افتتاح بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی اپل در چین

اپل بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی خود در خارج از آمریکا را در شهر شنژن چین افتتاح کرد. این آزمایشگاه روی توسعه فناوری‌های پیشرفته متمرکز خواهد بود. به‌گزارش تک‌ناک، اپل به‌تازگی بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی خود در خارج از ایالات متحده را در شهر شنژن چین افتتاح کرد. این آزمایشگاه که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ رسماً شروع به‌ […] نوشته افتتاح بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی اپل در چین اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  0
افتتاح بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی اپل در چین

اپل بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی خود در خارج از آمریکا را در شهر شنژن چین افتتاح کرد. این آزمایشگاه روی توسعه فناوری‌های پیشرفته متمرکز خواهد بود.

به‌گزارش تک‌ناک، اپل به‌تازگی بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی خود در خارج از ایالات متحده را در شهر شنژن چین افتتاح کرد. این آزمایشگاه که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ رسماً شروع به‌ کار خواهد کرد، به‌عنوان بخشی از استراتژی اپل برای توسعه و تقویت محصولات مهم خود همچون آیفون و آیپد و هدست ویژن پرو تأسیس شده است.

تمرکز بر محصولات اصلی


آزمایشگاه تحقیقاتی جدید اپل در زمینی به مساحت بیش از ۲۰ هزار متر‌مربع بنیان نهاده شده است. این تأسیسات پیشرفته که به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی اپل در خارج از آمریکا شناخته می‌شود،، قرار است بیش از ۱,۰۰۰ نفر متخصص داخلی و بین‌المللی را استخدام و نقش مهمی در تحقیق و توسعه آینده محصولات اپل ایفا کند.

اپل از سال ۲۰۱۷ در شنژن مشغول تحقیق‌و‌توسعه بوده و این منطقه به‌دلیل نزدیکی به شرکای تولیدی اصلی کوپرتینویی‌ها، به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی فعالیت‌های این شرکت در چین شناخته می‌شود. باوجوداین، افتتاح این مرکز در زمانی اتفاق می‌افتد که اپل به‌تدریج بخشی از تولیدات خود را از چین به کشورهایی نظیر هند و ویتنام منتقل می‌کند. این تصمیم در واکنش به افزایش تنش‌های تجاری و نیاز به تنوع‌بخشی به زنجیره تأمین جهانی شرکت اتخاذ شده است.

اپل بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی خود را خارج از ایالات متحده در چین افتتاح کرد.

افزایش رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند چین


فون‌آرنا می‌نویسد که با وجود افتتاح این مرکز بزرگ، اپل با مشکلات بزرگی در بازار داخلی چین مواجه است. یکی از رقبای اصلی اپل، هواوی، اخیراً توانسته است جایگاهش را در بازار گوشی‌های هوشمند تقویت کند. آگوست ۲۰۲۴، برای اولین‌بار در چهار سال گذشته، فروش گوشی‌های هوشمند هواوی از فروش آیفون در چین پیشی گرفت. این بازگشت قوی هواوی نشان‌دهنده رقابت فشرده‌ای است که اپل در یکی از بازارهای بزرگ خود با آن روبه‌رو است.

در سه‌ماهه دوم سال جاری، اپل حتی از فهرست پنج فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند در چین خارج شد و سهم بازارش به کمتر از ۱۴ درصد کاهش یافت. این در حالی است که برندهای داخلی چین مانند هواوی و شیائومی به‌سرعت در حال جذب سهم بیشتری از بازار هستند. این شرایط اپل را وادار کرده است تا استراتژی‌های خود را برای ماندن در رقابت تشدید کند. با‌توجه‌به اهمیت بازار چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان، اپل در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زمینه تحقیق‌و‌توسعه، جایگاهش را تقویت کند.

آینده جهانی اپل


در‌کنار تلاش‌های اپل برای تقویت حضور خود در چین، این شرکت با پیش‌بینی رشد قوی در سطح جهانی مواجه است. بر‌اساس گزارش‌های اخیر، انتظار می‌رود اپل تا سال ۲۰۲۵ از سامسونگ پیشی بگیرد و به بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود. یکی از عوامل اصلی این رشد پیش‌بینی‌شده، عرضه مدل جدید آیفون SE 4 با قیمت تنها ۴۹۹ دلار است که می‌تواند بازارهای نوظهوری مانند هند را تحت‌تأثیر قرار دهد. همچنین، فروش موفق مدل‌های قدیمی‌تر آیفون در این بازارها به تقویت جایگاه اپل کمک خواهد کرد.

نوشته افتتاح بزرگ‌ترین آزمایشگاه تحقیقاتی اپل در چین اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow