اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دو نسخه عرضه می‌شود

افشاگری بزرگ درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نشان می‌دهد که تراشه پرچم‌دار کوالکام در دو نسخه متفاوت تولید خواهد شد. کوالکام در اواخر ماه جاری، نسل بعدی پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را رونمایی خواهد کرد. با‌این‌حال، اطلاعاتی از مشخصات فنی دقیق و معماری این تراشه پیش از موعد مقرر منتشر شده است. این […] نوشته اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دو نسخه عرضه می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۷ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  2
اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دو نسخه عرضه می‌شود

افشاگری بزرگ درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نشان می‌دهد که تراشه پرچم‌دار کوالکام در دو نسخه متفاوت تولید خواهد شد.

کوالکام در اواخر ماه جاری، نسل بعدی پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را رونمایی خواهد کرد. با‌این‌حال، اطلاعاتی از مشخصات فنی دقیق و معماری این تراشه پیش از موعد مقرر منتشر شده است. این افشای اطلاعات گسترده که نگاهی عمیق به ویژگی‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ارائه می‌دهد، یکی از نشت‌های اطلاعاتی بزرگ در حوزه تراشه‌های موبایل در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود.

به‌نظر می‌رسد جزئیات فاش‌شده تصویری نسبتاً کامل از چیپست آینده کوالکام ارائه می‌دهد. این اطلاعات را کاربری به نام SalothSar در شبکه اجتماعی بایدو منتشر کرده است. وی نمودار بلوکی از تراشه و جدولی از فناوری‌های پشتیبانی‌شده ارائه داده است.

دیاگرام اسنپدراگون ۸ نسل ۴

گیزموچاینا می‌نویسد افشاگری‌ها نشان می‌دهند که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دو مدل SM8750 و SM8750P روانه بازار خواهد شد. مدل SM8750P احتمالاً نسخه قدرتمندتری از تراشه خواهد بود و پردازنده مرکزی آن اندکی اورکلاک خواهد شد. با‌این‌حال، تفاوت اصلی این دو مدل در قابلیت‌های اتصال سلولی آن‌ها نهفته است.

طبق مشخصات فنی، چیپست SM8750 از هر دو باند 5G mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند؛ در‌حالی‌که SM8750P تنها به استانداردهای وای‌فای محدود می‌شود. هر دو نسخه از این تراشه از حافظه رم پرسرعت LPDDR5X استفاده خواهند کرد. پیش‌ازاین، شایعاتی درباره استفاده از LPDDR6 در این تراشه مطرح شده بود. بااین‌حال، ظاهراً باید برای استفاده از این نوع حافظه رم جدیدتر، منتظر نسل بعدی تراشه‌های اسنپدراگون باشیم.

دیاگرام اسنپدراگون ۸ نسل ۴

استاندارد ذخیره‌سازی این دستگاه نیز مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از نوع UFS 4.0 است. این استاندارد با بهره‌گیری از دو خط اختصاصی PCIe، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن به‌ترتیب ۴۵۰۰ و ۴۰۰۰ مگابایت‌برثانیه را ارائه می‌دهد.

اطلاعات فاش‌شده جزئیاتی از قابلیت‌های نمایشگر را نیز ارائه می‌دهد. واحد پردازش نمایشگر آدرنو سری ۸ (Adreno 8-series DPU) وظیفه پردازش تصویر در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را بر‌عهده دارد. این واحد می‌تواند نمایشگرهایی با رزولوشن بیشتر از 4K (۳۸۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را پشتیبانی کند. اینکه سازندگان گوشی‌های هوشمند از این قابلیت با چنین نمایشگرهای با تراکم پیکسلی خیره‌کننده استفاده خواهند کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

افشاگری‌ها نشان می‌دهند که بهبود عملکرد اصلی در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ درمقایسه‌با نسل قبلی چندان چشمگیر نبوده است. با‌این‌حال، وجه تمایز اصلی این تراشه هسته‌های پردازنده مرکزی سفارشی اوریون (Oryon) کوالکام است. این هسته‌ها به‌منظور ارتقای چشمگیر عملکرد در حالت تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای طراحی شده‌اند. نتایج اولیه بنچمارک گیک‌بنچ ۶ برای وان پلاس ۱۳ نیز این ادعا را تأیید می‌کند.

نوشته اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دو نسخه عرضه می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow