اعلام رسمی لغو مجوز رانندگی خودران اپل

بر اساس گزارش منابع مختلف، اپل به‌طور رسمی با سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) ارتباط برقرار کرده و لغو مجوز آزمایش برنامه وسایل نقلیه خودران خود، از تاریخ ۲۷ سپتامبر را خواستار شده است. به گزارش macReports، در صورتی که اپل درخواست لغو نمی‌کرد، این مجوز تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۵ معتبر بود. این خبر …

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  4
اعلام رسمی لغو مجوز رانندگی خودران اپل

بر اساس گزارش منابع مختلف، اپل به‌طور رسمی با سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) ارتباط برقرار کرده و لغو مجوز آزمایش برنامه وسایل نقلیه خودران خود، از تاریخ ۲۷ سپتامبر را خواستار شده است. به گزارش macReports، در صورتی که اپل درخواست لغو نمی‌کرد، این مجوز تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۵ معتبر بود.

این خبر تقریباً ۸ ماه پس از لغو رسمی پروژه اپل کار (Apple Car) ، منتشر شده است. انتشار این خبر یکی از بزرگ‌ترین شواهدی است که نشان می‌دهد پروژه اپل کار لغو شده، چرا که این مجوز مستقیماً با همین پروژه مرتبط بوده است. اپل همچنین موظف بوده اخطاریه‌های عمومی (WARN  ) را ثبت کند که این کار را انجام داده است. قانون WARN برای محافظت از حقوق کارمندان است و شرکت‌ها را ملزم می‌کند که پیش از اخراج گسترده کارکنان، به آن‌ها و مقامات مربوطه اخطاریه‌ای رسمی ارسال کنند. ثبت این اخطاریه‌ها نشان می‌دهد که اپل احتمالاً در جریان لغو پروژه اپل کار، قصد داشته تعدادی از کارکنان مرتبط با این پروژه را تعدیل کند.

اپل درخواست لغو مجوز خود  خود از تاریخ ۲۵ سپتامبر را ارائه داد و تنها چند هفته قبل از اینکه تسلا چشم‌انداز خود برای یک خودروی کاملاً خودران بدون فرمان و پدال را معرفی کند، این مجوز در ۲۷ سپتامبر به‌طور رسمی لغو شد.

برنامه‌های اپل کار

قبلاً گزارش‌ها خبر از توسعه خودروی خودران اپل می داد که به‌طور داخلی با نام پروژه تایتان (Project Titan) شناخته می‌شد. در ابتدا، شرکت قصد داشت خودرویی بدون فرمان و پدال تولید کند، اما در سال‌های بعد برنامه‌ها تغییر تا اینکه اوایل امسال پروژه به‌طور رسمی لغو شد. پیش‌بینی می‌شد این خودرو بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار قیمت داشته و در سال ۲۰۲۸ عرضه شود.

تسلا سایبرکب

چند روز پیش، تسلا خودروی کاملاً خودران خود با نام سایبرکب (Cybercab) یا ربات‌تاکسی (Robotaxi) را معرفی کرد. اگرچه این خودرو تا قبل از سال ۲۰۲۷ عرضه نخواهد شد، اما چشم انداز وسیعی از صنعت رانندگی در آینده ارائه می دهد. با توجه به موانع قانونی که وجود دارد، بسیاری نسبت به توانایی تسلا برای فروش این خودروها به مصرف‌کنندگان شک دارند، اما طراحی این خودرو توجه بسیاری را جلب کرده است.

جمع‌بندی

طرفداران اپل امید زیادی به پروژه خودروی الکتریکی این شرکت داشتند، زیرا کلا مقوله خودروهای خودران جذاب‌تر و جالب‌تر از محصولاتی مانند اپل ویژن پرو است. اما چالش‌های زیادی هم وجود داشت. اپل چگونه می‌توانست خدمات پس از فروش این خودروها را ارائه دهد؟ این خودروها چگونه باید تولید می‌شدند؟ و بسیاری سوال دیگر در مورد اپل کار که برای همیشه بی‌پاسخ مانده‌اند.

منبع: 9to5mac

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow