌کرد و نتایج بهتری در تک‌هسته ارائه داد و به‌عنوان بهترین تراشه در دسته «عملکرد بر وات» در آزمایش‌ گوشی‌های هوشمند شناخته شد.

حال با اجرای اسنپدراگون ۸ الیت در سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز، مصرف انرژی آن افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و موجب افزایش حرارت می‌شود. با‌توجه‌به این شرایط، پایداری این سرعت در بارهای کاری طولانی‌مدت جای تردید دارد؛ اما کارشناسان علاقه‌مندند بدانند کوالکام با این تراشه جدید چه محدودیت‌های عملکردی را پشت‌سر خواهند گذاشت.

نوشته اسنپدراگون ۸ الیت در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ به حداکثر سرعت ۴/۵۷ گیگاهرتز رسید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow