افزایش ماندگاری مواد غذایی با پسماندهای غذاهای دریایی

محققان در یافته‌های اخیر خود نشان دادند پوسته سخت پوستان از قبیل خرچنگ می‌تواند به عنوان موادی جدید در افزایش ماندگاری مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. محققان دانشگاه مریلند پسماندهای مربوط به غذاهای دریایی را به شکل مهندسی شده درآورده و با کمک آنها عمر مفید مواد غذایی را افزایش دادند. به گزارش سرویس […] منبع خبر افزایش ماندگاری مواد غذایی با پسماندهای غذاهای دریایی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  4
افزایش ماندگاری مواد غذایی با پسماندهای غذاهای دریایی

محققان در یافته‌های اخیر خود نشان دادند پوسته سخت پوستان از قبیل خرچنگ می‌تواند به عنوان موادی جدید در افزایش ماندگاری مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. محققان دانشگاه مریلند پسماندهای مربوط به غذاهای دریایی را به شکل مهندسی شده درآورده و با کمک آنها عمر مفید مواد غذایی را افزایش دادند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید محققان ضمن حذف مواد زائد از قبیل آفتکش‌ها و علف کش‌های شیمیایی از غذاهای دریایی باعث افزایش عمر مفید و ماندگاری آنها شده و به تولید ماده جدیدی برای افزایش ماندگاری مواد غذایی پرداختند. در فناوری جدید از مشتقات مربوط به پوسته خرچنگ و میگو برای ساخت یک لایه نانوکریستال نازک میکروسکوپی استفاده شده است که می‌تواند روی محصولات مورد استفاده قرار بگیرد. الهی نازک باعث از بین بردن بقایای مواد شیمیایی شده و عمر مفید ماندگاری آنها را افزایش می‌دهد. محققانی از دپارتمان‌های علوم و مهندسی مواد و علوم تغذیه در دانشگاه مریلند موفق به ساخت چنین فناوری جدیدی شدند.

کوین وانگ از استادان علوم تغذیه و مواد غذایی در این دانشگاه گفته است راه حل جدید برای بهبود ایمنی مواد غذایی که در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مناسب است. وجود باقیمانده آفتکش‌ها در سبزیجات میوه‌ها باعث ایجاد مشکلات شدید سلامتی شده و خطر ابتلا به سرطان اختلالات کم توجهی بیشتر بیماری آلزایمر و غیره را افزایش می‌دهد. پاک کننده های خانگی مانند محلول‌های سرکه، نوشابه یا حتی جایگزین‌های پرهزینه در برخی موارد بی‌اثر بوده و ممکن است به ظاهر و طعم محصول نیز آسیب وارد کند. در فرایند شستشو نیز آسیب‌های کوچکی روی سطح میوه‌ها ایجاد شده و باعث کوتاه‌تر شدن عمر مفید آنها می‌شود. از این رو محققان مواد جدیدی از نوع متخلخل توسعه دادند که از کیتوزان به عنوان ضایعات صدف ساخته شده همراه با مس که خاصیت ضد میکروبی دارد می‌تواند به عنوان یک لایه نازک برای استفاده روی میوه‌ها از قبیل توت فرنگی به کار رود.

منبع خبر افزایش ماندگاری مواد غذایی با پسماندهای غذاهای دریایی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow