اسنپدراگون ۸ الیت رسماً معرفی شد

کوالکام جدیدترین تراشه پرچمدار جدید، اسنپدراگون ۸ الیت را معرفی کرد. این تراشه پیش‌ازاین با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شناخته می‌شد. به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام به‌طور رسمی از جدیدترین پردازنده قدرتمند خود با نام اسنپدراگون ۸ الیت پرده برداشت. این پردازنده که برخلاف انتظارات قبلی نام اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را یدک نمی‌کشد، به تحلیلگران […] نوشته اسنپدراگون ۸ الیت رسماً معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  2
اسنپدراگون ۸ الیت رسماً معرفی شد

کوالکام جدیدترین تراشه پرچمدار جدید، اسنپدراگون ۸ الیت را معرفی کرد. این تراشه پیش‌ازاین با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شناخته می‌شد.

به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام به‌طور رسمی از جدیدترین پردازنده قدرتمند خود با نام اسنپدراگون ۸ الیت پرده برداشت. این پردازنده که برخلاف انتظارات قبلی نام اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را یدک نمی‌کشد، به تحلیلگران نشان می‌دهد که کوالکام ممکن است در استراتژی نام‌گذاری خود تغییراتی ایجاد کرده باشد. گفته می‌شود که این چیپست جدید جهش‌های بزرگی در عملکرد و بهره‌وری انرژی ارائه می‌دهد. اسنپدراگون ۸ الیت به‌زودی در گوشی‌های شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو به کار گرفته می‌شود.

عملکرد بسیار قدرتمند

شیائومی‌تایم می‌نویسد که اسنپدراگون ۸ الیت از پردازنده مرکزی اوریون (Oryon) کوالکام نیرو می‌گیرد که با معماری جدید و حداکثر فرکانس ۴/۳۲ گیگاهرتز، عملکردی بسیار قدرتمند ارائه می‌دهد. این پردازنده در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای درمقایسه‌با نسل قبلی خود ۴۵ درصد قوی‌تر است. این بهبودها به کاربران امکان می‌دهد تا کارهای روزمره پیچیده را سریع‌تر و روان‌تر انجام دهند.

همچنین، افزایش سرعت ۶۲ درصدی در مرور وب، تجربه بهتری برای کاربران موبایل فراهم می‌آورد. با ۲۴ مگابایت کش، این پردازنده بیشترین کش را در میان پردازنده‌های موبایل کوالکام دارد که به بهبود سرعت دسترسی به داده‌ها و انتقال بین وظایف کمک می‌کند.

ویژگی های اسنپدراگون ۸ الیت

بهبودهای بهره‌وری انرژی

یکی از ویژگی‌های برجسته اسنپدراگون ۸ الیت، قابلیت‌های صرفه‌جویی در انرژی آن است. این پردازنده ۴۴ درصد در مصرف انرژی CPU و ۴۰ درصد در GPU و ۲۷ درصد به‌صورت کلی در SoC صرفه‌جویی می‌کند. به همین دلیل، چیپست مذکور علاوه‌بر ارائه قدرت فراون، عمر باتری دستگاه‌هایی نظیر شیائومی ۱۵ پرو را افزایش چشمگیری می‌دهد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد

کوالکام اسنپدراگون ۸ الیت را به‌عنوان نیروی قدرتمند در‌زمینه هوش مصنوعی معرفی کرده است. این پردازنده به Hexagon NPU مجهز شده است که به‌کمک معماری پیشرفته خود و شتاب‌دهنده‌های برداری و اسکالر، عملکردی ۴۵ درصد سریع‌تر در پردازش‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این بهبودها شامل تحلیل تصویر و تشخیص گفتار به‌صورت هوشمند و در زمان واقعی است که تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند.

بهبود عملکرد بازی

برای علاقه‌مندان به بازی، اسنپدراگون ۸ الیت تجربه بازی را نیز ارتقای چشمگیری می‌دهد. این پردازنده با بهبود ۴۰ درصدی در عملکرد بازی و ۳۵ درصد در رهگیری پرتو (Ray Tracing)، گرافیک واقعی‌تر و جزئیات دقیق‌تری ارائه می‌دهد. همچنین، معماری جدید با حافظه GMEM داخلی، دسترسی سریع‌تری به حافظه گرافیکی فراهم می‌کند که در اجرای بازی‌های پیشرفته و برنامه‌های سنگین موثر است.

نوآوری‌های دوربین

در بخش عکاسی، اسنپدراگون ۸ الیت با توان عبوری ۴/۳ گیگابایت‌بر‌ثانیه، پردازش سریع‌تری در عکس‌ها ارائه می‌دهد. بهبود ۳۳ درصدی در این بخش، عملکرد قدرتمندتری در عکاسی و فیلم‌برداری ارائه می‌دهد و امکان ویرایش عکس‌ها و ویدیوها با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته را فراهم می‌کند. ویژگی‌های جدیدی نظیر Video Magic Eraser به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیای ناخواسته را از ویدئوها به‌سرعت حذف کنند.

اتصال و امنیت

پردازنده جدید کوالکام با لیتوگرافی ۳ نانومتری و سیستم Snapdragon X80 Modem-RF خود قابلیت‌های پیشرفته 5G و Wi-Fi 7 را فراهم می‌کند. همچنین، امنیت داده‌ها با استفاده از Truepic و سیستم امنیتی C2PA تضمین شده است که به کاربران اطمینان بیشتری می‌دهد. اسنپدراگون ۸ الیت با فناوری‌های صوتی پیشرفته مانند صوت Lossless 24 بیتی و 96kHz، تجربه شنیداری با‌کیفیت‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند و تجربه چندرسانه‌ای بهتری ارائه می‌دهد.

نوشته اسنپدراگون ۸ الیت رسماً معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow